Parasztországból olajkályha gombokért..
Szöveges ítélet
Százezerért, friss vizsgával, csapágyas motorral, gányolva és elhanyagolva vettem üzembentartóival a verdát hozzánemértő parasztkezekből. Gumi kormánnyal és vátógombbal, vmint gyári alukon (!!!)
Volt fecském, állólámpám és 123-asom előtte, tudtam mit veszek... Az autó végletekig leharcolva, kikönyökölt 240-es (papírban szereplő, már cserélt) motorral, sík vidékről, 20%-os fékkel. De ami számomra fontos; szervókománnyal, gyári Webasto tetőabalakkal (SD, Schiebedach, Sibeda, Sibedás, Sibedákos), és első könyöklővel. Külseje egyszínű Kaledoniengrün, belseje cserébe´ Harlekin: s.kék, datolya és csokibarna színekben pompázott. Szerencsésen üléshuzat takarta a nagyját, de legalább 23-as alkatrészekből építkeztek az előttem járó ácsoló mesterek... Mostanra - másfél év után - minden csavarral és alkatrésszel már jó barátságban és köszönő viszonyban vagyok, ennek eredménye, h viszonylag halkan és finoman suhan az olajkályha (vége a kezdeti Isztambultaxi csörgésnek-zörgésnek): minden kárpit és rögzitőelem a helyén. Került bontásból használható motor, így cserével orvosoltam a kikönyökölt motort. a rozsdás vaskoloncra hajazó féknyergeket megpucoltam, megjárattam, megkarmantyúztam; s láss csodát mindjárt lett fék is, kicseréltem a kardáncsapágyat, váltótartó bakot, porlasztócsúcsokat, kipufogót, pár dolgot az első futóműben, és 1 kellemes, jól használható útitársat kaptam cserébe...
Az újautó-lobbi pedig megtarthatja az összes - milliókért vesztegetett, nagy marketinggel tukmált - műanyag tejfölösdobozát másnak!
25 ezer - boldogan és decens nyugalommal - megtett kilométer után készülünk a novemberi megmérettetésre; az első közös vizsgánkra. Végül: sok munka és bütykölés, kb 300-350 eFt a teljes költség, elfogadható 7-8 lieteres fogyasztás, nyugis tempó és fejedelmi kényelem. Ennyire még egyik autóm se érte meg...
Hibalista
- Motor már vételkor csapágyas, féknyergek beálltak, kardáncsapágy széthullott
Ide hordtam szervizbe
Majd´ mindent magam, a motort-adagolót Kareszhoz, a csodaemberhez...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1977 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | W123 200D | Következő autója? | csak krómlöhárítós Merci |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
