Haza várunk zöld Sárkány !!
Szöveges ítélet
Meglátni és megszeretni ! Így kezdődött 1999-ben. Nem akartam én autót venni csak éppen az utamba akadt és kipróbáltam, ami után nem lehetett mást tenni csak kifizetni az alku utáni árat. Nagy motorháztető és ott az elején a CSILLAG !!! Amikor bele ültem, körbenéztem és valami furcsa volt benne.
- Hol vanak az ablak tekerők ? kérdeztem.
- Ja, ez motoros és a tető is- volt a válasz.
Ezután utánna jártam a részleteknek és kinyomoztam milyen is volt ez az autó amikor legyártották: 1978-ról beszélünk !!!!
automataváltó, szervókormány (78-ban még extra !! ), színezett üvegek körben a hátsó szélvédő is kétrétegű ragasztott (!!) mikroszálas fűtéssel, állítható gerinctámaszok az első ülésekben, 2db el.ablak és el.tolótető, vonóhorog, tűzoltókészülék, széles alukerekek 195/70 R14 gumikkal.
A fiam amikor meglátta az "új" autót akkor azt kérdezte:
- Ez akkor most már mindíg a milyénk lesz ?
115-ös motor -ilyen volt a Pagodákban is- 2307 ccm 4 henger 109 lóerő és elegedő nyomaték a közlekedéshez.
Lámpáknál rendszeresen azt gondolták, hogy ez is "csak" dízel így mindenki fpróbálkozott a külső és kanyarodó sávból, hogy majd 1 autónyi előnyre tudjanak szert tenni. Én nyugodtan tartottam a lábam a féken és amikor piros-sárgára váltott a lámpa akkor nyomtam padlóig a gázt. Először megmozdult majd visszakapcsolt 1.-be (igen alapból 2. fokozatban indul) megemelte az orrát mint egy pökhendi kisasszony aztán jött a büntetés. Végsebességre lehet, hogy jobbak lettek volna az ellenfelek de ilyenkor nem az számított.
Megjártuk vele a környező országokat lakókocsival Ausztria, Szlovákia, Horvátország. Eljuttottunk Rómába az örök városba is vele.
Sajnos valakiknek megtetszett és elkötötték, még mindíg várom hátha visszahozzák !! :-((
Meghibásodásai:
- amikor megvettem és megszoktam akkor kezdtem hallani a diffi hangját. Bontóban vettem egy diffit hozzá. Szétszedtem, új csapágyakat tettem bele kitanúltam az indigós és krétás foghézag elemzést majd összeszereltem és már mehetett is bele a "felújított".
- néhány évre rá a belváros közepén vettem észre, hogy melegszik a vizem és gőzolög de nekem meg haza kellene mihamarabb jutnom. Megálltam kinyitottam az elejét és akkor láttam hogy a hűtőből spriccel a motorra a víz. Ez volt az egyetlen, hogy nem tudtam vele önerőből a célig eljutni. Telefon egy ismerősnek, kötéllel hazáig vontatott. Hűtő ki, el egy hűtőshöz a cuccal. Hát javíthatatlan volt már szegény. Vettem hozzá egy utángyártott hűtőt - volt raktáron. Alkatrész mindíg van és lesz is hozzájuk nagyon nagyon olcsón. A feleségem P206-hoz már kellet komjútert rendelni gariban. Az évek alatt még ki kellett cserélni az egyik első rugót -123-as alap betegség- és mind két oldali felsőlengőkart. Most kellet volna egy kicsit lakatoltatni a kaszniját.
Utazási kényelem első osztályú. A család tagok rendszeresen aludtak el benne a hosszabb utazások alatt és én sem úgy száltam ki belölle mint akit bepréseltek egy konzervdobozba.
Hibalista
- Hűtő csere: 33000; Difi javítás: 15000; Futómű: 50000; Szélvédő: 12000
Ide hordtam szervizbe
Magad uram, ha nincs szolgád !
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1978 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 255000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 15 l |
Előző autója? | 127 | Következő autója? | Mercedes W126 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
