Mindenki kedvence
Szöveges ítélet
Életem első autója!
Amikor megláttam a neten rögtön beleszerettem! A formája fogott meg, tipikus félig meddig kocka fíling, igazi japán sportkocsi! A hangjába eddig mindenki beleszeretett, nem a bőgő érces üveg hang, inkább gyönyörű durmogás, hála a spotkipuffogó rendszernek. A belseje nem lelakott, bőr borítás szinte mindenhol, nem egy fapados műanyag mint sok mai "luxusautón"... 20 éves kora ellenére temérdek extra, praktikus dolgok mindenütt. Pl.: passzív hátsókerék kormányzás: külön vezetési élményt nyújt, kanyarban verhetetlen; lengéscsillapító keménység állítás, városban nem ajánlott hála Demszkynek és bandájának... Amúgy 50-50 %-os súlyeloszlás, nincs alul-és túlkormányzottság. Gyárilag hűtött féktárcsákkal van szereve.
Kényelme példás, az ülésnek jó az oldaltartása, bár hosszab úton elkéne egy tempomat, a lábnak kissé kényelmetlen. Az ülések amúgy nagyon kényelmesek (állítható magasságú, combtámasz, gerinctámasz), hátul viszont 10 éven felülieknek nem ajánlott...
Összességében egy remek sportkocsi, melyet sokan megbámulnak, bár ez a hangjának is köszönhető.
Gyorsulása lehetne jobb, de nekem bőven megfelel. A turbós változat már húz rendesen, ez még kissé nyomatékszegény, ilyen a szívó Wankel.
Sajnos vannak hátrányai is: Többek közt idős kora ellenére a küszöböknél kisebb rohadás, bár ez a korral jár. Garázsban tartom!
A fekvőrendőröknél észnél kell lenni, teli tankkal 2 emberrel csak nagyon lassan lehet átmenni felettük, volt, hogy leért az alja, de nem drasztikusan. Kisebb bosszantó elektronikai hibák is megjelnnek, de hát mégiscsak a 21-hez közeledik...
Több hátránya nincs, teljesen meg vagyok vele elégedve mert egy kényelmes, megbízható sportautó amelyből nem sok szaladgál hazánkban.
Sajnos eladását tervezem családi okok miatt, amit nagyon bánni fogok, de ha külföldi munkavállalásomig (2009 ősz) nem sikerül eladnom akkor megtartom és 100%-osan felújítom :)
Update 2010 július: 2 éve adtam el, fájt a szívem érte, mégis az első kocsim volt. A suli közbeszólt, nem tudtam fenntartani ill. alig használtam. Sokáig árultam, egy testvérpár vette meg, úgy érzem jó kezekbe került. Azóta megtudtam, hogy ők is árulják, kikasztnizták, az ajtón lévő fényezési hibát kijavították, bár a motor kicsit füstöl, és az alapjárat is ingadozik. Ha lenne pénzem hobbiautót fenntaratani, nem haboznék, rögtön visszavásárolnám és teljesen felújítanám. De mint tudjuk kis hazánk nem a lehetőségek országa, úgyhogy csak reménykedem, hogy valaha még szert tehetek eme autókülönlegességre...
Hibalista
- Váltó, igaz hibásan vettem: új váltó 50ezer, beszerelés 41ezer. - Fűtés: 7500.- - Önindító: 10000.- - Bal első bukólámpa: 8000.- - Ablaktörlő elektronika: magam csináltam meg - Jobb oldali ajtó beragadt, eddig is volt gond vele (néha hidegben csak belülről lehetett kinyitni): 8000.- - Hátsó kerékcsapágyak: 63000.- - Jobb tükröt rosszul mozgatja az elektronika, riasztó, megtett km számláló - bosszantóak...
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mester: Megbízható, gyors és pontos szervíz. Ezentúl csak ide!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Mazda D&W - Kincses István: Én meg vagyok elégedve, bár a jobb első bukólámpát megcsináták, 1 héttel később megint elromlott. Később magam csináltam meg. Amúgy olcsó, és segítőkész.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 152000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | - | Következő autója? | Sonata II |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
