A megfizethet? kényelem!
Szöveges ítélet
Ez a harmadik 124-esem,mindegyiket taxiként használom a f?városban.Az els? egy 200D,a második 250D turbo volt,ez a jelenlegi egy E 300 D,huszonnégy szeleppel,136 LE-vel,ami a normális közlekedéshez több,mint elég.El?nyei között els?sorban a kiemelked? megbízhatóságát említeném,és azt a tényt,hogy ez jóformán az utolsó olyan modellje a gyárnak,amelyik még bonyolult elektronikai rendszerek nélkül épült,így egyrészt nélkülözi az ezekkel összefügg? költséges,és bosszantó hibákat,másrészt maga az autó ezáltal jóval egyszer?bben,és a költséges márkaszervízt?l függetlenül üzemeltethet?,és javítható.Az alkatrészárai kedvez?ek,minden kapható hozzá.Szintén el?ny,hogy ez a motor még az egyszer?,és megbízható soros Bosch adagolóval van ellátva.Az utastér kényelme el?l fejedelmi,a hátsó üléseknek a lábtere lehetne egy gondolattal nagyobb.A kárpitok strapabíróak,minimális ápolással tíz év felett is újszer?ek.A karosszéria 12 évesen is jó állapotban van,komolyabb korrózió csak az eddigí sérülések javításának helyén tapasztalható.
A futóm?vek még a hazai utakon használva is tartósnak bizonyulnak.Jellemz? a két széls? kormányösszeköt? meghibásodása,és id?nként a hátsó térleng?karos futóm? elemeib?l kell egyet-egyet cserélni.Ezt a gázadásra hátul imbolygásba kezd? karosszéria id?ben jelzi.Hátul még gyenge pont a lengéscsillapítók alsó gumiperselye,ezek jóval a teleszkópok valós meghibásodása el?tt szoktak kapitulálni.Érdemes minimum évente egyszer az els? futóm? alsó gömbfejeit szakszervízben ellen?riztetni,mert ezek a lógásnak semmilyen küls? jelét/hangját nem adva képesek ugyanúgy szétszakadni,mint annó a Ladáké.El?fordulhat még a segédkar kopogása,amely perselycserével fillérekb?l orvosolható.A fékrendszere egyszer?,és kifogástalan.Az id?szakos betétcserén kiv?l más törödést nem igényel.Az elektromos rendszer is megbízható,itt a generátor szénkeféjének,és csapágyainak kopása a jellemz? hiba.A motor egyetlen gyenge pontjaként az ékszíjakat helyettesító széles laposszíj feszít?rendszerét említhetném.Maga az elv nagyon jó,hiszen az összes segédberendezés meghajtását egy szíj végzi,rugós önfeszít?vel biztosítva a gondozásmentességet.Sajnos a feszít?rendszer három f? elemének,a görg?nek, a himbacsapágynak,és a mini lengéscsillapítónak a cseréjével cirka 50e km.-enként számolni kell.A bajt az alapjárat környékén a motor elejénél hallható vibráló hang jelzi,szerencsére a három elem együttesen kerül kb 20e ft.-ba.
Az olajcserét a régebbi tipusoknál tízezer km.-ben határozta meg a gyár,az újabb négyszelepes verziókra már tizenötezer a limit.Én saját tapasztalatom alapján ebben is tízezrenként cserélem az olajat(egyszer? 15W40),és a sz?r?ket.Ezt makulátlanul tiszta olajtérrel,megfelel? olajnyomással,és tartósabb hidrot?kés szelepemel?kkel hálálja meg a motor.
Ismeretlen futásteljesítmény? autó megvásárlása után érdemes a vezérm?láncot kicseréltetni,ez kb 20-25e ft,de így megel?zhetjük az esetlegesen elszakadó lánc okozta több százezer forintos kiadást(szelepek,hengerfej,olajtekn?,stb csere!!!)
A kuplung sok százezer kilométeres futásteljesítményre képes,hisz a megfelel? forgatónyomaték megléte miatt csúsztatni gyakorlatilag alig kell.Az én egyéni pechem volt a kéttömeg? lendkerék cseréje a turbósban,és ebben az autóban is.Vélhet?en ez az el?z? tulaj(mindkett?nél ua.) sportos vezetési stilusának folyománya.Még a hajtásláncra jellemz? hiba a kardántengely textil/gumi hardytárcsáinak elfoszladozása,és el?fordul,hogy elszakad a váltó mögé közvetlenül felszerelt rezgéscsillapító lendtömeg elszakadása.
Az utóbbi hibáját(vagy sokszor hiányát)a magasabb fokozatokban,alacsony motorfordulatszámnál alulról hallható er?s mormogó hang tudatja velünk.
Összefoglalásképpen annyit írnék,ez egy kegyetlenül jól megépített autó,normálisan üzemeltetve,és min?ségi alkatrészekkel javítva hihetetlen futásteljesítményekre képes.Az els? 200D-m ma már 800e km felett jár,és még bontatlan a motorja.Talán két szóval úgy jellemezném:a megfizethet? luxuskategória.Akit megijesztett a fentebb felsorolt hibalista,annak azért hozzátenném,ezt 9 év,és három 124-es intenzív használatának tapasztalatai alapján próbáltam összefoglalni.Én ezt a tipust mindenkinek jó szívvel ajánlom megvásárlásra!
Hibalista
- Vízszivattyú: 11 000ft,ékszíj+feszít? rendszere:19 000ft,2db kormányösszeköt? gfej:6100 ft,kéttömeg? lendkerék:60 000ft/bontott,vizh?t?:36 000ft,fels? vízcs?:3200 ft,
- Egy el?kamra fellazulása:5000 ft munkadíj
Ide hordtam szervizbe
Kalmár Mercedes Szervíz,Monor 4-es út
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Jómagam!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 215 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 81 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | W 123 300D | Következő autója? | Mercedes W210/211 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
