A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » 200-500 E (1984-1995)

200-500 E 250D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Baljós árnyak...

Szöveges ítélet

Mondandómat azzal indítanám, hogy születésem napjától rajongok a Mercedesekért, ebből fakadóan kissé elfogult vagyok a márkával szemben, persze a józan ész határain belül. :)

2015 nyarán távozott a családtól egy sokat szolgált Opel Astra F 1.4 benzin, és nem volt kérdés hogy melyik márka lesz a következő. A legendás W124-es.
Az elképzelés minimum 250D vagy a 300D, természetesen szívó, automata vagy manual.
A keret kb 600.000 Ft, amely közel sem elég egy kimondottan jó állapotú példányhoz, de ennyi pénzért úgy ahogy normálisat/használhatót még lehet találni. 2015 nyara végén megkezdődött a féktelen böngészés, keresgélés, olvasgatás, telefonálgatás. A keret és az idő szűk, a valamire való 124-esek az ország lehető legtávolabbi pontjain voltak, az mind plusz kiadás, idő, energia... Ami meg közelebb lett volna, azt már a hirdetés regisztrálásával egy időben el is vitték az orrunk elől. Egy délután találtam egyet az interneten tőlem nem messze, egy kereskedésben!(első intő jel) majd még aznap elmentünk, megnéztük. Hát mit mondjak, első ránézésre magával ragadott a dolog, nem láttam a rózsaszín ködtől(ez volt a baj), hisz előttem állt a gyerekkori vágyam, az áhított W124 es. Nagy izgalmamban ugyan körbe néztem az autót, de a baljós részletek felett elsiklottam. Alapvetően jó kiállása volt, némi kasztni hibával,javításokkal, s azokkal a nem tetsző dolgokkal amit a próbaúton észleltem. Mindezt betudtam a 480.000-es vételárnak, úgy voltam vele, majd apránként költök rá, rendbe teszem. Kezet fogtam a nepperrel, akkor még nem tudtam mekkora pofonba hajolok majd bele. Az első héten lecseréltettem a vezérlést, olajak,szűrők stb, majd fel lett újítva az első futómű java. 90.000 Ft ból meg is úsztam, a szerelők azt mondták, mást nem találtak az autón, rendben van és üzembiztos. Nem tartott sokáig az öröm, az autó rángatott hátramenetben és váltáskor is, a váltó nem volt valami pontos, a kuplung pedál rezonált.
Miután a kuplungpedál beesett és nem tudtam sebességbe tenni, megelégeltem, elvittem egy elismert igazi szakihoz, hogy rendbe rakassam. "Dirr" csattant is a maflás, mikor a végén megláttam a csaknem 200.000-es számlát. Nem volt alaptalan, mint kiderült, az autónak lógott a bele. Kuplungtárcsának annyi, hardy tárcsa kakukk, a difiben váltóban nem volt olaj, a váltó háza felismerhetetlen volt az 1cm vastag olajsártól, mellesleg a difi és a váltó nem volt szakszerűen összerakva stb stb.. Órákig szemeztem a nyugtatós dobozkával, de hát ez van. Ilyen ez, ha az ember kereskedésből vesz az állapotához mérten drágán egy használt autót, amit az első tulaj saját maga, vagy valamelyik kontár barmolt össze...

Azt javaslom, aki W124-es Mercit vagy bármilyen autót vásárol:
1: legyen tisztában az adott típussal
2: kerülje a kereskedéseket
3: vigyen magával szakembert, vagy olyas valakit, akinek ugyan olyan típusú autója van
4: nézzen meg több példányt is, hogy legyen viszonyítási alap

Van még mit csinálni a Mercin, de mindezek ellenére szeretem, és ha tehetem, tolom a csillagot nap mint nap ;)

Ezen kívül bátran ajánlom ezt a típust, csak nem árt vételkor nagyon odafigyelni, 1 millió Ft környékén érdemes nézelődni.
Ha törődnek vele, mai autókat megszégyenítő a kényelme, biztonsága. Elegáns és kellemes a megjelenése, masszív és elnyűhetetlen, megbízható, tágas autó. Igazi etalon, az autógyártás fénykorából származó remekmű, melyet érdemes megőrizni az utókor számára.

Hibalista

- Kuplungtárcsa, hardy tárcsák, főtengely szimering, differenciálmű és társai - - Cirka 200.000 Ft munkadíjjal - - Szokásos, kopó futómű alkatrészek , olajak, szűrők stb - - 90.000 Ft munkadíjjal

Ide hordtam szervizbe

Egy igazi guruhoz hordtam/hordom, az ország egyik legnagyobb és legtapasztaltabb autódoktora. ;)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Inkább nem kommentálnám... :(

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1988
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 627000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra Következő autója? W124
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz 200-500 E 1984 (1994 - 1998)

További ítéletek (166 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)