Shrek II.
Szöveges ítélet
2005 áprilisában már volt annyi pénzem (és utáltam is annyira a MÁV-ot), hogy úgy döntöttem: autót veszek, ha vidékre kell menni a rokonokhoz.
Volt cirka 300-350.000 forintom.
Vidéki cimbijeim kellőképpen „mercifanok”, meggyőztek e típus mellett – nem ragozom.
Két szempontom volt: nagy legyen a csomagtere, illetve vígan vigye a 100-at (kedvesem és én is vidékiek lévén).
Gyerekkoromban a lakótelepen volt egy vattacukor árus, neki is 123-asa volt, amiért nagyon csodáltuk mi lurkók. Igazi úri járgánynak számított anno. Bár felnőtt(ebb) fejjel belegondolva, jó hülyén nézhetett ki az utánfutóval, rajta azzal a vattacukros „kazánnal”.
Tavaly tavasszal nagyon sok eladó 123-as volt. Csak a XVI. kerületben egy kanyarral 3-4 eladó volt. A korának megfelelő (kissé rohadó) állapotban lévőket 350.000-ért, amelyiket lefullasztani kellett 170.000-ért kínálták.
Végül egy vidéki idős embertől vettem kocsit. Gyári taxi, ami nem feltétlenül baj, hiszen bizonyos kopó alkatrészek megerősítettek/teherbíróbbak.
Annak ellenére, hogy első (magyarországi) tulajdonosa volt a kocsinak – szerintem – nemigen adta meg az autónak azt, amit egy 24 éves vas „igényelne”. Pl.: „gazdaságos” motorolajt töltögetett bele.
Meg volt dőlve szegényke, de úgy voltam vele, majd költök rá, rendbe teszem. (Költöttem is rá…) Sok hibája volt, egy részét közölte velem az eladó, egy részét nem. Mindegy, tanultam belőle.
Rosszul nem jöttem ki a vételből, mert sokat sikerült alkudni belőle.
Ennek ellenére sok bosszúságot éltem át az eladó „hallgatása” miatt.
200D volt eredetileg, de háromezres moci lett bele téve, még külhonban. A diffit viszont nem cserélték ki, így az autó „sokat pörgött”, evett városban 15 litert, de ehhez az is hozzájárult, hogy az egyik hengeren szelephézagot kellett állíttatni.
Igazság szerint az egyik henger ma sem működik tökéletesen, de mivel a fogyasztással nincs gond, nem akarom megbonttatni a blokkot.
A teljes kipufogót cserélni kellett, tök tropa volt. Párszor szívtam vele, le-leszakadt a legváratlanabb helyzetekben. :)
A karcos szélvédőt kicseréltettem. Salgótarjánból hoztam újat, nevetséges összegért. Hazafelé a féltengely kattogott, azt is kicseréltettem.
Zavart, hogy az ajtók alja rohad, így a vízlehúzó gumikat is cseréltem az oldalablakoknál.
Cseréltettem az első hátsó szélvédő gumikeretét is, így a beázás abszolút megszűnt. (Igaz, ez utóbbihoz egyik cimbim hegesztő tudományára is szükség volt az B1 kerékívnél.)
Porlasztócsúcsokat is cseréltettem.
Én mindenből igyekeztem a legjobbat megadni az autónak. V*lvoline motorolaj, B*sch törlőlapátok, 100 Ah P*rion akkumulátor, stb.
Az alkatrész-árak egyszerűen nevetségesek. Bérből, fizetésből élőknek is lehetősége nyílik a w123 helyrehozatalára, „upgrade”-elésére.
Soha, de soha nem hagyott cserben! Csak a régi kipufogó és az izzítás miatt. Az izzítás ugyanis ki van hozva egy külön kapcsolóval, ami akkor is kapja az áramot, ha nincsen ráadva a gyújtás. Így volt, hogy elfelejtettem az izzítást kikapcsolni. Emiatt kellett már a bevásárlóközpontnál behúzatni magam egy márkatárssal. :)
Jól eszik. Ha odafigyelek és 90-nél jobban nem nyomom, akkor a 7,4L/100Km. És ez még nem is a rekord! 110-nél eszik 8,2-8,4 körül. Városban 10,5L e fölött nem eszik semmilyen körülmények között. Pedig 3000 köbcenti.
Én nem vezetek „öregurasan”, így szerintem ez a fogyasztás nem rossz.
És ahogyan egy kollégám a fogyasztási adatokra mondta: városban nincs csoda.
(Persze ezt a 7,4-es fogyit sokan nem hiszik el, egy vidéki adagolós egyenesen ki is nevetett. Úgy voltam vele: saját magát minősíti.)
Lenne még mit javítani rajta:
A cserélt diffi búg, és kardánrezgés-csillapítót kellene beszerelni (mert 50-ről 60-ra gyorsítva remeg az egész kocsi). Ja meg két új hátsó rugó is elkélne. Ezek jelentősen növelnék a komfortot és a menetzajt is csökkentenék.
Némi karosszéria munka is van vele: ajtók alja rohad, küszöb rozsdál, de szakértő szemek szerint alapvetően jó a kasztni.
25 éves elmúlt, így annyi a kötelezője egy évre, mint más jószágnak negyed évre.
Nagy, ronda, és büdös, ami miatt kedvesem Shreknek nevezte el az autót (egyik barátunk Volvója után).
Szeretni való dög, ez vitán felüli. Amikor két „fekvőlámpás” találkozik, és intesz/villantasz a másiknak az nagyon jó érzés. Egy horvát fazont pl. soha nem fogok elfelejteni.
Megszerettem a Mercedes márkát. Találtam remek, hozzáértő, korrekt szerelőt, akinek szintén köszönhető a márkahűségem.
És a rengeteg internetes topiktársnak is köszönet!
Kisegítettek – önzetlenül – ha kellett, amit én is viszonoztam másnak.
Shrek beváltotta a hozzá fűzött reményeket, elvárásokat.
Hiányozni fog…
A napokban lecserélem. Hogy miért? Összejött egy kis korpa is, meg fiatalság bolondság.
Nem tudom mi lesz a sorsa…
Nem mennek jó áron a „zöldségesek” mostanában, viszont egy rendes tulajt megérdemelne, bontóba meg nem dobom.
Üdv.:
G.
A gyerekkori vattacukros a ’90-es évek hajnalára lecsúszott. Alkoholistaként láttam viszont. Én úgy érzem, hogy mára az öreg „zöldségeseknek” is ez lett a sorsuk. A köztudatban nincs becsületük sajnos, pedig lenne miért!
Ha karban vannak tartva, megbízható és elnyűhetetlen autók. Szerencsére erre is van példa bőven.
Hibalista
- 2005. április 09. - Takarítás 8000 Ft
- 2005. április 16. - Gumi és felszerelés 16000 Ft
- 2005. május 07. - Olajcsere, motormosó 12000 Ft
- 2005. május 08. - Szűrők cseréje 4000 Ft
- 2005. május 10. - Szélvédőkeret 12000 Ft
- 2005. május 27. - Kipufogó-rendszer 26000 Ft
- 2005. május 31. - Kipufogó szerelése 2000 Ft
- 2005. június 04. 269500 Km-óra javítás, szelepállítás 3500 Ft
- 2005. június 07. 269560 CD beépítése, 1 pár hangszóró 6500 Ft
- 2005. június 10. 269600 Differenciálmű és övcsat 17000 Ft
- 2005. június 17. 269700 Szélvédő 6375 Ft
- 2005. június 19. 270000 Differenciálmű, féltengely csere 12000 Ft
- 2005. szep. 26. 274788 Izzító kapcsoló csere 0 Ft
- 2005. október 09. 275264 Légszűrő cseréje 2225 Ft
- 2005. október 09. 275264 Üa. adalék, adagolótisztítás 4500 Ft
- 2005. október 11. 275500 Szélvédő és gumikeretek szerelése 6000 Ft
- 2005. október 11. 275500 Ablaktörlő lapát 4000 Ft
- 2005. október 24. 275720 Porlasztócsúcsok cseréje, előtöltés állítás 33000 Ft
- 2005. október 29. 275800 Vízlehúzó gumi 6000 Ft
- 2005. november 276030 Téli gumi, szereléssel 18000 Ft
- 2006. január 27. 279220 Csomagtartó gumikeret 3750 Ft
- 2006. február 17. 279560 Olajcsere, olajszűrő 12500 Ft
- 2006. február 17. 279560 Csillag 2000 Ft
- Ö: kb. 217000 Ft
-
- Remélem kivehető.
Ide hordtam szervizbe
Csömör. Nem méltatom, hátha olvassa. :)))
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
X. ker. Bodza utca. Tipikus magyar szervíz.
2-es, mert a munkát elvégezték. De összekenték olajjal a kasztnit, az egyik cserélt porlasztócsúcsot trehányul húzták meg, dőlt ki az üzemanyag.
Költségre 22-24 eFt-ot mondtak, de kértek(!) számot is, ha több lenne. Nem hívtak. A helyszínen mondták, hogy 33+ÁFA.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 290000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | C280 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
