Csillagbillog önként
Szöveges ítélet
A legfontosabbal kezdem.
Ezt a 124-es csodát azok vegyék meg akik tudják mit akarnak és kb. sejtik mit kaphatnak.
Manapság 124-es diesel normális állapotban sajnos nem létező fogalom. Ezt tudva csak benzineseket néztem fél évig mire rátaláltam erre a gyöngyszemre 138 ezer valós kilóméterrel és 6 hengerrel a 24 szelep. Ez gyakorlatilag egy bejáratás utáni gépet jelentett. Lerohantam Szegedre és nagy örömömre az autó beltere is igazolta a kilómétereket, valóban csak ennyi km-rel bírt...Hurrá!
Német bácsika a spanyoli riviérára járdogált vele nyaranta, amúgy garázs, hogy ne kopjon, hihetetlen ugye? Azonnal megvettem 1.1 milláért :)
Próbaútként elmentünk vele, általa Toscánába, 3 ezer kilóméteres túra volt, ebben nem fájt mindenem, mint az új Jettában. Autópályán egyébként 160-ig 9 liter eszik, ha bírnám a 120-at 8 alatt enne, de nem lehet vele ennyivel autózni, mintha állnánk olyan.
Kipróbáltuk 1 órán át a 180-at, akkor 12-őt evett. A végsebességét nem volt még merszem kipróbálni, 210-nél még gyorsult rendesen de akkor még nem új nyári gumi volt rajta, na most meg tél van.
Ez nekem a 3. mercédeszem, egy 124 és egy C osztály után jött az első benzines autómata merci...
Szóval aki spórolni szeretne az üzemanyagon a javításon, ne ezt a típust vásárolja. Egyébként nem kell többet költeni rá mint egy pár éves mai autóra, de a rendszeres odafigyelést, gondozást kéri a gép. Mert ez az erőmű meghálálja a minimális odafigyelést.
Ez az autó még nem az eldobós korszakban épült, az utolsó utolsó pillanatában a még apád is járhat vele világ leges legvégén...ha hasonló típussal rendelkezik v.ki, nyogodtan írjon, adok szívesen infókat. info@vkreativ.hu
A 195 paripa bűvöletében, ahoj uraim!
Most folytatom, bővítem a leírtakat, eltelt még 5 ezer km...
Igen, az autó most motorikusan, + váltó és futómű tip-top. Beltér is gyönyörű. (Pár képet felteszek rövidesen.) 2 millió forintnál tartok. Már csak a szépítgetés maradt és egy vonóhorog, de ezt akkor ha vizsgázik, júniusban. Mit is kapnék ezért a pénzért??
Az autó fogyasztásáról. Mert ez érdekel mindenkit, engem is.
Jelenleg városban a hidegebb időkben 12.8L-13L, jelenlegi plusszokban 12L +- fél liter. Ami kellett a csökkenéshez és megérte : fuelstop á/25.000 Ft,sport légszűrő benne volt, 6 db titán gyertya 13.200 Ft, rendszeres olaj és szűrőcsere.
Gumik, nem csábultam el "csak" 205/55/16, fontos, mert ezzel már nem pörög ki állandóan, de azért nem is nő a fogyasztás a túlzott tapadás miatt. Viszont kegyetlen jól néz ki.
Tervek : Átállás 85-ös bioetanolra.
2008.09.13-án. Hát a bioetanolról, jó kis murin vagyok túl, a végével kezdem, nem éri meg, kb. 30% fogyasztás növekedést jelent és ezzel már 1-2 Ft-ra csökkenő különbségért nem érdemes foglalkozni az etanollal...De mire ez kiderült! A 4. műhely után mondtam azt, hogy most megyek és minden átalakítás nélkül tankolok. Hiába a sok mérés a mérnöki konzultációk csak nem ment a Hunflex! Irány Érd és bele az etanol. 50%-ról vittem fel 100%-ig az etanol tartalmat gond nélkül! A hidegindítás nem elsőre csak másodikra sikerül, de na és 20 forintos kilóméterért elviselem. Az utóbbi nem jött be, sajnos...Marad a jó öreg 95-ös. Ja és most tényleg pár kép az autómról.
2008.10.23.
Az ünnep és egy elintézendő magánügy alkalmas volt egy rövid 120 km-es fogyasztási teszt elvégzésére az M1-es autópályán. Az örök igazság a fordulatszám, sebesség légellenálás összefüggésében ismét igaznak bizonyult...
Bp.-Tatabánya 2500-as fordulat 100-110 Km/h, erős viharszerű oldalszélben. Ne felejtsük, MB 6 hengeres 2.8-as 1.5 tonnás limuzinban 95 kilómmal terhelve gurulok célom felé. Folyamatos haladás fékezések, irányváltoztatások, megállások nélkül, szóval "gördülök" a saját lendületünk tehetetlenségével és némi üzemanyag elégetésének egyenes irányú mozgássá alakításával. Hihetetlen jó eredmény született 6,6 L /100 km a 95-ös Agip féléből. Igen örvendetes de kimondom: őrjítően lassú még egy luxusautó csendes belső terében Bach szonátákat hallgatva is!
Teli tank -némi számolgatás- majd irány haza de az elviselhetőbb 130 Km/h, 3300-3500-as fordulat folyamatos tartásával. Érkezés Budapestre Shell féle 95-ösből ismét csurig. Az általam sejtet eredmény beigazolódott 10,1 L/100km. Azért ez nagy különbség, akkor irány 100-zal Nürnberg, Pécs, Győr és zsebemben marad több ezer forint gondoltam! Őszinte leszek, van egy sejtésem, nem így lesz.. : )
Hibalista
- Elektromos gáz 200.000 Ft
- Kábelköteg 120.000 Ft
- Vízpumpa és más dolgok akit érdekel írjon.
-
Ide hordtam szervizbe
saját solymári remek szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 138000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 2007 Jetta 1.6 | Következő autója? | elegem van a mai autókból, biciklit |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
