A megbízhatóság mintaképe
Szöveges ítélet
Az autót Magyarországon vettem,Ausztriában élünk és kellett egy nagyobb(kombi) autó hazajárni,meg ezt használtam minden nap munkába járni is.Az előző tulaja hozta be németből és 9 évig használta.Szerencsém volt,mert az első kombi volt amit megnéztem és rögtön meg is vettem.Eredeti festés,az emelőbakoknál volt rozsda,a motorja szépen járt,az automata váltó hibátlan volt,a futómú csendes,a hátsó szintszabályzós futómű sem lógott,összes gyári kulcs-gyári gépkönyvek.Az órában 300.000 km volt,de volt már több Mercim úgyhogy valójában ebben kb 5-600.000 lehetett szerintem.Használat során az autó beváltotta a hozzá fűzött reményeimet.Soha nem hagyott cserben,sem -15 fokban,sem +35-ben.Gyakorlatilag ez a 3000 köbcentis,113 lóerős szívódiesel(a TD a kombit jelenti) automata váltóval,soros adagolóval,semmi elektronikával= elnyűhetetlen.Persze én odafigyeltem rá,olajcsere szűrővel 8.500 km-enként,originál német (ásványi)olajjal.Jó minőségű utakon használtam-jó minőségű üzemanyaggal,legtöbbször autópályán,hideg motorral sosem hajtottam meg.Ismerőseim elijesztettek,hogy ez óvatos tempónál is megeszi majd a 10 litert még kézi váltóval is.Hát nálam ez soha nem érte el a 10 litert,átlagosan 9-9,5 volt a fogyasztás,autópályán 140-150es tempóval.Ha húztam a nagy utánfutómat,akkor viszont autópályán megette a 12 litert is.Egyszer Ausztriából húztam vele trélert is,sokszor a nagy utánfutómat(volt hogy 800 kg raksúllyal),többször aludtunk benne ketten,költözködtünk vele(ülések nélkül plafonig rakva+nagy utánfutó).De ez mindent kibírt,hiba nélkül.Viszont az osztrák tél garázs nélkül megviselte.Az emelőbakoknál ki lett hegesztve(Merci betegség),de kívül kezdtek jönni már a hólyagok és a kipufogó is szétrohadt.Egy nagy hátránya volt:a hátul ülőknek nagyon kényelmetlen volt;elöl kényelmes,a csomagtartó nagy,de a hátul ülőknek nagyon kicsi a hely(a Ford Escortunk hátul kényelmesebb volt!).Egyszer hazafelé az autópályáról lehajtva elkezdett csúszni az ékszíj,kigyulladt a töltésjelző lámpa.Az ékszíjfeszítő rugó szakadt el,de még így sem hagyott cserben,sőt amíg nem szereztem alkatrészt addig kábelkötözővel helyettesítve a rugót mentem vele.Én nagyon szerettem(sosem ültem hátul) a megbízhatósága+az egyszerűsége miatt.A mai "vírusbetegséges" takarékos diesel tulaj ismerőseim gúnyolódtak a viszonylag nagy fogyasztása miatt,de én meg akkor röhögtem rajtuk amikor szervízbe vitték a "csodagépeiket" és horror összegeket költöttek a javításra.Szóval nagyon megérte az árát,bánom hogy eladtam,de a család így döntött a hátsó kényelmetlensége miatt,meg sajnáltam volna hogy megeszi a rozsda garázs nélkül az osztrák télben.
A mai autók már közel sem ennyire megbízhatóak(a Mercik sem),ezért ezt a típust mindenkinek csak ajánlani tudom,de nehéz jót találni belőle Magyarországon.
Hibalista
- ékszíjfeszítő rugó=3.000 Ft(bontott)
Ide hordtam szervizbe
saját magam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Mercedes-Benz 190 2,5 TD | Következő autója? | ?????????? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
