20 éves álom
Szöveges ítélet
20 év gyonyörködés és vágyakozás után 2005 tavaszán a hirdetéseket böngészve jöttem rá: eljött az én időm. Már 800 ezer körül lehet dízel mercit kapni. Nekem ez volt a lélektani felső határ ami pénzt én kocsira adok. Kicsit öreg, kicsit zajos, hidegen kicsit füstöl, kicsit nyekereg, de az enyém, de merci és KI VAN FIZETVE!!!!!!! Sok romhalmazt és rozsdaboglyát megnéztem, mire ezt a távolról sem makulátlan darabot megleltem. Volt még egy nagy előnye ennek: a Faterom öreg rozoga Renault 21 D-jét jól beszámolták, meg még alku ide-oda és még 400 000.- kp.-vel jutottam álmaim autójához. Tehát a vételárból maradt egy kis tartalék amiből a szükséges javításokat meg lehetett csinálni. Annyi kellett is rá, de úgy érzem, hogy még árában vagyok, és ezér a pénzért AUTÓBAN ülök és nem pedig egy köpő csészében (gondolok itt a Suzukikra, Opelre az Astráig, vagy a Renault Clio,Twingó és Thália alsó kategória). Új autóra nem vágyom, nem is tehetném, és szerintem népbutítás az egész amivel ámítják a polgárokat. De vissza a márkához: nekem ez vezetési élményben, biztonság érzetben, menet teljesitményben megfelel. Nem egy AMG 55-ös a maga 354 LE-jével, hanem csak 109, de semmi olyan rohanni valóm nincs ahova ne lenne elég. Nyáron 7l/100km körül fogyaszt, télen 8-8.5 l/100km, pedig én 5-10 percig melegitem reggel. Tapasztalataim szerint ez az öreg vas a 130-140 km/h-ás utazóval az Egyenlítőt is képes lenne megkerülni. Fontosnak tartom az olajcserék betartását, ami esetleg apróbb dolgok elromlanak azokat nem szabad felhalmozni és elhanyagolni, hanem apránként megjavítani, és a kocsi meghálálja. Én szertem, vezetni, kényelmes, praktikus belső, nagy csomag tartó. Amit rossznak tartok benne, a nagy segge miatt nem szeretek vele tolatni.
Hibalista
- kuplung szett (valeo)46000.- hátsó fék tárcsa (brembo)8000.-/pár betét (ferodo)6500.-/garn. gyujtás kapcsoló (utángyártott)10000.- index relé (bontott) 8000.- kuplung munkahenger (merci)15000.- kormány kapcsoló (merci-akciós 39900.-helyett)10000.-
Ide hordtam szervizbe
Barátom Imika
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 312000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | sierra 2.0 L | Következő autója? | majd 124 E 300 D-t szeretnék |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
