Igazi különlegesség, de odafigyelést igényel
Szöveges ítélet
Ez az autó nem való mindenkinek. Aki arra számít, hogy csak benzint és esetenként olajat tölt bele, ilyet ne vegyen. Foglalkozni kell vele, az elhanyagolás hamar megbosszulja magát.
El kell fogadni, hogy a motor a működési elve alapján fogyasztja az olajat, és időnként rá kell tölteni. Emiatt panaszkodni olyan balgaság, mintha azt sérelmeznénk, hogy a kocsiba benzin kell ahhoz, hogy menjen.
Menettulajdonságai kiválóak, különösen az áráért elképesztően jók. Úttartása remek, nagyon könnyű gyorsan vezetni, nem alattomos jószág. A nyomatéka alacsony, de nagyon pörgős a motor, emiatt megfeleleően gyors is. Azoknak való kocsi, akiknek a vezetés élmény, és ebben nagyon jól teljesít.
Az egyetlen, amit nem szeretek benne, az a fogyasztása. Autópályán a 11,5-12 liter (úgy, hogy az ember nem hajszolja különösebben) kifejezetten magas. Emiatt az üzembentartása drága.
A gyújtása talán egy gyenge pont, azonban ezen lehet segíteni. Léteznek jobb, nem gyári gyújtótrafók, de ez kissé drága mulatság, és külföldről lehet csak rendelni. Viszont garantált, hosszútávú megbízhatóságot eredményez. Alternatívaként ajánlatos a gyári gyújtótrafókat 40 ezer kilométerenként cserélni.
Nekem eddig teljesen megbízhatóan működött az autó, semmi lényeges gondom nem volt vele. Nem is tervezem egyhamar eladni, pedig hamarosan nyolc éves lesz már.
Frissítés több, mint három évvel később: Azóta is minden rendben a kocsival, mostanában napi szinten használom, oda-vissza kb. 80 km-t vezetem munkába. Semmi lényeges változás, minden működik, kívül-belül remek az állapota, remélhetőleg így is marad jó ideig. Eladni még mindig nem szándékozom :)
Frissítés 16 és fél év használat után: Az autóban most 216 ezer km van, továbbra is problémamentesen működik, napi használatban kb. 70 km, többségében autópályán megtett úttal. Időközben lecseréltem a lengéscsillapítókat, mert hátul a jobb oldala kissé lejjebb ült, mint a vezetőoldal. Érdekes módon ezt nem lehetett érezni, csak esztétikailag zavart :)
Ezen kívül még a vízpumpa új, mert nagyon enyhe szivárgás mutatkozott a tömítésnél.
Ettől eltekintve minden olyan, mint volt. A motor továbbra is bontatlan, remélem, így is marad egy jó darabig. Valamikor kellene kompressziót mérni, hogy tudjam, hányadán állok - ha meglesz, megírom.
Hibalista
- fűtésszabályozó gomb elrepedt (garanciában cserélve)
- önindítót ki kellett cserélni probléma-megelőzés céljából (garanciában)
- vezetőoldali tükör elektromos állítása nem működött, lecserélték a tükröt (garanciában)
- Hűtőfolyadékszint-érzékelő úszója (típushiba; az egész hűtőfolyadék-kiegyenlítő tartályt cserélni kellett, sajnos már nem garanciában)
- Vízpumpa cserélve, mert szivárgott a tömítésnél.
Ide hordtam szervizbe
Külföldön van az autó, így ez az adat nem sokat segítene
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 216000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Ford Probe GT | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
