Egy igazán jó autó!
Szöveges ítélet
2012 év elején döntöttünk úgy, hogy lecseréljük a 20éves kis gázos Micránkat egy értelmesebb autóra. Volt már sok autóm az Audi A8-tól a VR6 Passaton keresztül a Smartig, de igazán soha sem bírtam megtartani egy autót sem sokáig, mert ráuntam. Aztán jött a "válság"... Belehuppantunk nagyapám levetett Micrájába és azzal kínlódtunk 2 éven keresztül. Utáltam... Megbízható kis autó, de 0 komfort.
Na de a Merci... Már hosszú évekkel ezelőtt is agyaltam rajta, hogy venni kellene egyet, de akkor még nagyon... hát hogy is mondjam... "rétegautó" volt a W124. Tetszett, de nem akartam azt hallgatni a barátaimtól, hogy egy "rétegautóval" járok. Most eljött az az idő, hogy a "rétegnek" már nem menő, de a klasszikus autókat kedvelőknek egy-egy szebb példány kincs. Szóval megérett bennem, hogy csere, így elkezdtem bújni a netet azzal, hogy így meg úgy körbejárom a kérdést és nem veszem meg az első autót. 1millió körül agyaltam, hiszen azért már lehet szépet venni. Láss csodát, találtam egy autót ami maradéktalanul megfelelt a kritériumoknak. Klíma, automata, benzines, de nem túl nagy (LPG beépítés miatt), szép kasztni, jó futómű, jó váltó, normális beltér. Nyilván nem vártam csodát, hiszen 20 éves autókról beszélünk, de pukkadékot nem akartam. Szóval találtam egy autót, amit 600e körül hirdettek. Képeken szép volt és nem értettem, miért ilyen olcsó. Felhívtam az embert, erre a harmadik mondat után lealkudta saját magának 400.000.-Ft-ra. Mondom most vagy az autó szar vagy az ember hülye. Mindegy, elmentem, megnéztem. Az autó teljesen rendben volt, de az üvöltött, hogy nem a hirdetett 184.000km van benne. Minimum a háromszorosa szokott ezekben lenni... 1992-es évjárat, már az utolsó, az E előtti kivitel vezetőoldali légzsákkal stb... Kultúrált szép belső, lekopott kormánnyal és kikopott vezetőüléssel. A kasztni viszont elképesztő volt. Egy apró első sérüléstől eltekintve, full gyári volt az egész, gyári fényezéssel és egy gramm rozsda nélkül. Műszakilag rendben volt, de tudtam, hogy úgy is kell rá költeni. Na megvettem... Ennyit arról, hogy megnézek párat :)
Nem bántam meg!!! Szerelőhöz elvisz... Teljesen kiakadt, hogy egy autó hogy lehet így egyben. Kellett cserélni 2db hátsó lengéscsillapítót és át is ment a műszakin. Minden gyári benne. Minden alkatrésze megvan, nincs gányolva semmi. Nem akartam elhinni. Egy baja volt, amit tudtam is, tehát nem ért meglepetésként az pedig, hogy rossz a KE-jetronic. Folyamatosan dúsított és fogyasztott mint az állat. Kellett volna rá költeni, de mivel úgyis az volt az eredeti elképzelés, hogy rakok bele LPG-t, ezért nem vergődtem vele. Igen ám, de ekkor jött a dilemma. Mindenhol azt olvastam és minden szerelő azt mondta, hogy nem lesz jó, mert a KE-jetronic nem szereti az LPG-t. Heteket, hónapokat agyaltam mi legyen. Berakassam és rizikózzak, vagy maradjon benzines és azt csináltassam meg. Na akkor most üzenem mindenkinek aki le akart róla beszélni, hogy kapja be. Berakattam és semmi bajom nincs vele. Nem a KE-jetronic nem szereti, hanem a rossz gyújtás. Ha az rendben van és jól be van állítva a rendszer, akkor tökéletesen hiba nélkül működik. Azért mondom, hogy jól beállított rendszerrel tökéletes, mert egyszer elvittem a szakihoz azzal, hogy állítsa be úgy, hogy minél kevesebbet fogyasszon. Nem érdekel, ha nincs teljesítmény, hogy torpan picit, de olcsón menjen. Hát beállította olyanra amilyenre kértem. Keveset evett, de cserébe folyamatosan szopatott. Azonnal vissza lett tekerve neki az anyag... Tanulság: Ha ilyen autód van és folyamtosan visszadurran, vagy a gyújtást rakasd rendbe, vagy állíttasd be. Ha szegény a keverék, akkor is visszadurran.
Ennek az autónak szobrot kellene emelni. Nagy, kényelmes, megbízható... Igazi klasszikus, ami mindenkit nyugdíjas dokivá varázsol... Soha nem akarom megmutatni az autópályán, hogy milyen rohadtul megy. Imádom! Munka után beleülök és nyugalom vesz körül. Semmi csicsa és még is nagyon jó.
A típus erősségei, illetve olyan tulajdonságai amik megdöbbentettek:
- Fűti az ablakmosó folyadékot és a fúvókákat
- Hátul műanyag burkolat van az alsó lengőkarokon
- Akkora helyen megfordul mint egy Smart
Gyengeségek:
- A 4 fokozatú váltó nagyon vevés neki... 130km/h-nál 4000ford/perc körül pörög
- A hátsó kerék hajtás nem mindig vicces (hóban)
- Benzinüzemnél a tankolás utáni fizetést kibírtam röhögés nélkül
- Nem túl nagy hátul a hely
Hibalista
- Befecskendező
Ide hordtam szervizbe
F+ Autóklinika, Szeged
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 184000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
