A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Xedos 6 (1992-2000)

Xedos 6 2.0 V6 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

A ´90-es évek legjobb autója

Szöveges ítélet

Kezdem az elején:

Még nincs egy hónapja, hogy boldog tulajdonosa lettem egy Mazda Xedos 2.0 V6 csodának, bordómetál kívül, bézs-barna b?r bels?rész, szóval állati jól néz ki. Eddig mentem vele körülbelül 3000 km-t, tehát sok tapasztalatom nincsen, de ami van azt szívesen megosztom a világgal, mikor meg már úgy gondolom, hogy tapasztaltabb lettem, hát majd hozzáírok az ítéletemhez. Még szervízben sem jártam vele, szóval a szervízt is majd frissítem, ha már megcsináltattam a hibáit.
Sokat gondolkodtam milyen autót vegyek, miután munkahelyet váltottam, és már nem használhattam céges autót. Eddig körülbelül 300.000km-t mentem különböz? Opelekkel, pédául Astra G,F, Caravan, Combo. 1.4 és 1.6 benzines, 1.9 dízel (a Combóban, de ne gondoljon senki sem olyan jó er?m?re, mint pl. egy mostani közös nyomócsöves állatbarát dízelcsoda, ez egy turbó nélküli, rohadt lassú, vacak volt). Ezen tapasztalatokból két dolgot sz?rtem le: Opelt soha, és gyenge motort mégúgyse. Kicsit sarkítottam most a dolgot, de ez volt az alapja annak, hogy milyen autót is keressek. Aztán jött az egyéb szempont: Legyen megbízható (néztem megbízhatósági statisztikákat), ebb?l az kerekedett ki, hogy legyen japán. Bár er?s motor, de ne egyen túl sokat, és ne kelljen rá horribilis összegeket kifizetni adóként, ebb?l egyenesen következik, hogy valamilyen 2 literes benzines motorral szerelt autót keresek, (azért nem dízelt, mert abból csak az újabbak jók - arra meg nem lenne pénzem). Legyen maximum 1-1.2 millió HUF, és maximum 10 éves. Jól nézzen ki, legyen kénylemes. És néhány akkoriban még kissé luxusnak számító dolog legyen benne, mint például az elektromos ablakemel?, mindegyik ablakra, a légzsák, 4 tárcsafék, szervókormány stb. Nézel?dtem, aztán kiszúrtam, hogy van egy típus, ami tökéletesen fedi az igényeket, ez pedig a Mazda Xedos, 1994-5-6 körüli, 2.0-s motorral. Na innent?l jött aneheze, annyira ritka autó, hogy keveset hirdetnek meg itthon, és még ez a kevés is nagyrészt leharcolt, vagy ha nem, akkor drága. Körülbelül négy hónapnyi internetes keresgélés után, teljesen véletlenül találtam meg, akkor hirtelen léptem, és végül mostmár az enyém lett. Itt tartunk.
Mostmár nagyjából felmértem tudását, és hiányosságait. Van egy-két baja, a lengéscsillapító már elgyengült, a kézifék nem fog (valószín?leg a hátsó fékpofaával van gond), a váltó 1-est, 2-est kevésbé hajlandó bevenni, a többi mint kés a vajba. A jobb oldali ablak lehúzáskor elég szakaszosan megy lefelé, felfelé jó. Talán van egy kisebb lyuk a kipufogón, az els? dob elött. Hát ennyi, több baja nincsen. Ezeket majd megcsináltatom, aztán lesz egy király autóm, ami nem csak gyönyör? (családban eddig bárki látta is, nagyon tetszett neki), de nagyon jól megy (mondhatnám iszonyatosan jól megy), és még nem is eszik emellett extrém sokat. Az els? tank benzint 10 literes átlagfogyasztással toltam el, de akkor még próbálgattam, hogy mit tud a járm?, és pályán mentem vele b?ven 200 fölött. A második tank benzin óta vissza fogom magam, így már 8 liter lett a fogyasztásom. Az már barátságos. Az autó belülr?l is nagyon jól néz ki, de nem is ez a lényeg, kényelmes, de nagyon! Apám Mazda6-osa szerintem kevésbé kényelmes mint ez az autó. Jó vele menni, persze nem Budapesten, itt nem is használom, inkább az országutat és az autópályát szereti. El?zni vele egy álom, már az Opelek után, ha nem kapcsolok vissza akkor legalább úgy gyorsul, mint a legjobban gyorsuló céges autóim visszakapcsolással, ha meg visszakapcsolok, és 4000-erre pörgetem, na onnan meg megy mint a mérgezett egér. 1200 kiló, 145 harcipaci, el lehet képzelni, hogy mit tud a kicsike. A motorhangja gyönyör?, szépen szól a V6. 7000nél kezd?dika piros, oda már nem engedem azért. Tipikus japán, ha pörög nagyon megy, ha nem pörög, annyira nem húz, de ez még így is jó, azért nem kell ott sem félteni, hiszen er?s motor, könny? kasztni.
Els? körben ennyi lenne a Xedosról, mindenkinek ajánlom, ez a kilencvenes évek egyik legjobb autója. Szerintem.

UPD.2009.01.24.: Most télen felugrott a fogyasztás városon belül 11 liter körülre, átlagfogyasztásnak, ha vegyesen használom 9,5 jön ki.

Hibalista

- Vasarlas utan ezeket kellett cserelni, demszkigodrok, elso tulaj vezetesi stilusa, oregedes miatt. Soknak tunik, de az ossz erteke 150.000HUF koruli. Ha tenyleg nem lesz mas problema vele, akkor megeri!
-
- 2 elso lengokar,2 elso gatlo,2 elso porvedo,jobb hatso rugo,bal hatso fektusko,2 hatso stabpalca,2 hatso stabgumi,4 hatso fekbetet,4 elso fekbetet,2 elso stabpalca,2 elso stabgumi,4 gumifekcso

Ide hordtam szervizbe

Mazda Mester
Mester Zoltan
Reitter F. u.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1995
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 124000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója? IS 220d (majd)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Xedos 6 1992

További ítéletek (33 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)