Imádnivaló élményautó
Szöveges ítélet
Már régóta nagyon tetszett az RX-8, de hallva a motorcserékről, féltem tőle (bevallom, most is). Mivel ár/érték/teljesítmény arányban a kiszemelt autók közül ez bizonyult a legjobbnak, hosszas gondolkozás után és barátnőm lankadatlan unszolására kiszemeltem az "áldozatot". :) Egy 10 perces próbaút után nem kellett több unszolás és rábeszélés, ki sem akartam szállni belőle.
Évekig gokartoztam (amatőr versenyeken) és amikor elindultam az RX-8-al, pontosan azt a vezetési élményt tapasztaltam, mint egy gokartnál, ezért egyből beleszerettem. Egyetlen egy vezetési hibát sem bosszul meg, sőt akármilyen lehetetlennek tűnő helyzetből is könnyedén visszahozható. Rendkívül stabil, kanyarstabilitása hihetetlen.
Alapjáraton szinte nincs is hangja, mint ha nem is járna a motor. 3-4000 fordulat környékén még mindig csendes, 5000 felett pedig csodálatos "zenei" élményt nyújt a visító motor.
A formavilága lenyűgöző és mivel nem is nagyon szeretem, nehéz megszokni, hogy a gyalogosok szinte kivétel nélkül utánafordulnak, az autóstársak szinte kiesnek autóikból, hogy minél tovább csodálhassák. Autómosókban pedig észrevehetően jobban kényeztetik, mint egy hagyományos autót - ezt egyébként szeretem :))).
Olaj fogyasztásával már az első pillanattól kezdve tisztában voltam. A Wankel motornak kötelező "ennie" az olajat. Átlagban 0,5 liter/1000 km, forintosítva kb 1 Ft/km.
Üzemanyag fogyasztása a hagyományos autókhoz képest magas, sportautókhoz képest normális, a lovakat etetni kell. A gyári értékeket semmilyen vezetési stílussal nem sikerült még csak megközelítenem sem. Legjobb fogyasztásom eddig 12 liter volt (már már cikisen nagypapás stílusban), a maximum pedig 15,5 liter volt (ebben a tankolási ciklusban volt egy 100 km-es 200 km/h-s sietős menet). Városban 18 liter.
Azóta megváltam a Mazda Dexelia Ultra 5W-30 motoroljatól és Mobil 1 0W-30 full szintetikus motorolajat használok, valamint a békéscsabai Mazda szervizben elvégeztettem az olajozási rendszer módosítás első fázisát.
Ezek hatására csoda történt a fogyasztással, országúton mértem már 9,6 litert is, de átlag 10-11 liter azóta. Városban letornáztam 13,5 literre.
Tolatásnál elég rossz a kilátás, de tolatóradar + a tükröket használva ez nem is szükséges.
Ebben az autóban a hátsó ülések valóban használhatóak és kényelmesek. Én saját magam mögé kényelmesen be tudok ülni, akár több száz kilométeres útra is bevállalnám. Egy 190 cm magas ismerősöm utazott már a hátsó ülésben és Balatonig Ő is bevállalná.
Amik nem tetszenek, de mégsem sorolnám negatívumként:
- A kormány. Sportautó lévén elég nagy, de jó a fogása. Egy cikkben ezt olvastam: "karimája ott kezdődik, ahol végződnie kéne...", ezzel teljesen egyetértek.
- Fordulóköre elég nagy, de ha nem sajnálod a gumikat, akár egyhelyben is megoldható. :) "menjünk még egy kört..." :)))
- Fogyasztásához képest kicsi benzintartály, ezáltal kb 400-500 km hatótávolság.
Alkatrész ellátás:
Magyarországon is bármilyen alkatrészt meg lehet kapni hozzá, de a legelemibb alkatrészre is igaz az a mondás: "még jó hogy lehet kapni" (horror összegek)
Azonban az internetnek és a webáruházaknak köszönhetően a legtöbb alkatrészt akár harmadáron be lehet szerezni, akár egy hét alatt.
Összességében imádom és bánom, hogy nem hagytam magam már korábban rábeszélni. Most már tudom, mit jelent az élményautó kifejezés.
Hibalista
- Előző tulajdonosnál 71.200-nál motorcsere. - Nálam eddig még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mirai Az eredetileg 45 percesre ígért beavatkozást végül 2,5 óra alatt küzdötték le! Bár az előző tulajdonos oda hordta az autót szervizbe, sőt a motorcserét is ott végezték, mégsem tudták megmondani, hogy 60 ezernél volt-e gyertyacsere. Mindezek ellenére rendkívül magabiztosak, nagyképűek, beképzeltek és drágák.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Mazda D&W Octopuss Vegyes érzelmek kavarognak bennem. 80.000 km-es szerviz (levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő, motorolaj csere, fékfolyadék csere) Több mint egy héttel korábban bejelentkeztem, de kiderült, hogy ennek ellenére nem vártak, szerintük nem jelentkeztem be. Na ez volt az a pillanat, amikor nem sokon múlt, hogy beüljek a kocsiba és otthagyjam őket. Talán csak azért nem így történt, mert azonnal hozzáláttak a szerviznek. Csak hogy a negatívumok egy csokorban legyenek, jöjjön először a szerviz vége, a számla és fizetés. Kb 3-4 héttel korábban 5 Mazda szerviztől ajánlatokat kértem. A D&W olajjal együtt bruttó 50 ezres ajánlatot adott. Az olajat én vittem, ennek ellenére 52 lett a számla vége. Amikor kikerekedett a szemem, hogy na de hát az ajánlat, meg a hozott olaj, akkor letornázták 48-ra. Azt hiszem csak azért fizettem ki, mert fix volt a pult, nem tudtam volna rájuk borítani. Maga a szervizelés viszont csupa pozitív élmény volt. Egy rendkívül jófej szerelő csinálta az autót és közben megmutatta az éppen az udvaron álló Kincses RX-8 versenyautóját. :-) Látszott a srácon, hogy nem úgy áll hozzá az autómhoz, hogy egy olajcsere a sok ezer közül, hanem hú vazze végre egy RX-8. :) Körültekintően, minden apró részletre odafigyelve, szinte szeretettel nézte át az egész autót. A legkisebb csavartól az ablaktörlőn át a difi olaj színéig, mindent megnézett és közben jöttek a jótanácsok. Szóval magával a szervizeléssel maximálisan meg vagyok elégedve (értékelés 10), az árajánlat és a számla végösszege beszélőviszonyban sincs egymással, és hát ugye a bejelentkezést sem tudják leadminisztrálni. Az ISO rendszerű tökéletes adminisztrációban pedig még MES kártyát is elfelejtettek adni (értékelés 1). Értékelés összesen: 7 Szerelő 3. A gyári 20.000 km olajcsere ciklus előírással ellentétben én 10.000 km-ként cserélem az olajat, így 90.000 km-nél ismét meg kellett látogatnom egy márkaszervizt. A tapasztalatok alapján a korábbi két szerviz szóba sem jöhetett. Mivel mérőműszereket is be akartam szereltetni egyedi helyre az autóba, olyan szerviz kellett, ahol ezt is megoldják nekem. Így a választásom a békéscsabai Mazda Expanzió márkaszervizre esett. Még az útiköltséggel együtt is megéri leautózni Békéscsabára, mivel ott nem a budapestihez hasonló brutálisan gusztustalan árakkal dolgoznak. A szerviz rendkívül barátságos, családias hangulatú, a szerelők hozzáértőek, precízek. Fél nap alatt elvégezték az olajcserét, fagyálló cserét, difi olaj cserét és a mérőműszerek (olajhő, olajnyomás, vízhő) egyedi beszerelését. Bármikor problémám merül fel az általuk üzemeltetett fórumon minden esetben gyors és szakszerű segítséget kapok a szervizvezetőtől, akit akár telefonon is mindig elérek. Nem kérdés, hogy ezentúl kizárólag hozzájuk fogom vinni az autómat. Értékelés: 10+
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 72010 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Honda CRX, Pontiac Fiero, Daewoo Kalos | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |