Az utolsó Mercedes...
Szöveges ítélet
Az autót a szüleim 1998-ban, azaz 7 évesen vették. Aki ismeri ezeket a típusokat az tudja, hogy a 250 D és 300 D a két legjobb konstrukció. Az auto automata volt, illetve b?rön kívül full extra (tempomat, állóf?tés , ülésf?tés, automata klíma, stb.)
Szóval az akkori id?szak legjobban felszerelt mercije volt szerintem.
Meglep?en jól húzott, a fütése is kiválló volt, motorikusan teljesen megbízható volt.
Fogyasztása 10 liter volt, de ez az automata váltónak , klímának és a 3000-es diesel motornak köszönhet?.
Gyakran megtettük vele a München-Bp távot kb 6-7 óra alatt.
A mercedesek egyetlen gyenge pontja a kényelem hiánya.
Mondjuk egy francia autóval összevetve kimondottan kényelmetlen, de ezt a tulajdonosának meg kell szoknia,
viszont cserébe m?szakilag hibátlan.
Semmi m?szaki meglepetés, semmi motorhang az utastérben,
semmi elektromos zavar, gyönyör?en járó motor.
Vélemyényem szerint sokkal megbízhatóbban mint a mai computer vezért cdi és társai típusú mercedesek.
Ezek nem annyira szervízigényesek és nem is kell ?ket szakszervízbe hordani, ahol mindenki le akar majd venni.
A mai példányok már azért lényegesen megviseltebbek, mint amikor 1998-ban mi ezt az autót megvettük, ezért érdemes szerintem szerel?vel átnézetni vásárlás elött.
Különösen a 200 D és a 250 D elég gazdaságos igy sok kilométert futottak, meg sok volt közülök a taxi is.
Ezek az autók hozzávet?leg 9 00 0000-1 000 000 km-t képesek lefutni motorgenerál nélkül, de ne feledjük ezek az autók kb. 13-16 évesek, ezalatt elég sok km beléjük mehet, illetve ezenfelül az se mindegy ki hogyan használja.
Ezt a mennyiség? km-t akkor tudja csak lefutni a kocsi, ha normálisan használják, nem ugy mint egy sportkocsit.
pl: 250 D- nek a vége valahol 175 km /h, ami azt jelenti a kocsi ezen életszakaszában már csak 120-130 -at szeret hosszútávon.
Max. el?zésnél lehet 150/160-nal menni vele.
A 300 D amit mi is használtunk annak a vége 190 km/h volt
és 13.9 alatt volt százon, talán az automata miatt kicsit lasabban, de ezen autók éllete ugy se arról szól.....
aZ AUTÓ 113 LE, ha 1988-elöttit veszel akkor az 109 LE teljesít. Egy 300 D-nek ma 14-15 évesen a tartós utazósebessége 140 km/h , esetleg 150 km/h.
Ha tudsz rá vigyázni, ez a típus az unokádat is kiszolgálja majd! Nem tini csajszik és suhancok kezébe való ez a kocsi,
hanem olyanok kezébe aki vigyázz is rá...
Ha fontos a fogyasztás, akkor manuális váltósat vegyél!
Ha a kényelem a mérvadó, akkor automatát.
Kb fogyasztásban egy b? liter különbözet lesz!!!
Nos ha valaki turbó Dieset szeretne, attól azért óva inteném,
mert azokat mindig jobban meghajtják és kevés tulaj tud vigyázni a turbóra, ha meg javitani kell az 100-ezrekben mérhet?!
Végezetül és kicsit kedvcsinálónak is: egy porlasztócsúcs :kb 30000 ft bele. Az újabb CDI mercikbe 120000/ db.
Nagyjából az összes alkatrészár úgy a 1/3-a az újabb típusoknak arról nem beszélve hogy egyes alkatrészeik még tartósabbak is.
Van egy taxis ismer?söm akinek egy 250 D mercije van, 860 000 km van benne és még m?ködik.
Persze költött már rá, de motorikusan még meg és megbízható is.
Szerintem a mai komputr vezért autók közül egy se megy majd le ennyi km-t, kivéve ha a vétel árát valaki újra a kocsira költi. (Ja egy új cdi ára 10milliótól indul, szóval így kellene kalkulálni is ....)
Ez érvényes a luxus mercikre, audikra, BMW-re egyaránt.
Lehet hogy az autógyártás visszafelé fejl?dik ?
Vagy csak az autógyáraknak már nem a tartósság a lényeg, hanem a gyakori szervizelés és "parasztvakítás" ?
Nos jelenleg nekem egy BX TRD-s citroenem van, ami hibátlanul megy, pedig csak néhány 100-ezerért vettem.... Na mindegy ?
Ha kicsit megtollasodom veszek újra a BX mellé ( mert hogy azt nem adom el soha....) egy 190-es vagy w124-es 250 D
mercsót.....
Ja és csak kéziváltósat, mert én imádok váltani, meg hát egy
250 D-be még jobb a kézi kapcsolású váltó.
Hibalista
- lengéscsillatipó, fékek,
- kormánym?ben stabilizátor, vezérm?szíj
- ezenfelül olajcsere, légsz?r?csere, egyszer porlasztócsúcs
Ide hordtam szervizbe
XV. KER, Best mobil Kft. (olyan mint a Kárpát utca, de valamivel olcsóbb)
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
XVII. ker. Császár. Megbízható, nem drága de nem specialista
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | omega | Következő autója? | mercedes 320cdi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
