A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » 200-500 E (1984-1995)

200-500 E 200D 

Az ítélet értékelése
2,3(4 db)

Brünhilda, az első

Szöveges ítélet

Brünhilda, életem elsője. Hosszú hónapokat töltöttünk együtt... Brünhilda, azaz a hófehér 200D Merci ugyanis az első tanulóautóm volt. Autót ennyire még nem gyűlöltem.

A volt taxi kétezres dízel, oktatóautóvá átalakítva, szintén volt taxis, oktatóvá átalakított Gyulabával (a név fikció). Az egész úgy kezdődött, hogy az első oktató, aki tudott időpontot adni, egy Fiat Pandával tanított. Beültem, aztán hátratoltam volna az ülést. A fószer egy ideig nézegette a nagyjából a szélvédőt dönegtő térdeimet, aztán közölte, hogy sajnos új autót kell keresnem. Nem fértem el a Pandában. Hiába na, olaszok, hosszú karok, rövid lábak, az én majdnem két méteremmel gnómként se fértek volna el a virgácsaim.

Az irodában a legnagyobb autókat kértem, nagy autó, kis motor, ideális tanulókombináció - utána már bármit elvezetsz, mondták. Igazuk lett. Így került képbe Brünhilda. Amikro először megláttam, vigyorba szaladt a szám - na ezzel vicces lesz furikázni. Aztán életemben először, helyet foglaltam az ülésnek nevezett, kikopott fotelban. Körülöttem érdekes eklektika - a szokásos, feszület, plusz mérőórák, dobókocka és rózsafüzér, fakormány - és egy lehetetlenül kicsi váltókar.
- Ez automata? - kérdeztem elbizonytalanodva, megérezve az elkövetkezendő hónapok központi problémáját. Persze nem az volt, csak egy kis elegantos kásztöm-életérzés. De ez még nem lett volna baj...

Ha jól tudom, ennek a sorozatnak a váltója legendásan elpusztíthatalan, kivételesen strapabíró. Nem tudom, hogy Brünhilda egyedi prototípus volt e, vagy ez az összes többire jellemző, de ennek az autónak a váltója ritka pocsék volt. Egyesbe, rükvercbe berakni szinte lehetetlen volt, és mindez kombinálva a hülye miniatűr karral, állandó frusztrációhoz vezetett. Piroslámpánál, elinduláskor, bármikor, amikor egyesbe kellett volna rakni, két-három próbálkozás legalább kellett. Igazán azt szerettem, hogy Gyulabá akárhogy is védte, hogy ez a legtökéletesebb autó, nem egyszer nem sikerült beraknia neki se. Soha egyetlen autóban nem volt problémám a váltással, pedig azóta kipróbáltam jó pár másikat, elég széles skálából.

Brünhilda persze más téren is brillírozott. Emlékszem, amikor a rutinpályán a gyorsításnál nem mertem lepadlózni egyesben - aztán pár hét múlva az autópályán találtám magam, gáz tövig, mutató csigalassan közelít a százashoz...
- Ebben nincs ötödik fokozat?
Hát nincs.

Az úttartása egy vízágyéhoz hasonlított, a váltásnál csak a kormányzást utáltam jobban. Apám Peugot-i ehhez képest sportfutóművel voltak szerelve.

Gyűlöltem az egész autót. A pontatlan, semmi visszajelzést nem adó futóművet, az alulméretezett, harmatgyenge motort, a használhatatlan váltót. Imádott lefulladni, ami főleg annak fényében vicces, hogy dízel volt, és amikor átültem benzinesekbe, kiderült, hogy nem is az én lábamban lehet a hiba... Igazából az volt a legrosszabb, hoyg egyáltalán nem éreztem magam benne biztonságban. Nem érdekel a két tonna acél, ha tudom, hogy nincs erőtartalékom, és egy lefulladásbiztos motorom - ezek nélkül céltáblának éreztem magam a pesti utakon. Utoljára a forgalmi vizsgámon hagyott cserbe, egy amúgy is veszélyesen rövid zöldnél ragadt be az egyes, és fulladt le ennek következtében... útjaink ezután elváltak, a jogsimat már más autón, más oktatóval szereztem meg. Mert azért Gyulabá pedagógiai képességei is hagytak kivánnivalót maguk után, bár ezt nyílván nehezebb megítélni.

Egy dologra jó volt Brünhilda, utána bármilyen autóba ültem, szinte megváltás volt. Még a kitaposott belű hármas Golf is, hát még az alig pár éves Nissanok. Újdonságként hatottak a stabil alsóközepes futóművek, a pörgős egyhatosok. Sosem fogom elfelejteni Brünhildát, de kétlem, hogy valaha is nevetve gondolnék rá vissza.

Hibalista

- Nem elromlott - eleve borzalmas volt.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 198
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (1) Vezetett km 100
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 0 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz 200-500 E 1984 (1994 - 1998)

További ítéletek (166 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)