A mérnöki tökéletesség egyik példája négykeréken
Szöveges ítélet
Ez a negyedik csillagorrúm. Nagyon szeretem ?ket, igazi mérnöki csodának tartom ?ket. A kés?bbiekben felsoroltakhoz hozzá tartozik, hogy közúti kölekedésmérnök és gépjárm?oktató vagyok, autós társaim pedig diplomás gépészek.
Nos a gép 2000-ben került hozzám. Senki sem tudja pontosan, hogy hány kilóméterrel, azt csak sejteni lehet abból, amit sikerült róla (nem kis utánajárással) kiderítenem. Az els? öt évében Németországban üzemelt taxiként, egyszerre három tulajdonosa volt, akik 8 órás m?szakokba váltották egymást, így onnan 1995 végén kb 550000 km-rel az órájában került Magyarországra. Itt egy soproni hid?sebb hölgy hasnálta saját bevallása szerint kb. 180000 km-t. Innen Szegedre került, ahol kapott még három pedált jobbra. Igy oktatójárm?ként 360000km-t futott. Én innen vásároltam, azóta 120000km-t gurultam a géppel. Kissebb fejszámolásokat követ?en jöhet a ledöbbenés: Igen, ebben a paripában már kb 1,200,000km van. A blokk még bontatlan. A kaszni szemet gyönyörködtet?en szép, a bels? magáért beszél. Természetesen néhány helyen (lámpaakapcsoló, küls? ajtó kilincsek stb) a kopottságból lehet következtetni a hihetetlen mérték? használatra. Egyébként a taxi szín igen is jól áll neki! Fantasztikus gép, hiszen a 75 lóer? bizony a maga idejében is nevetséges volt, de a motor járáskultúrája, füstmentes üzeme, jó értelembe vett igénytelensége, halksága sokmindenért kárpótol. Egyébként is. ki akar rohanni egy szép állapotú, öreg, dízel mercivel? A fogyasztását apróbb trükkökkel (adalékolt gázolaj, grafitos olaj, stb.) 5 literen lehet tartani, akár terhelt használat mellett is!!!
Nem hiszem, hogy létezne még egy ilyen takarékos, megbízható, gyönyör?, kényelmes nagyvas, ami ráadásul ennyire olcsó is!!!!!!!
Egyszr?en imádom!!!!!!!!!!!!!!!
Hibalista
- A mmagyarországi 124-esek örök problémái: kormányösszeköt?k cseréje mindkét oldalon kb. 50000 km -enként, a ékszíjfeszít? görg? kb. 30000 km-t bír, kuplungszerkezet felújítása (kb 20000 Ft) 100000 km -enként. A tet?ablak spirálját cseréltem le, amikor 15 éves lett a paripa, a többi csak apró javítás, 15000 km a szervízintervallum.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 1080000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 123/240D | Következő autója? | E 200 Kopressor (földgáz üzemmel) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
