A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » 200-500 E (1984-1995)

200-500 E 124 200D 1986 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A legnagyobb klasszikus

Szöveges ítélet

Ez egy Mercedes-Benz 124 200D. 1986-os évjárat. 17 éves voltam, amikor megvettem. Elvileg 240ezer km volt benne, de ezt az adatot az eladó se és én se vettem komolyan, mert kizárt dolog egy 500.000 Ft-os, 22 éves kocsiba 240.000 km legyen. Szerintem olyan 500-600ezer km lehetett benne a többi kopásból ítélve: kormány, pedálok, váltó, ülés kiültsége stb… 2 éve használom az autót, de még nem volt semmi nagyobb gond vele. Eddig olyan 40ezer km-t raktam bele. Átalakítottam telioldalasnak (deszkaoldal). Kényelem szempontjából, nagyon bejön. Nekem nagyon tetszik, hogy az ülés mindkét oldalról fogja a derekamat, és teljesen felveszi a hátam formáját annak ellenére, hogy egy kicsit ki van ülve már. A könyöklőtől, ami minden merciben széria tartozék az ember úgy érzi, mintha egy fotelban ülne és onnan vezetni. A pedálok nagyok, akkorák, mint kábé a tenyerem és jó távol vannak egymástól, nagyon jól vezethető. Engem zavar a mai kisautókban hogy a pedálok 2cmre vannak egymástól és szinte az összes pedálra rá tudsz lépni egy lábbal. A váltója egy kicsit száraz, mintha ragadna, de legalább megerősödött egy kicsit a jobb vállam. A mercédesz kormánya akkora, mint egy kamionnak és a szervója olyan, hogy szinte egy ujjal lehet álló helyzetbe tekerni. A fékrásegítés annyira jó, hogy már csak a lábad súlyától lassulni kezd a kocsi. A futóműve a mai luxusautókéval vetekszik (ezt ők mondták), nagyon csöndesen veszi a gödröket, és a rossz utakon is csak egy kicsit ringadozik, mint egy hajó. Teljesítmény nem a legjobb, de én már megszoktam. Nyomatékos, lendület autó. Gyorsulása nincs, csak ha már lendületben van (75lóerő jut 1400kg-ra). Városba sokszor akaratlanul is padlózni kell, csak hogy tartsd a budapesti forgalom ritmusát. Előzni nehéz vele gyorsulás híján. Kicsit le kell maradni a megelőzendő autóról, és lendületből kell megelőzni azt. Utazója 110-120, de akkor fogyaszt is rendesen, 10 litert. Viszont ha nem kell nagyon sietned, mert van időd és ráérsz menni 80-90 körül akkor 4-5 litert eszik. A városi fogyasztása: 10 liter. Új dugó, gyűrűvel. Én a hegyekbe használom ezért a hosszú áttételes 4 sebességes váltó miatt, emelkedőn sokszor kialakul mögöttem kisebb kocsisor, de ez még sose zavart senkit, mert van még azért pesztizse a merdzsónak. Udvariasak, előzékenyek velem. Fenntartási költségek nem nagyok. A motorja olyan, mint egy traktornak, elnyűhetetlen. Nincs benne elektronika, ami letiltaná a kocsit vagy meghibásodna. Halál egyszerű szerkezet. Az enyémből az extrák kicsit hiányoznak, mert ülésfűtés az van benne, meg elektromos háttámla állító, de azonkívül semmi (elektromos ablak, ABS…). Nincs, ami elromolhatna benne. 2 év alatt egyedül az önindító mondta fel a szolgálatot, de annak a cseréje 15ezer forintból megvolt. Ez a kocsi mindent kibír! Megbízhatóságra teljesen az. Elmernék vele indulni bárhová. Szerviztapasztalat az, hogy ilyen régi autóknál, ha kiad valami kis hangot és elviszed 10 szerelőhöz, akkor mind a 10 szerelő mást fog rá mondani. Az én autómnak is van egy kopogása néha, mióta megvettem. Apukám szerint a vezérmű lánc kopogott, azt kicseréltük rajtam, de ugyan az a hang megmaradt. De ez a hang szerintem széria hang, mert mindegyik merci amilyeket láttam így kopogott néha. Ezt a hangot nem bírja senki megmondani, hogy mi és nem is mernek hozzá nyúlni, de engem már nem is érdekel, mert 2 éve semmi baja. Az ablaktörlő az, ami a gyenge pontja egyedül, mert egy nagy ablaktörlő törli az egész szélvédőt, és nem csak forog, hanem egy teleszkóp mozgatja ki-be, és ha az a teleszkóp kicsit berozsdásodik, akkor megáll az ablaktörlő, ez is széria hiba, mert sokan mondták már. A véleményem az összességében, hogy kinézetre szép a kocsi, (nekem nem a legjobb állapotú van) elegáns, van benne valami egyedi, nagyon jól eltalálták ezt a formát, a mai autók olyanok, mint egy villanyborotva mind egy golyó. Nem untam meg egyáltalán, kicsit lomha, de nem is baj. Szeretem vezetni. És szerintem ennyi pénzért nem lehet szebbet, megbízhatóbbat, kényelmesebb, olcsóbb fent tartású kocsit venni. Jobb állapotúakkal még mai napig járnak egész komoly emberek, orvosok ügyvédek, üzletemberek, na meg persze Én.

Hibalista

- ablaktörlő, önindító

Ide hordtam szervizbe

raccsolós laci

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

kókány gábor

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1986
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 500000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? motoroztam Következő autója? régi Audi A8, Mercedes 124 cupé, régi S cupé, Infiniti FX
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz 200-500 E 1984 (1994 - 1998)

További ítéletek (166 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)