Megbízható, kényelmes autó jó megjelenéssel, és sportos teljesítménnyel.
Szöveges ítélet
Azzal kezdeném, hogy fantasztikusan jó autó, én nagyon szeretem!
Kívülről: Korához képest jól néz ki, európai társait évekkel megelőzte formavilágban és technológiában. Sehol egy rozsda, hála a rozsdamentes technológiával készült kaszninak.
Belsőtér: Igényes kidolgozás jó anyagokkal. Az ülések nagyon kényelmesek, az ülésfűtésnek hála -5 fokban is pár perc alatt felmelegszik az ülés. Viszont nyáron nem szeretem a bőrt, iszonyú meleg, szerencsére pár perc klíma és jó. Minden kézre esik, nem kell nyújtózkodni. Tágas elöl hátul kényelmesen el lehet férni. Nagyon jól felszerelt, ami kellhet egy autóba az benne van.
A motorról: Ahhoz képest, hogy másfél tonna elég gyors a 2.5-es V6-os motorral, manuális váltóval. Nehéz manuális váltósat találni, az automata sokkal lomhább, és többet is fogyaszt (mint minden autóban). Kicsit pörgetni kell mert a maximális nyomaték és teljesítmény is nagyon magasan van. A maximális nyomaték 4900nál 212, a teljesítmény 6000nél 167 lóerő(épp megúszom a luxusadót). De ha az ember papásan max 2000-ig forgatva vezet, mint én, akkor sem lomha mint egy öreg dízeles bálna, akkor megy átlagosan az autó. Azért én is nyomom neki néha, csak ki kell porolni időnként! Lámpánál nem nehéz elsőnek lenni, főleg ha az ember tud is vezetni. Egyes 60ig, kettes 110ig, hármas 160ig, négyes 210ig húzható. Ötöst nem próbáltam végig, 230 volt eddig a legtöbb amivel mentem, 240nél viszont szerintem tuti szabályozna. 80-90nél tolok egy négyest és észre sem veszem, mire megelőzök egy kamiont és már 140el megyek, hát még ha hármasba raknám be. Trafi esetén mondjuk ez nem jó, de az más tészta. Mikor felbőg a V6, az valami nagyon jó érzés. Tudom nem nekem van a leggyorsabb autóm, rengeteg autó gyorsabb, de az átlagnál akkor is lényegesen gyorsabb. Sok mai autó mellett is megállja a helyét. Hidegen viszonylag hangos, kissé dízelesen duruzsol a motor, de ha bemelegszik, elkeveredik az olaj a mociban elhalkul. Autószerelők, és az én véleményem szerint ezzel semmi baj, nem kell aggódnom, a korral jár. Ha állok a parkolóban felhúzott ablakokkal, és valaki kívülről mond valamit egyszerűen nem hallom, ki kell nyitnom az ajtót. Lassabb tempónál, néha nem tudom eldöntetni, hogy jár e a motor, 150-160nál is olyan kicsi a menetzaj, hogy hallom, ha mocorog a hátsó ülésen utazó delikvens. Az utat jól fekszi, nem aggódom nagyobb tempónál sem. A fékezés is biztató.
A fogyasztásról: Nagypapásan vezetve nem vészes, télen 9 liter körül, nyáron 8 körül, jó időben mértem ésszel vezetve 7,8at is. Egy 1.6os is megeszik ennyit. Ha nyomom neki akkor sem eszik 10nél többet. Erre mondják, hogy nagy motorú kocsival lehet lassan menni, de kis motorral nehéz gyorsan menni, pl. ha az ember siet a kis motort szét kell tiporni, hogy megmozduljon a vas, akkor meg az sem eszik 10nél sokkal kevesebbet (tapasztalat). Másik pozitívum, hogy nehéz széthajtani, oltári nagy vadbaromnak kell lenni ahhoz, hogy széthajtsa az ember.
Hibák:Sajnos az előző tulaj kisebb, inkább esztétikai hibákkal adta át nekem. A klíma kijelző valamiért villog majd kikapcsol, majd 20 perc múlva bekapcsol, és sehogy sem lehet orvosolni, cseréltem a kijelzőt de nem oldotta meg, szerelőknek meg fingja sincs miért csinálja, de állítólag valami iszonyat nagy barom állat piszkált bele az elektronikába mielőtt hozzám került az autó: telefon kihangosító, mélynyomó, szépen összecsapta. Úgy hogy nem csodálom, hogy elszállt a klíma kijelző, és örülhetek, hogy csak ennyi baja van. Ennél nagyobb hibája mondjuk ne legyen. Megemlíteném még a tompított fényszóró gyertya erősségű fényét. Mondjuk én megoldottam xenonnal, most már a ködlámpát, távolságit szinte nem is használom. Mindenképp ajánlom a xenont. A legnagyobb "hibája" viszont az, hogy az országban kb. 15 db van. Így kb 2-3 db bontott Xedos 9 van. Az alkatrész újonnan pedig arany áron kapható, mondjuk Mazdáról van szó ami nem olcsó. Kopó alkatrészek annyira nem vészesek mint egy BMWnél, vagy Mercedesnél, ezeknél még mindig olcsóbb. Viszont nagyon megbízható, nekem eddig a fentieken kívül nem volt rá panaszom, a motort nem kellett szerelni. Egyedül a légtömegmérő utáni gumi csövet, amiben a levegő megy, azt kellett kicserélnem mert meg volt repedve. Nem tudom hogy sikerült elérnie az előző tulajnak. 25000 volt ha jól emlékszem. Egy k*rva gumi cső. Az autó ára nagyon jó, épp amiért ritka, én 720 ezerért vettem, de kevesebbért is lehet.
Összességében nagyon jól sikerült a Xedos 9, kár, hogy nem gyártották csak 2008ig ha nem tévedek. Ha valaki ilyen autót akar venni mindenképp ajánlani tudom csak, viszont meg kell nézni nehogy valami széttiport szerencsétlen legyen amitől hanyag gazdája próbál megszabadulni, mert iszonyat drága lesz a motor szerelése, pláne márkaszervizben.
Hibalista
- Elektromos hibái vannak csak (16 éves autónál nem meglepő) klíma kijelző: villog, majd kikapcsol, antennát nem húzza be, szóval apróságok. Ezen kívül csak is kopó alkatrészeket kellett eddig cserélni (fékbetét, féltengelycsukló, stb.)
Ide hordtam szervizbe
Nem hordtam soha szervizbe, nem értenek hozzá, kisebb fél órás munkát is 4 órának számolnak el (még előző autómból vissza maradt tapasztalat). Inkább ismerős szerelőhöz hordom, iszonyúan olcsón dolgozik. Pl. 2000 Ft fékolajcsere úgy hogy az olajat ő adta hozzá + munkadíj (kettő főre). Olajcsere: Castrol 10W40-et önt bele, szűrővel, munkadíjjal is csak 10000 Ft (az olaj többe kerülne). Első fékbetétek cseréjét 14-15 ezerből megúsztam munkadíjjal. Szóval majdnem olyan olcsó mint egy Suzuki. Ehhez az autóhoz képest 10 pont.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 268000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 414 | Következő autója? | Amíg gurul ez lesz! Utána a most legújabb Mazda 6 2.5 benzin. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
