A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » 200-500 E (1984-1995)

200-500 E 300 TE aut. 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

A Millenium Falcon - négy keréken

Szöveges ítélet

Lehet, hogy az eddig vezetett 7000 km sok embernek nem mérvadó, de mivel van a háznál egy 94-es 220-as coupé is, nem teljesen dilettáns az ítélet.

A kombit ebayen vettem, elözetes megtekintés nélkül. Cs. Atti hívta fel a figyelmem május végén az aukcióra, és én hülyeségböl azt válaszoltam neki, hogy 3000 euróig tartom a licitet, de biztos 4-5 körül fog elmenni. Így egy cseppet meglepödtem, amikor én nyertem, már csak a berlini elhozatalt kellett megszervezni. Mindezt úgy, hogy a feleségem ne tudja meg, mert neki szántam az autót. Persze két nappal a hazaút után lebuktam, de mindegy.
Nem volt csalódás az elsö találkozás, mert 180.000 km-ig szervízkönyves volt az autó, és az azután eltelt 30.000 km-en is türhetö gondoskodást kapott. Kaptam hozzá egy gyári fényszóró mosó kart, gyári hangszigetelö szivacsot a gépháztetöre, egy rakat gyári dísztárcsát, lemezfelnit. Ami az ebayen nem volt fenn, az a hátsó kerékjárati íven lévö rozsda volt, a többi dolgot korrekten leírta az eladó. Persze a gyújtáskapcsoló akkor adta meg magát, amikor hazahoztam, de inkább itt, mint valahol az autópályán.
Kellemesen extrázott darab:
- automata váltó
- bézs velúr belsö (ejtsd: plüss) Ez ritka a 24-esben, és a felára majdnem annyi volt anno, mint a börülésé.
- ülésfütés
- ortopéd ülések
- klíma
- tolótetö
- fényszórómosó
- ASD
- országúti duda
- két elektromos ablak
- doppelrolo
- elektromos antenna
- katalizátor
- Becker Mexico + 4 hangszóró
- stb.

Az egyik képen még láthatóak a sportrugók, amik kikerültek az autóból. A folyadékcserék után a váltó is szépen vált.
Az eltelt 21 év minimálisan látszik az autón, az elsö széria jobb karosszéria-anyaga miatt az a kevés rozsda is elnézhetö az autónak, amit javítani kellett. A MOPF 1-es és 2-es 24-esek karosszériája gyorsabban rozsdál.

Utazni élmény vele. Hat hengerrel, 180 lóerövel és négy sebességgel kellemesen lehet gépészkedni, ez még ma is elegendö. Nyilván kalkulálni kell a kickdownnal együttjáró egy-két másodpercet, de utána gyönyörüen pörög a hat henger. Persze a legnagyobb élmény a krúzolás (csillagtolás), nyitott tolótetövel és a korabeli Becker Mexicot hallgatva. A hely tengernyi benne. A feleségem egy platós IFA-t is megpakolna, ha utazunk, de ebben eddig egyszer kellett lehajtani az üléseket, igaz, akkor lábtengozni lehetne a raktérben.

Vannak rajta apró rendbehozandó dolgok, de egyik sem kritikus és tölem mindent meg fog kapni gyári minöségben.
Az árát mindenesetre nagyon megérte. A leírt fogyasztás 90%-ban városi közledekésböl adódik. Autópályán 130-140-es tempónál 3 felnöttel, egy gyerekkel, tetöig pakolva 12 litert produkált. Cserébe erö, biztonság, komfort és helykínálat van. A szépségéröl nem is beszélve.

Elöre az oldtimer-kor felé!

2009. jún. 8.:
Májusban vizsgázott Germániában az öreglány, két évre kapott müszakit és környezetvédelmi plakettát is. A karbantartásról: vízpumpa, fékcsö, váltószimmering, leömlö tömítések, szintszabályozó kar, ha jól emlékszem, ennyi.
Van még egy-két apró rigolyája, de azt is gatyába rázzuk.
A fogyasztás lement 13,5-röl 12,9-re, biztos a nyári üzem érdeme, itt az aktuális érték: Spritmonitor.de

- - - - - - - - -

2009. szeptember 25.
Csendben rója a kilométereket és már csak egy dolog aggaszt. Van egy rejtélyes váltoolajszivárgás, de arra is rájövünk majd.

Kapott tempomatot és színben-kárpitban egyezö könyöktámaszt. Full komfort, kérem szépen.

2010. október
A májusi yetron hozzásegített bennünket egy 2. helyhez. Persze volt izgalom is: Balatonfüredre menet fajn kis füstcsóvára lettem figyelmes. Valami olaj éget buzgón a katalizátoron. A váltóolaj szivárgás azóta sincs megoldva, de ez inkább szelepfedél tömítés gyanús. Úgyhogy csere. Meg egy kis futómü felújítás is, hogy izgi legyen. No meg olajcsere, ha már. A szépészet miatt meg egy garnitúra Lorinser csatifedél meg egy Becker Mexico Diversity. Bizony, az elsö CD-s Becker a nyolcvanas évekböl. ;)

2014. február
Hisztis picha, de imádom.
2011-ben a berlini Mercedes világtalálkozóra menet rángatott. Ezer meg egy oka lehet, lehetett, pedig elötte épp emiatt kapott gyújtáselosztó cserét, mindegy. Csak ki-kihagyott, de a 180 paripa még megvolt.
Késöbb nem bohóckodott, így hát nem vittem sehova, mert mi a francot borítsanak rajta szét? Megjárt két yetro versenyt. A 2013-as yetro elé esett az aktuális müszaki vizsga is, úgyhogy elötte hagytam magam lehúzni egy csomó pénzre a bécsi független Mercisnél, pedig az üzemanyagellátó rendszeren csak a mennyiségelosztót kamuzgatta, de ettöl még néha-néha kihagyott a motor. A vizsgát simát vette, újabb két évre kapott plakettet. Még két vizsga és OT.
Erre nyáron fogta és elkezdett bohóckodni a tankjeladó. Vettem újat, mondom kicserélem. Már a régit sem sikerült roncsolásmentesen kiszedni, az új meg kilógott négy centire. He???
Megint szerviz Bécsben, aszondja össze van roppanva a tank, csere, AC-pumpa csere, stb. csere, 1700 euró. Hát nem. Amikor elhoztam töle, már le is fulladt háromszor. Ilyet még sosem csinált a vén banya. Telefon, tréleres kapcsolat (kösz, Sanya!), irány Budapest, Gombos Atti mühelye.
A tank szellözöje eltömödött, az AC-pumpa addig dolgozgatott, míg ki tudja mennyi idö alatt összeroppantotta a tankot. Hát ezért mutatott hülyeséget a tankjeladó, ezért nem lehetett teletankolni augusztusban, ezért fulladt.
Tank felfúj, bammmm, AC-pumpa, AC-relé, üzemanyagszürö, ezazamaz, újra szól a hatlövetü!!!
A következö lépés a karosszéria kamuzás lesz. 27 éves az autó, törésmentes, gyári fényezéssel (!). El is kezdett rozsdálni a tipikus helyen, a sárvédö és az elsö lökös találkozásánál. No meg köfelverödések a motorháztetön, itt-ott csak megöregedett a karosszéria.
Jó lesz, na.

2014. szeptember
A yetro-n megint helyezett lett az autó, Stern papáé az érdem.
Kapott egy Becker 7990-et is. Optikailag éppen elmegy a középkonzolon, viszont élhetö a CD, mp3 és Bluetooth kihangosító funkciókkal.
Jelenlegi projekt: vasraszedés, lakatolás, telifény, üregvédelem. Felni felújítás, váltóolaj szivárgás megszüntetése. Stb., stb. Remélem, októberben kész lesz. Már hiányzik a vén bestia.

Hibalista

- Olajnyomás jeladó, gyújtáskapcsoló, elektromos antenna utolsó tagja görbe volt, külsö hömérséklet kijelzö, ajtóhatároló. - - Kipufogó csere volt, nem várom meg, míg az utángyártott kirohad, kapott gyárit. - Emellett cserés volt a kormányteleszkóp és az elsö hardy-tárcsa. Vízpumpa, szelepfedél tömítés. - Tank szellöztetö, üzemanyag szürö, AC-relé, AC-pumpa.

Ide hordtam szervizbe

Sanyi mester, Csömör; Gombos Atti, BP

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1987
Kényelem (10) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 213000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? MB E220 C Következő autója? MB
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz 200-500 E 1984 (1994 - 1998)

További ítéletek (166 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)