A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » 200-500 E (1984-1995)

200-500 E S 124 2.5 TD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Legjobb járgányom eddig

Szöveges ítélet

Hosszú mese, meglátom meddig bírom. Lassan 10 éve vettem első kocsimat, a fos zöld kockaCorsát. Azóta lett a zöldségesem (az ominózus orbitális szopás, az a projekt behalt, a végén a javított kasztni elment vasba, illetve a használható részekről kétkerekű lovaskordét csináltattam még az otthoni patkolókovácsommal, stilusosan Merci kerekekkel, Merci hátsóüléssel, laprúgóval). Meg a Foswágenem. Meg a T4-es Trasnporterem (az is elment azóta hálistennek). 4 éve visszaköltöztünk Csángliából Magyarországra. Egy ideig bejártam tanyáról Kaposvárra kutatni, megint lett egy kockaCorsa (elment azóta), lett egy benzines 4x4-es kockaPanda (fél évig maradt, nem bírta a terepet). Kutatás feladva, lett a w124-es kombi. Erről írok.
Amúgy Kareszon keresztül találtam. Mikor már láttam, hogy nem lesz belőlem kutató irodakukac, akkor rámjött megint a Mercedes. Nézem a 123-asokat, 2-3 darab fos után feladtam. Jó, van Karesznál egy kombi 124-es. kettőfeles szívódízel, szimpla hengerfejjel (nem a duplaszelepes). Kissé már modern Csík elképzelései szerint, olcsó járgánynak jó lesz. Vezérműlánc csere, hátsó gázgömbök cseréje (azokkal emelkedik a kocsi hátsója terhelésre, csuda egy dolog), olajcserék, szűrőcserék. 265000 frocsek német rendszámmal. Ráment még kb. 150 ezer beíratásra, szerelésekre. Lett egy jó, tágas, kényelmes autóm. Tanyára az ember természetesen hátsókerekes dízelt vesz, mert miért is ne. Faluközponttól házamig van kb. másfél kilométeres földes út. Esőben tud izgalmas lenni (mostanában lovasszekérrel oldom meg, olcsó és jó megoldás). Általában késő tavasztól késő őszig be tudok járni a Mercivel, max. erősen figyelek az időjárásra, első esőcseppekre vágtatok a kocsival a központban lévő parkolóig. És néha meglepő terepen kimegy a nyavalyás. Hátsó kerékkel, enyhén kopott téli gumikkal. Errefele az ilyen helyzetekre nagy sárban a hólánc felrakása oldja meg a problémát, nekem még nem volt rá szükségem (sárban mondjuk, mert pár hete havazás után azért kellettek a láncok, habár tükörjégen dombról lefele az sem lottóötös). Kedvencem az egyik szomszéd (értsd kb. egy kilométerre tőlem), két évvel ezelőttig a 120-as Skodával, ruszki terepgumikkal hátul még simán elmászkált olyan helyeken, ahol én csak a medvetalpas gumis Uaz-zal kolbászolnék. Vagy lovas szekérrel...
Egyéb érdekesség: lett egy kattanásom első autómmal. Dízelt nekem. Szívódízelt nekem (Csikós a főbűnös...)Bemagyarázom vagy sem, azóta sem a turbó nem izgat olyannyira, benzinest meg csak messziről nézegetek, utálom pörgetni (ideges leszek tőle mint gyógyszerügynök koromban, menéskényszerben - tyűűű, apám, volt akkoriban egy céges Alteám, 1.6-os motorral, hármas fölé ritkán kapcsoltam szerencsétlent, menni kellett). Szóval szívódízel. Először zöldségesemen próbáltam ki a használt étolajat (Moldvában senki le nem szarja, nincs rá szabályozás). Jól ment a kétezres, széjjelkopott motor, de csak nyáron, vadmelegben. Foswágenek nem csípik, rondán indultak, rondán mentek vele. Második kockaCorsámon is kipróbáltam, jó az Isuzu motor, de nehezen indult vele már felesbe keverve is. NO, kipróbáljuk a 124-esen is. Először felesbe keverve. Rázva. Kis gázolaj, sok étolaj. Nuku gázolaj, csak étolaj (decemberben ezt a keveréket már nem szerette az akksi). Lassan 3 éve van meg a járgány. Két őszöm elment arra, hogy gyertyákat cseréltem (mondom, 15 fok alatt nem szereti). Legutóbbi receptúra: késő ősztől tavaszig gázolajos üzemmód, a többi időben tiszta étolaj (csakis használt) keverve egy kis benzinnel. Jó, lángos szag megvan, gyengébb menés megvan. 100 forintos étolajjal :)
Tavaly beszereztem olcsón egy donort (valami lomisok hozták Ausztriából enyhén nyomott bal hátsó kerékkel). Ugyanaz a motor, majdnem ugyanaz a felszerelés. 350 ezres futással, ami hitelesnek hat (a 3 év alatt tapasztaltak függvényében), így a 3 éve vásárolt Mercit már legalább 7-800 ezresnek látom.
Mostanában nehezen indul, valahol veszti az üzemanyagot a porlasztók előtt, még nem jöttem rá hol. Egy ideig a porlasztócsúcsokra gyanakodtam, de hosszas reszelés után egyből indul. Mindegy, nyárig átnézetem azokat is meg az adagolót is, most már van tartalékom mindegyikből :)
Beltér kopottas, hátul kutyákat szállított utolsó német paraszt gazdája, imitt-amott le vannak hasogatva a kárpitok.Jobb hátsó ablaknál beázik mint szinte az összesnél. Kétszer belém jöttek már eddig, a vonalak már nem tökéletesek. Futómű megsínylette már a szar, idevezető aszfaltot, idén ideje azzal is foglalkozni. Jó, 3 kölökkel már nem szalonállapotra igyekszik az ember, most szimplán közlekedési eszköz szerepe van.
Ettől függetlenül eddigi legjobb autóm, motorja a legjobb motorom eddig. Így, 800 ezerrel benne.
2020 július
tavaly decemberben beszereztem olasz futózott terepgumikat, illetve az első rugókat keményebbre cseréltem. Már csak a hátsó, hidraulikus futóműállítást kell megcsinálnom, hogy pár centivel magasabb legyen a feneke is.
Szépen mászkálok most vele viszonylagis sárban is, továbbra is élvezem.
Persze az utastérre meg a fényezése továbbra sem vigyázok, nincs is rá energiám. Amire akarom használni, arra viszont egyre jobb. Kéne emelnem még 10 centit rajta, tökéletes hátsókerekes terepkombi lesz belőle.
Az alternatív üzemanyagot érdemes kissé jobban megszűrnöm, tavasszal párszor akaozott, de ez az én hülyeségem.
Másodlagos üzmanyagrendszer tervbevéve, meglátjuk mi lesz.
2020 augusztu 12
Pont egy hete végeztünk egy 2500 km-es erdélyi, csángóföldi túrával. Terepgumi, kissé emelt futómű (még kellene 5-10 centit emelni mindenképp). Tetőcsomagtartó plusz utánfutó, a kocsiban az 5 fős család, egyéb csomagok. Olyan utakon, hágókon, hogy átlag panelproli terepessel sem merne nekifutni. Fel is ment a fogyasztás 9-10 liter környékére. Pl. átbóklásztunk Gyimesről javarészt terepen (jó, kavicsozott, imitt-amott vízmosta utakon, patakokon át) Háromkút nevű településre majd onnan a Békás szoroshoz. Ajánlom mindenkinek, veszedelmesen szép vidék, nem átlagos hülye turisták látogatják. Ja, vasárnapi napon ne menjetek a Békás szorosba mert 4 km-es dugó van :) Végig figyeltem a hátsó futóművet, ezúttal semmit nem mutatott. Minden tömítés kibírta.
Viszont a nagy melegben, komolyan megrakodva, igen komoly szerpentineken, hágókon mászkálva az amúgy 2-es körüli olajnyomásom (ha felmelegszik a motor, akkor nyáron ennyi) most bőven lement másfélre. Fostam is párszor. Ja, a hütővizem is felforrt kétszer is (egyszer Háromkút fele az emelkedőn Damuk felől, másodszor a Bihari hágón). Mondom, erősen terhelten.
Szavam sincs, továbbra is a kedvenc autóm. Emelni kéne még csöppet.
Akinek van erre valami tippje, annak itt a mailem: marhadoktor@gmail.com
2022 szeptember vége
Tavaly ősszel visszaköltöztünk Moldvába tanyasi lét megszűnése kapcsán (térdeim szétestek, nem megy már a fél hektár lucerna lekaszálása, fejős marhának márpedig az kell - barmok eladódtak). Beszereztünk egy 91-es kiadású Transitot (Röfike megyen oda-vissza címszó alatt a népítéletekben), azzal bóklásztunk bő fél éven keresztül. Addig Merci pihent Kadarkúton, ígéretet kaptam a kasztni lukainak megsemmisítésére, újrafényezésre. Ebből lett egy valamelyest fényezés, alsó panelek alatti lukak ott maradtak. Nem baj, idén télen helyrepofozódnak. Első körben autó eladásán gondolkodtam, mondván hogy jó lesz nekünk a Tranyó, de miután húsvétkor asszonnyal hazajöttünk mindkét járgánnyal Somogyból, nos, megint felfedeztem a Merci jótékony hatásait lelkivilágomra.
Most tartok ott, hogy egyrészt kipróbáltam további 3 szerelőt 1 év alatt Csángliában s kénytelen voltam rájönni, hogy ezek már csak alkatrész cserélők, nem pediglen szerelők. Másrészt meg végre nekifogtam s magam helyrepofoztam a hátsó futómű szintszabályzóját (jó, erős fórumos információs segítséggel). Szóval az 3 éve megemelt elsőhöz végre passzol a megemelt hátsó is. Egy fokkal jobb hasmagasságom van, mint az átlag mai telekjáróknak.
Mivel nincs már marhulás, van időm lassan, csendesen elszuttyogni olyan dolgokkal, amikre tanyán nem szántam rá az időt.
Pl. végre megoldottam a csomagtartó ajtajának pozícióját. Már hogy végre kicseréltem annak teleszkópjait. Igen fostam is már tőle, elég randa is a megoldási folyamat, de (hála Oszvald Ferinek) végre peckes.
Küszöbökön van már 4-5 luk, azokat a télen megadjusztáljuk, alapjáratbeállító nyavalyát ki kell cserélni (hidegen alacsony, melegen magas). 4-es henger gyertyája vagy 3 éve beletört a hengerfejbe, ki kéne szedni. Biztonsági övek helyére rakok valami vadiújat, működőképeset, bontóból nem találtam még értelmeset.
Ilyesmik.

Hibalista

- Vezérműlánc cseréje, gázgömbök cseréje, izzítógyertyák folyamatosan (időközben kiderült,hogy kb. 15 fok alatt az étolaj nem tesz jót nekik), elülső hardy csere. Üzemanyagtartály szűrőjét kinyestem, helyette kapott kis átlátszó műanyag szűrőt plusz egy kézi AC pumpát a motortérben lévő szűrő elé, vezetőülés csere donorból, bal első ajtó kárpit csere, váltószoknya (faszányos rikítósárga bőrszoknyát találtam, egyből ébreszt a látvány), meg még egy rakat akármi, nem jut eszembe. - Mostanra (2020 július) másodszorra cserélem a kuplung munkahengert (először használtat raktam a donorból, most olasz utángyártottat kapott), tavaly nyáron a kuplungpedálnál lévő hengert is cseeréltem. - Szintszabályzó rudazat, hidraulikus csövek hozzá megint, gázgömbök megint. - Tavaszra kis kasztnizást is kap, megérdemli. Illetve kicserélem a teljes belsőt, jót tesz majd neki. - Csomagtartó ajtójának teleszkópjai cserére szorultak, végre megoldottam.

Ide hordtam szervizbe

Karesz, hatalmas tudással,megfelelő és konoksággal, romló tendenciával. Veszettül jó szerelő véleményem szerint, amit nem tud, azt pótolja az akarat.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Miklai Tomit szekálom folyamatosan telefonon, mindig nyugodt és segítőkész.Misi bácsi a közeli városban: kasztniban jó, egyszerű futómű, hajtáslánc dolgokban jó, segítőkész.Magam is viszonylag sokat nyúlok hozzá, lévén több időm mint pénzem.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1992
Kényelem (7) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 700000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corsa Következő autója? ha lesz még egy kölök, akkor valami sokszemélyes kisbusz lesz.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz 200-500 E 1984 (1994 - 1998)

További ítéletek (166 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)