A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Tribute (2000)

Tribute 2.0 4WD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Robosztus, megbízható, terepen is megállja a helyét

Szöveges ítélet

Először is azért ez a típus, mert megszerettem a kinézetét, a belsejét, egyszerűségét, robosztusságát és jó ár-érték viszonyát, első látásra szerelem volt, más ok nincs. Többet is kipróbáltam a vétel előtt, és ez csak megerősítette hogy ilyen kell.

175.000km:
Tipikus magyar vidéki lehúzóneppertől, (illetve annál lévő bizományiban otthagyott, valakitől áttételesen) vettem pár hónapja aki németből hozta be "okosba". Valahonnét München alól. Nem volt drága, 900e alatt kijött alkuval, kicsit a honosítás dobta meg, 1.1M lett a vége. Szerintem tekerve van, de az nem is érdekelt, állapotot néztem. Első tulaja egy kéményseprő (megtaláltam a neten), a második egy farmer-festő lehett (disznószar, festékcseppek, festékpor). A második tuti valami német vidéki "gazdálkodó" lehett, mivel az aljába belediffundált a sárga agyagos sár, szinte beleépült a fenéklemezbe. Belül is sárgás por volt itt-ott (festék? agyag?), úgy néztem száraz agyagos föld. Malacokat hordott hátul, mert még malacszar is volt a csomagtartó betétgumiján, 1km.ről felismerem a szagát, amit nagy nehezen kisikáltam, de utána az egész gumit kidobtam belőle mert szaga volt, maradt. Ja a neppernél úgy kellett könyörögni érvényes adásvételiért, mert nem szeretik ha kiderül ki is az a bizományos megbízó :)
Tudtam hogy lesznek hibák, mivel nem mai gyerek de cserébe nem is volt nagyon drága. De sérülésmentes volt, végigmérve közel állandó festékvastagsággal, szépen járó motorral, szép, hangmentes kuplungggal, kissé csipásodó kerékívvel. Magyar utakra jó lesz, családi autónak! - felkiáltással. Ja persze szerelőhöz elvinni nem lehet a neppertől, nagyon nem akarja, mivel nincs rendszám (de valahogy levizsgáztatta azért miután megvettem). Nosza beleugrotam a dolgba, lesz ami lesz, nem tűnt nagy bukónak. Tudtam hogy végül csak bukni fogok rajta, de nagyon tetszett a autó. Megvétel után természetesen kiderült hogy csapágyas, búg, csúszik a kuplung, váltó és gázbowdenek kicsit szorulnak, berohadtak, fék is hagy kívánni valót. Gondolom Jürgen nem akart már vesződni vele, így odaadta majd ingyé' annak aki jött, de az is lehet hogy kiásták a régészek valahonnét a sárból alsó-németországban és örültek ha valaki elvontatta :) De sebaj ennyi még belefér. Persze minden új (használt) autómnál alap a vezérlés szett, generátor szíj szett, olaj és vízcsere (hogy azért ne hagyon ott na), ez egy 100-as is volt egyben elsőre. Második körben, egy ajánlott szerelőnél már jobban megjártam majdnem 400-ba vertünk bele alulról mert a bowdenek, csapágy, kuplungszett, fékbetétek és szilentek közül volt ami "gyári" alámondása alapján, de papírt nem tudodd bermutatni kérésre sem, és a kinyomócsapágyból sem jót tett bele, így viszem vissza gariban cserére, erre is csak szájhuzogatás van. Na de, ezek után már így egész használható lett a verda. Akár lehet vele csapatni lassítás nélkül a fekvőrendőrökön, megy a pályán szépen. Hangja alig, terepen is szépen megy, kimentünk a közeli csalitosba, dombra, sárba, befogyott tócsákra. Tiszta élvezet!!! Volt ugyan hozzá kopott terepes gumi és téli szett is, de kidobtam mindet és kapott Toyo Winter-t, az lesz rajta nyáron is (23 fokig jó a Toyo szerint, meglátjuk), szépen megy tapad.

Amit szeretek:
- jól megy a 2.0-s benzines motorral ha bemelegedett, de lehetne picit erősebb azért (a 3.0-s változat csak automata váltóval volt, de azzal sok a gond ezért maradtam a 2.0-nél)
- stabil, magas a kasztni, a futómű kissé kemény, kanyarokban sem akar felbrorulni, robosztus terepjárós érzés, ez még nem a mai konzum kategória, van benne anyag!
- jó érzés fentről szemlélni a világot, nagy ballonos gumik,
- halk, csendes, benzines szívómotor, jól szerelhető, nagy hely van a motorháztatő alatt, semmi elektronika, minden vákumos mechanikus még,
- a kasztnin nincs rozsda, rohadás, kivéve a kerékáratoknál kezdődő csipásodás, felszíni rozsda az alján mindenhol, ez kezelve lesz,
- tetszik a 4x4, első autó, hóban, jégen sem csúszik meg, érezhetően stabil, nem pörög ki a kerék, kézzel is kapcsolható hátsókerék (de automatikus ha az első kipörög),
- nagy, sok benne a hely, biztonságérzetet kelt a vezetése,
- neten minden alkatrész beszerezhető hozzá, mivel Ford Escape és Ford Maverick néven is árulták (a Mazda csak kívül tér el és afutómű hangolásában)

Ami nem tetszik:
- sajnos van amiből csak bontott alkatrész van itthon, netről kell rendelni, a gyári meg drága,
- nem tudom hogyan irtsam ki belőle a szagokat, van valami saját szaga, érdekes, gépi-édeskés, (nem cigifüst, nem találtam cigire utaló nyomokat) vagy a sokéves "farmeres felhasználás" miatt van, vagy az előző kárpittisztításé, sajnos az ózon nem segített, pollenszűrő csere sem, klímatisztítás sem, így most alakul egy kárpittisztítás ...

10 évre tervezek vele, frissíteni fogom a leírást!

Tervben van:
- kárpittisztítás, szagtalanítás
- lakatolás a kerékíveknél, itt-ott megszisszenteni
- alvázvédelem

Hibalista

- kuplungszett, kerék csapágy, szilentek, lcd óra, generátor szíj és görgőszett, váltó és gázbowdenek berohadtak. Kerékívek kissé csipásodnak, ezen kívül csak kopó alkatrészek, fék, stb.. más nem romlott el.

Ide hordtam szervizbe

saját régi simerős, megbízható, de lassú

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Budapest, Zugló, telepes utca, barát által ajánlott szerelő: A Tömény Lehúzás. és hozzá nem értés, kérésre sem bemutatott papírok a beszerelt alkatrészekről, nethez képest többszörös áron adott alkatrészek, váratlan tételek pl. váltóolaj csere, rossz típusú kinyomócsapágy beszerelése (tipikus lehúzómester, mekkmester, ha lenne 0 azt adnám) soha többet ide!

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 175000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Astra G Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Tribute 2000

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)