A Millenium Falcon - négy keréken
Szöveges ítélet
Lehet, hogy az eddig vezetett 7000 km sok embernek nem mérvadó, de mivel van a háznál egy 94-es 220-as coupé is, nem teljesen dilettáns az ítélet.
A kombit ebayen vettem, elözetes megtekintés nélkül. Cs. Atti hívta fel a figyelmem május végén az aukcióra, és én hülyeségböl azt válaszoltam neki, hogy 3000 euróig tartom a licitet, de biztos 4-5 körül fog elmenni. Így egy cseppet meglepödtem, amikor én nyertem, már csak a berlini elhozatalt kellett megszervezni. Mindezt úgy, hogy a feleségem ne tudja meg, mert neki szántam az autót. Persze két nappal a hazaút után lebuktam, de mindegy.
Nem volt csalódás az elsö találkozás, mert 180.000 km-ig szervízkönyves volt az autó, és az azután eltelt 30.000 km-en is türhetö gondoskodást kapott. Kaptam hozzá egy gyári fényszóró mosó kart, gyári hangszigetelö szivacsot a gépháztetöre, egy rakat gyári dísztárcsát, lemezfelnit. Ami az ebayen nem volt fenn, az a hátsó kerékjárati íven lévö rozsda volt, a többi dolgot korrekten leírta az eladó. Persze a gyújtáskapcsoló akkor adta meg magát, amikor hazahoztam, de inkább itt, mint valahol az autópályán.
Kellemesen extrázott darab:
- automata váltó
- bézs velúr belsö (ejtsd: plüss) Ez ritka a 24-esben, és a felára majdnem annyi volt anno, mint a börülésé.
- ülésfütés
- ortopéd ülések
- klíma
- tolótetö
- fényszórómosó
- ASD
- országúti duda
- két elektromos ablak
- doppelrolo
- elektromos antenna
- katalizátor
- Becker Mexico + 4 hangszóró
- stb.
Az egyik képen még láthatóak a sportrugók, amik kikerültek az autóból. A folyadékcserék után a váltó is szépen vált.
Az eltelt 21 év minimálisan látszik az autón, az elsö széria jobb karosszéria-anyaga miatt az a kevés rozsda is elnézhetö az autónak, amit javítani kellett. A MOPF 1-es és 2-es 24-esek karosszériája gyorsabban rozsdál.
Utazni élmény vele. Hat hengerrel, 180 lóerövel és négy sebességgel kellemesen lehet gépészkedni, ez még ma is elegendö. Nyilván kalkulálni kell a kickdownnal együttjáró egy-két másodpercet, de utána gyönyörüen pörög a hat henger. Persze a legnagyobb élmény a krúzolás (csillagtolás), nyitott tolótetövel és a korabeli Becker Mexicot hallgatva. A hely tengernyi benne. A feleségem egy platós IFA-t is megpakolna, ha utazunk, de ebben eddig egyszer kellett lehajtani az üléseket, igaz, akkor lábtengozni lehetne a raktérben.
Vannak rajta apró rendbehozandó dolgok, de egyik sem kritikus és tölem mindent meg fog kapni gyári minöségben.
Az árát mindenesetre nagyon megérte. A leírt fogyasztás 90%-ban városi közledekésböl adódik. Autópályán 130-140-es tempónál 3 felnöttel, egy gyerekkel, tetöig pakolva 12 litert produkált. Cserébe erö, biztonság, komfort és helykínálat van. A szépségéröl nem is beszélve.
Elöre az oldtimer-kor felé!
2009. jún. 8.:
Májusban vizsgázott Germániában az öreglány, két évre kapott müszakit és környezetvédelmi plakettát is. A karbantartásról: vízpumpa, fékcsö, váltószimmering, leömlö tömítések, szintszabályozó kar, ha jól emlékszem, ennyi.
Van még egy-két apró rigolyája, de azt is gatyába rázzuk.
A fogyasztás lement 13,5-röl 12,9-re, biztos a nyári üzem érdeme, itt az aktuális érték:
- - - - - - - - -
2009. szeptember 25.
Csendben rója a kilométereket és már csak egy dolog aggaszt. Van egy rejtélyes váltoolajszivárgás, de arra is rájövünk majd.
Kapott tempomatot és színben-kárpitban egyezö könyöktámaszt. Full komfort, kérem szépen.
2010. október
A májusi yetron hozzásegített bennünket egy 2. helyhez. Persze volt izgalom is: Balatonfüredre menet fajn kis füstcsóvára lettem figyelmes. Valami olaj éget buzgón a katalizátoron. A váltóolaj szivárgás azóta sincs megoldva, de ez inkább szelepfedél tömítés gyanús. Úgyhogy csere. Meg egy kis futómü felújítás is, hogy izgi legyen. No meg olajcsere, ha már. A szépészet miatt meg egy garnitúra Lorinser csatifedél meg egy Becker Mexico Diversity. Bizony, az elsö CD-s Becker a nyolcvanas évekböl. ;)
2014. február
Hisztis picha, de imádom.
2011-ben a berlini Mercedes világtalálkozóra menet rángatott. Ezer meg egy oka lehet, lehetett, pedig elötte épp emiatt kapott gyújtáselosztó cserét, mindegy. Csak ki-kihagyott, de a 180 paripa még megvolt.
Késöbb nem bohóckodott, így hát nem vittem sehova, mert mi a francot borítsanak rajta szét? Megjárt két yetro versenyt. A 2013-as yetro elé esett az aktuális müszaki vizsga is, úgyhogy elötte hagytam magam lehúzni egy csomó pénzre a bécsi független Mercisnél, pedig az üzemanyagellátó rendszeren csak a mennyiségelosztót kamuzgatta, de ettöl még néha-néha kihagyott a motor. A vizsgát simát vette, újabb két évre kapott plakettet. Még két vizsga és OT.
Erre nyáron fogta és elkezdett bohóckodni a tankjeladó. Vettem újat, mondom kicserélem. Már a régit sem sikerült roncsolásmentesen kiszedni, az új meg kilógott négy centire. He???
Megint szerviz Bécsben, aszondja össze van roppanva a tank, csere, AC-pumpa csere, stb. csere, 1700 euró. Hát nem. Amikor elhoztam töle, már le is fulladt háromszor. Ilyet még sosem csinált a vén banya. Telefon, tréleres kapcsolat (kösz, Sanya!), irány Budapest, Gombos Atti mühelye.
A tank szellözöje eltömödött, az AC-pumpa addig dolgozgatott, míg ki tudja mennyi idö alatt összeroppantotta a tankot. Hát ezért mutatott hülyeséget a tankjeladó, ezért nem lehetett teletankolni augusztusban, ezért fulladt.
Tank felfúj, bammmm, AC-pumpa, AC-relé, üzemanyagszürö, ezazamaz, újra szól a hatlövetü!!!
A következö lépés a karosszéria kamuzás lesz. 27 éves az autó, törésmentes, gyári fényezéssel (!). El is kezdett rozsdálni a tipikus helyen, a sárvédö és az elsö lökös találkozásánál. No meg köfelverödések a motorháztetön, itt-ott csak megöregedett a karosszéria.
Jó lesz, na.
2014. szeptember
A yetro-n megint helyezett lett az autó, Stern papáé az érdem.
Kapott egy Becker 7990-et is. Optikailag éppen elmegy a középkonzolon, viszont élhetö a CD, mp3 és Bluetooth kihangosító funkciókkal.
Jelenlegi projekt: vasraszedés, lakatolás, telifény, üregvédelem. Felni felújítás, váltóolaj szivárgás megszüntetése. Stb., stb. Remélem, októberben kész lesz. Már hiányzik a vén bestia.
Hibalista
- Olajnyomás jeladó, gyújtáskapcsoló, elektromos antenna utolsó tagja görbe volt, külsö hömérséklet kijelzö, ajtóhatároló. - - Kipufogó csere volt, nem várom meg, míg az utángyártott kirohad, kapott gyárit. - Emellett cserés volt a kormányteleszkóp és az elsö hardy-tárcsa. Vízpumpa, szelepfedél tömítés. - Tank szellöztetö, üzemanyag szürö, AC-relé, AC-pumpa.
Ide hordtam szervizbe
Sanyi mester, Csömör; Gombos Atti, BP
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 213000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | MB E220 C | Következő autója? | MB |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
