Aranybarna ragyogás
Szöveges ítélet
Az autót igazándiból kb. 1 évvel ezelőtt leletmentési jelleggel, hobbi célból vettem. Kiválasztásnál fontos volt, hogy benzines vagy benzin-gázos legyen (utóbbi lett), mert ezeket nem hajtották olyan sokat, mint a diesel társaikat...A Merci-fanság már régi betegség nálam és tavaly sikerült "helyzetbe" kerülni. A vételkor kívül-belül, alul-felül meg lett nézve, le lett ellenőrizve a Datenkarte, minden stimmelt. Egy idős vidéki házaspár autója volt, mo-i első tulaj, fűtött garázs... Vételkor elmondták, hogy a benya már egy ideje nem működik csak a gáz. Ez még megoldásra vár, de a gázzal is teljesen jól megy, 12 litert fogyaszt belőle és most december végén az egy heti ácsingózás és a -5 fokos hideg ellenére is pöcc-röff indult. Az autó imádnivaló, szép világos halszálkás MB-Tex van benne, már a gusztustalan fakormány sincs, így majdnem gyári a bele. Egyéb iránt a belső tér anyagai első osztályúak, ez 1981-es és olyan, mint egy 5-6 éves. Nincs zörgés, nyekegés, ez MB!
Vettem rá korhű "barokk" könnyűfémfelnit is a 15-ös Fondmetal helyett...29 ezerért 5 darabot. Ebből következik, hogy az alkatrészárak viccesek hozzá, bár van egy-két dolog, ami "drága" (pl. váltótartó gi. bak 12000.-, muhaha!!!) Ürömön és Kispesten minden van hozzá. A szerelőm a múltkor azt mondta, el van rohadva a rugótányér a lengőkaron, menjek vegyek jobb állapotó tányért. De jobban járok, ha lengőkarral együtt veszem, 5000 volt a két db tányérostól, mindenestől :))))) Felújítottam őket (lecsiszol, cinkkromátos alapozó, fekete festés+új szilentek) várják a beépítést.
Én Meguin olajat rakok bele, sztem jó (német). Az autó eddig hobbi céllal volt használva, de most be kell fognom szegényt, mert a párom munkahelye új helyre került, így már nem tudunk együtt járni... :((
Ennek ellenére vigyázni fogok rá és kérem a többi autóst is, ha látják az aranybarna gyönyörűséget, figyeljenek!!
A múltkor egy Skoda Fabia-ból mustrálták meg egy pirosnál és elismerő mosolygást kaptam egy felefelé mutató hüvelyk ujjal együtt. Mit mondjak, felemelő érzés volt...
Aki olyan autót szeretne, aminek lelke van, olcsó fenntartani (éves Youngtimer bizt. 16000.-) annak mindenképpen ajánlom.
Nagyon lehet őket szeretni.
Mentsünk meg minél többet ezekből, ha egy mód van rá!
2009.05.01.
Hát, eltelt egy év, beleforgott vétel óta 25000 km. Termosztát természetesen került bele.
Kb. 10000-el ezelőtt hengerfejes lett. Megcsinálták, megy.
Három hete a gáz rendszer kezdett játszani, nyeltem egyet, kikerült. Életre kelt a benzin rendszer, megy.
Nem tudok Rá semmiért haragudni :))) Lelke van, ez már kiderült. Ha beszélsz hozzá, gondozod, ápolod nem hagy cserben. Persze ehhez az kell, hogy akitől vetted ugyanígy gondolja. Esetemben úgy látszik ez nem volt teljesen így. Sebaj, tőlem megkapja, ami kell.
Hibalista
- A benzin rendszer a vételkor sem működött, azon kívül semmi.
- 2009.05.01.
- Benzin megy, gáz kikerült. Visszaállt a gyári állapot :)
- Volt még hengerfej síkolás meg még egy csomó b*sz-b*sz (pl. új hűtő, 4 új fék tárcsa, majdnem komplett első futómű stb.).
Ide hordtam szervizbe
Csömörön, Merci specialista, nagyon ért hozzá...!!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 198000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Colt | Következő autója? | Velem fogják temetni!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |