Nem akartam ilyen autót, de aztán kipróbáltam....
Szöveges ítélet
Sokat filóztam, milyen autót is vegyek. Hozzátartozik a történethez, hogy céges autót kellett választani, ahol mindent, a benzint is költségként le lehet írni. Az ár másodlagos volt. Sokáig az A4 kabrió (3.0D quatro) és a 335ci (BMW új keménytetős szörnyetege) volt a favorit. Az asszony unszolására próbáltam ki az RX-8-at. ( Nagyon nem akarta, hogy kabrióval járjak. Miért???? ) Szóval tökéletes ellenszenvel viseltettem az autó iránt. Nagyon tetszett kívülröl, de nem kabrió. Aztán elvittem egy körre és tetszett. Természetesen nem hasonlítható össze sem az AUDI-val sem a BMW-vel. Egészen más. De egyszerűen jó volt. Élveztem a próbanap ( mert este megkaptam és másnap estére kellett csak visszavinni) minden pillanatát. Szépen lassan beleszerettem. Ráadásul a gyerekeim is kényelmesen ( tényleg KÉNYELMESEN) elfértek hátul. Az utolsó lökést az adta meg, mikor megmondták az árát. Az én fullos RX-8-am ( 232 PS, Elektromos csodaszép vajszinű bőrülések, 6 CD-s BOSE hifi tempomat, multikormány, minden) kevesebb mint a felébe került mint a messze nem fullos A4, a 335ci-ről nem is beszélve.
3 hónapja van nálam. Ezalatt mentem majd 20000km-t. Nekem még soha nem sikerült 18 liter fölött fogyasztanom. Akkor sem, amikor szinte kizárólag 200 fölött közlekedtem. Normál használatban 13 körül fogyaszt. Az olajszintet figyelni kell, ha az ember csapatja kissé, hamar bekap egy litert. Ez kicsit kényelmetlen, főleg, hogy az olaj betöltéséhez még a motortakaró műanyag elemet (totál fölösleges) is le kell szerelni.
Hosszútávon kicsit hangos. Kicsit ráz és kicsit körülményes, de mégiscsak sportkocsi! Annak való, aki szeret vezetni, akit nem csak az A és B pontok közötti távolság leküzdése izdatja az autózásban, hanem a kanyarból kigyorsításkor kilencezres fordulatig pörgő motor hangjára föllépő torzult vigyor is.
Összességében egy gyönyörű autó, melynél a praktikus szempontok nem lettek teljesen alárendelve a vezetési és esztétikai élménynek. Ár-érték tekintetében, kategóriájában szerintem egyszerűen verhetetlen.
Hibalista
- A katalizátort kellett cserélni 5000 km után. Kicsit mérges voltam. Garanciális csere közben megkérdezték, nem e jártam vele külföldön és nem tankoltam e gagyit. Ekkor kicsit elbizonytalanodtam, mert éppen magyarországról jöttem haza (münchenbe) és az utolsó otthoni tankolás után látványosan visszaesett az autó teljesítménye. Szóval nem biztos, hogy a gyár a hibás...
Ide hordtam szervizbe
München mellett Neufahren nevű faluban Mazda Sauer nevű helyre. Ez volt az a kereskedő, ahol helyben 8 (!!!) RX-8-ast lehetett kipróbálni és választani. Nagyon profik és tisztességes áron dolgoznak. Nem is voltam máshol.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | S80 | Következő autója? | Megnézem az RX8 utódát. Vagy BMW 335ci |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
