A csajom full parája - de imádja vitetni benne magát
Szöveges ítélet
Autót kellett vennem. Eredetileg Honda Prelude-ot akartam. Ám egy barátom, akiknek a családjában eddig Merci, BMW-k és Passat fordult meg, elmesélte, hogy az anyja csak egyetlen autóért volt ezek közül oda: a bátyja zöldséges-Mercijéért, aminek a kényelmét a mai napig visszasírja. És a bátyja is, mert nincs egy olyan megbízható autó, mint.
Persze, én nem vagyok vmi nagy autószakértő, és ekkor értettem meg, hogy ha valami értékelni tudok az autóban, akkor az a kényelem (és pl. a Merci-taxi, az igen). Illetve még vmi: a megjelenés (ezért is szerettem bele a Prelude-formákba). Amikor a csajomnak elmondtam, hogy inkább mégis Mercit vennék, teljesen kiakadt ("gusztustalan!"), ám pár egész spéci Merci fotója egészen meggyőzte, és akkor elindult a keresgélés.
Ekkor jött egy másik barátom, aki Amerikában évekig volt taxisofőr, úgyhogy az ülés a seggéhez is nőtt örökre, és ő nem győzi szidni a hülye európaiakat, h minek nekik a sebváltó, amikor semmiből sem áll az autózás, mint dugóban üldögélésből, és ő pedig rábeszélt az automatára.
Innen már csak pár ugrás volt a megfelelő autó kiválasztása, amellyel kapcsolatban a csajomnak csak egyetlen kikötése volt: szó se lehet szedánról, az "gusztustalan". Úgyhogy coupé és automata.
Amibe azonnal bele lehetett szeretni ebben az autóban, az a világos, békebeli kockás üléshuzata volt. Hihetetlen friss, vidám, világos és nagy mintájú üléshuzat, amin semmiféle használat sem látszott (igaz, addig egy gazdag anyuka hordta a csemetéit vele az oviba meg isibe, de akkor is) - mióta, másfél éve, megvettem, sokkal több makula esett rajta.
Belül nagyon teljes és pontos világ egy ilyen Merci, ha még jó állapotban van. Nagyon jól megy. Kb 210-220 a végsebessége (jó, a gödöllői lejtőn több is lehet.), amit viszont mindenféle erőlködés nélkül, pontosan és arányosan ér el, s viszonylag halk. Autópályán csak ritkán megyek ennyivel, megelégszem a 180-nal.
Gyaklag csak dicsérni lehet: kívülről nagyon arányos és szép forma - köszönhetően a csajom Coupé-preferenciájának (bár amikor meglátta, sokkot kapott, h túl nagy ez az autó, aztán meg attól, h milyen gyorsan megyünk az autópályán, aztán meg attól, h mindig nézem a többi Mercedest) -, belül elöl nagyon kényelmes, hátul azonban tényleg csak kisebb testű emlősök szállítására alkalmas.
Akkor most néhány negatívum:
A vezetőülésről kissé korlátozottan lehet kilátni. (de pl. a barátom BMW-coupéjánál is uez a helyzet).
Valamilyen oknál fogva a szélvédőt rosszul törli a lapát, ezért nagy esőben szörnyű, vékony vízréteg marad rajta. Se a csere, se semmi nem segített. Full para: ha sötétben szakad az eső a rajta marad vízrétegen a szembejövő autók lámpája miatt nem lehet átlátni.
Egy szétpartizott nap után az egyik barátom "véletlenül" lecsavarta a tükörállító joystickot (ami szerintem nem volna lehetséges!).
Ha nagyon nyomja az ember, akár 12,5 l-t is fogyaszt.
Nagyon nehéz egy normális szerelőt találni
Hibalista
- vezető oldali elektromos ablakemelő (3e)
- klíma (100e - 2x kellett megcsináltatni)
- fék és fékérzékelő (35e)
- elöl vmi nyikorgó (10e)
-
Ide hordtam szervizbe
Szentendre, X Endre, Kálvária u. - csak az alapdolgokhoz merném ajánlani, mert olcsó, gyors, de a klímát úgy szétbaszta, hogy ott kellett hagynom (azóta se találtam jó és olcsó merciszakit)
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mercedes-Benz CLS |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
