A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » 200-500 E (1984-1995)

200-500 E 300 diesel 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az utolsó Mercedes...

Szöveges ítélet

Az autót a szüleim 1998-ban, azaz 7 évesen vették. Aki ismeri ezeket a típusokat az tudja, hogy a 250 D és 300 D a két legjobb konstrukció. Az auto automata volt, illetve b?rön kívül full extra (tempomat, állóf?tés , ülésf?tés, automata klíma, stb.)
Szóval az akkori id?szak legjobban felszerelt mercije volt szerintem.
Meglep?en jól húzott, a fütése is kiválló volt, motorikusan teljesen megbízható volt.
Fogyasztása 10 liter volt, de ez az automata váltónak , klímának és a 3000-es diesel motornak köszönhet?.
Gyakran megtettük vele a München-Bp távot kb 6-7 óra alatt.
A mercedesek egyetlen gyenge pontja a kényelem hiánya.
Mondjuk egy francia autóval összevetve kimondottan kényelmetlen, de ezt a tulajdonosának meg kell szoknia,
viszont cserébe m?szakilag hibátlan.
Semmi m?szaki meglepetés, semmi motorhang az utastérben,
semmi elektromos zavar, gyönyör?en járó motor.
Vélemyényem szerint sokkal megbízhatóbban mint a mai computer vezért cdi és társai típusú mercedesek.
Ezek nem annyira szervízigényesek és nem is kell ?ket szakszervízbe hordani, ahol mindenki le akar majd venni.

A mai példányok már azért lényegesen megviseltebbek, mint amikor 1998-ban mi ezt az autót megvettük, ezért érdemes szerintem szerel?vel átnézetni vásárlás elött.
Különösen a 200 D és a 250 D elég gazdaságos igy sok kilométert futottak, meg sok volt közülök a taxi is.
Ezek az autók hozzávet?leg 9 00 0000-1 000 000 km-t képesek lefutni motorgenerál nélkül, de ne feledjük ezek az autók kb. 13-16 évesek, ezalatt elég sok km beléjük mehet, illetve ezenfelül az se mindegy ki hogyan használja.
Ezt a mennyiség? km-t akkor tudja csak lefutni a kocsi, ha normálisan használják, nem ugy mint egy sportkocsit.
pl: 250 D- nek a vége valahol 175 km /h, ami azt jelenti a kocsi ezen életszakaszában már csak 120-130 -at szeret hosszútávon.
Max. el?zésnél lehet 150/160-nal menni vele.
A 300 D amit mi is használtunk annak a vége 190 km/h volt
és 13.9 alatt volt százon, talán az automata miatt kicsit lasabban, de ezen autók éllete ugy se arról szól.....
aZ AUTÓ 113 LE, ha 1988-elöttit veszel akkor az 109 LE teljesít. Egy 300 D-nek ma 14-15 évesen a tartós utazósebessége 140 km/h , esetleg 150 km/h.
Ha tudsz rá vigyázni, ez a típus az unokádat is kiszolgálja majd! Nem tini csajszik és suhancok kezébe való ez a kocsi,
hanem olyanok kezébe aki vigyázz is rá...
Ha fontos a fogyasztás, akkor manuális váltósat vegyél!
Ha a kényelem a mérvadó, akkor automatát.
Kb fogyasztásban egy b? liter különbözet lesz!!!
Nos ha valaki turbó Dieset szeretne, attól azért óva inteném,
mert azokat mindig jobban meghajtják és kevés tulaj tud vigyázni a turbóra, ha meg javitani kell az 100-ezrekben mérhet?!
Végezetül és kicsit kedvcsinálónak is: egy porlasztócsúcs :kb 30000 ft bele. Az újabb CDI mercikbe 120000/ db.
Nagyjából az összes alkatrészár úgy a 1/3-a az újabb típusoknak arról nem beszélve hogy egyes alkatrészeik még tartósabbak is.
Van egy taxis ismer?söm akinek egy 250 D mercije van, 860 000 km van benne és még m?ködik.
Persze költött már rá, de motorikusan még meg és megbízható is.
Szerintem a mai komputr vezért autók közül egy se megy majd le ennyi km-t, kivéve ha a vétel árát valaki újra a kocsira költi. (Ja egy új cdi ára 10milliótól indul, szóval így kellene kalkulálni is ....)
Ez érvényes a luxus mercikre, audikra, BMW-re egyaránt.
Lehet hogy az autógyártás visszafelé fejl?dik ?
Vagy csak az autógyáraknak már nem a tartósság a lényeg, hanem a gyakori szervizelés és "parasztvakítás" ?

Nos jelenleg nekem egy BX TRD-s citroenem van, ami hibátlanul megy, pedig csak néhány 100-ezerért vettem.... Na mindegy ?
Ha kicsit megtollasodom veszek újra a BX mellé ( mert hogy azt nem adom el soha....) egy 190-es vagy w124-es 250 D
mercsót.....

Ja és csak kéziváltósat, mert én imádok váltani, meg hát egy
250 D-be még jobb a kézi kapcsolású váltó.

Hibalista

- lengéscsillatipó, fékek,
- kormánym?ben stabilizátor, vezérm?szíj
- ezenfelül olajcsere, légsz?r?csere, egyszer porlasztócsúcs

Ide hordtam szervizbe

XV. KER, Best mobil Kft. (olyan mint a Kárpát utca, de valamivel olcsóbb)

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

XVII. ker. Császár. Megbízható, nem drága de nem specialista

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1991
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 220000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? omega Következő autója? mercedes 320cdi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz 200-500 E 1984 (1994 - 1998)

További ítéletek (166 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)