W123 reálisan!
Szöveges ítélet
Olvastam az előző itéleteket,ez késztetett irásra. Faterom amiota élek(már 20éve)ezekkel foglalkozik,ezeken(is) tanultam meg szerelni. Tudom miröl van szó,nem egyet,nem kettöt láttammár!
Megbizhatóság: erre külön kitérek,itt az elöttem szolok nagy része tévhitekeben él,vagy picit rózsaszínben látja a dolgokat. Ez az auto iszonyúan szét tud hullani,még a látszolag jo példányok is lehetnek nagyon szarok.(sporolás magyar módra mindenen pl)
-Ha csak arra van szükséged hogy menjen,és leszarod mijen,akkor neked megbizható,mert menni mindig fog,akármennyire széthullik.
-Ha viszont te igényes vagy,és azt akarod hogy minden mennyen/müködjön,nagyon nem megbizható. Mindig van vmi aktuális hibája,sosem jo rajt minden,gyakori bütykölgetést igényel.
-Akkor kezdem:az üléseket szerintem nem emberre tervezték,föleg az elsőket,iszonyu kényelmetlenek(korai évjáratok még roszabbak),a hátsok kupéban és szedánban kényelmesek,de kombiban vicc,már ránézésre is sirva röhögsz az alakján.(itt a szempont nem az ember volt,hanem hogy tökéletesen sikba lehessen hajtani a csomagtérrel,ami nagyon franko,egyszerüen kezelhető,és hatamas teret ad!)
-Motorokrol annyit,hogy benzinest csak kupéban találni már,többiben ritka. A dieselek jol birják,rengeteget elmennek,de 200-300ezer km után már csak a gyári-egyébként is vicces teljesitmény-kis részét adják le. Vigyázni kell velük,mert nagyon sok(értsd:6-7-800ezer)km után is szép a hangjuk,de lehet hogy kompresszio semmi,ezért egy tipp:télen vegyél dieselt,aza tuti,ha akkor elindul akkor jo,de még itt is fontos,hogy "meglepetésböl menj",hogy ne melegitsék be,vagy ne fujjanak neki előre motorindító sprét. 200d-t jobb elkerülni,még belvárosi taxi nak is kevés,pláne kombiba. 240d meg 300d már oké,bár azok is nagyon gyengék. Fogyasztás 9-10 átlagban,lehet állittani hogy kevesebb,de nem. 200d kiemelném,semmivel nem fogyaszt jobban mint a többi diesel,mert iszonyan erölködik a kaszniban(csak padlo gázon mész vele),nagy fogyasztás különbségek nincsenek.
-Futomünek hajtásláncnak nagy baja nem lehet,difi bughat,de semmit sem jelent,csak kellemetlen,váltó örök,sosem megy tönkre. Futomü lehet szar,de szilent göbfej csere meggyógyitja,sok nem kell belőle,pofon egyszerö szerkezet. Ebből kifolyolag senki neszámitson nagy kanyarsebességre,ojan 80-90km/h ig nagy biztonságérzetet ad,fölötte rettegés kanyargós uton.
Elönyei,ha tényleg odafigyelsz rá egy korrekt jo kocsi,feelingje is van(amit én nagyon értékelek),kényelmesnek nem mondanám,de halk belül,se szél se futomü(esetleg difi),se belsö zajok,jo minöség. Hogy már a miénről is irjak: 82es kombi,eredetileg valah turbós volt,de mihozzánk már szivo blokkal érkezett(teljesen más a turbós!),ojan szivo blokkal ami teljesen kuka volt(ijet még nem láttunk!),kilett lakatolova(kapirgálás után kiderült hogy már egyszer kivolt),teljesen szétszedve és öszerakva ujra. Kapott egy 240d morot,egy ex taxibol(!!),király motor volt!! utána,hogy gyorsitsuk kapott egy 300d-t ami szarabb volt mint a 240d ex taxi blokk. Majd egy 190es 2.5d-t(90 lovas),ami elett belöle adva,majd végül,ami most van benne, egy e osztájos(w124 utód) 3literes,sor 6os, 24 szelees szivo d, 136 loerős. Ezeket kb fél év alatt.(apám nagyon ráér:) Eza mostani blokk arányleg jo,az ős td kipufogoja van rámonyákolva,ami folytja,de apámat nemérdekli... Ezzel sem rakéta,de kellemes! Mindezek közbe,difi cserék is voltak,a megfelelő áttátel miatt(kb 3-4szer)
Tanács: Nem érdemes alkatrészeket venni(sporolni rajta meg pláne nem szabad!!!),mert egy vagyon,érdemes venni egy donor autot(mi már párat "megettünk"),szintezöt el kell felejteni,helyére faros skoda rugó kell,pont illik a gyári belsejébe. Aki nem ért hozzá(az autokhoz),az ne vegyen ijet,mert örökösen szervizeltetni nagyon drága!! Csak (ráérő!)autoszerelő vagye!!
üdv: vtiracing@totalcar.hu
Hibalista
- sokminden...
Ide hordtam szervizbe
szigorúan csak mi szereljük!!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
