A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Rx-7 (1985-1991)

Rx-7 FC3 Turbo2 Convertible (Kabrió) 

Az ítélet értékelése
4,4(16 db)

Második autónak, élményautózáshoz nem tudok jobbat elképzelni.

Szöveges ítélet

Nem tudok elfogulatlanul mesélni róla. Van egy "perverzióm", szeretem a wankel motoros autókat (még jó, hogy nem lehet a népítéletekhez kommentelni, mert tuti egy troll hadsereg rontana rám, hogy bezzeg a ... gyártó autója mennyivel többet ér/tud, a wankel mennyire elavult...).
Ez a második Rx7-esem, az elsőt sajnos a rendezetlen papírjai miatt el kellett kótyavetyélnem. Azt is nagyon sajnáltam. Nem is bírtam ki sokáig wankel motor nélkül. 2009 év elején vettem meg.
Eszméletlenül lelakott, dzsuvás állapotban volt (napi használatban). 2 napig tartott, amíg sikerült kitakarítani. Az ilyen fokú nem törődés azért már előre vetítette, hogy lesz vele gond a későbbiekben. Egyébként ment, mint a zsírozott villám. 200LE 1308cm3 a kb 1300kg-os kasznihoz. Mindehhez ne feledjük, hogy egy 20 éves autóról beszélünk!
Azután egy nem annyira szép napon egy komolyabb kigyorsításnál a motor megadta magát. Az egyik rotorból elment a kompresszió. Kezdődhetett a felújítás.
Itthonról alkatrész beszerzés kizárólag mazochistáknak, vagy multimilliomosoknak ajánlott. A mai napig sem értem, hogy miért kell sokszoros szorzóval dolgozniuk a szervizeknek. Az egyébként Mazdás körökben jó hírnek örvendő Mazda Mester pl a kerékagycsapágyakat 450eFt-os áron szerette volna kicserélni (a hátsókat szerinte csak a kerékaggyal együtt lehet). E-bay-ról megrendelve szállítással együtt 35eFt-ért itt volt az anyag az USA-ból. No ennyit a magyar szerviz helyzetről - bocs a kitérőért.
0 szerelői tapasztalattal, 0 szerszámozottsággal láttam hozzá a felújításhoz (eddig a pillanatig még olajcserére is szervizbe hordtam az autóimat). Szerszámok, motor kiemelő csörlő beszerzése után, lebontottam a motorról minden sallangot (generátor, vízpumpa, turbó...), majd a short blockot már kiemeltem a motortérből. Annak megbontásához már nem mertem egyedül hozzákezdeni. Szerencsére az Rx7-nek van egy -igaz kis számú-, de nagyon lelkes, segítőkész társasága, internetes fóruma. Onnan egy cartárs segített a megbontásban. A diagnózis felállításához már nem kellett agysebésznek lenni. A hátsó rotorban az éltömítés tört el, ami végig marta a rotorházat. A megbontáskor az is kiderült, hogy a motor mindenfelől összeválogatott, nem teljesen kompatibilis anyagokból lett korábban összerakva. Így az is csoda, hogy eddig bírta szegénykém.
Itt aztán jött egy kb 1 éves tortúra. Az anyagok beszerzése, e-bay-es aukciók vadászása talán a kisebb probléma volt. Az anyagok egyszerűen beszerezhetőek voltak (sok minden az USA-ból, kevesebb Japánból érkezett). Viszont ami elképzelhető szívás azon én mind túl vagyok. Ami hibalehetőség menet közben előjöhet, az nálam mind elő is fordult. A motor összeállt (hála egy másik fórumos cartársnak Rolandnak, aki összerakta a short blockot), viszont csak nem akart stabilan járni. Jöhetett a hibakeresés. Kicseréltük az injektorokat. De ha már egyszer cserélünk, akkor már nagyobb legyen a későbbi esetleges tuning miatt (RC-650). Nagyobb injektorhoz programozható vezérlés is dukál ugyebár (e-magage). Gyertyakábelek (Magnacor), platinum gyertyák kerültek be. Kapott a motor még egy gyújtás erősítőt is. Még mindig maradt kontakthiba, ezért a teljes kábelezés ki lett bontva, és, ahol össze volt égve (ilyen is volt), ott cserélve lett a vezeték. Ezzel végül a motor stabilan, megbízhatóan jár!
Motor felújítás alatt, és a bejáratás ideje alatt azért nem álltam le a felújítással. Kapott az autó új féktárcsákat, féknyereg felújító szetteket, fém fékcsöveket, új főfékhengert, fékbetéteket. STRi műszereket raktam be (olaj hő, nyomás, víz hő). Egy hirdetésben megláttam széles felniket, amik pont passzoltak az autómhoz. Persze azokat is fel kellett újíttatni. Nagyon szép polírt kapott, és rá 245/40ZR17 gumit hátulra, 225/45ZR17-et előre. PROEX-éktől került az autó alá egy új kipuff rendszer Magnaflow sport katalizátorral.
Bejáratás után megkapta a végleges programját. Majd nem sokkal később egy HKS turbónyomás szabályzó is beépítésre került.
Így jelenleg (tegnapi pados mérés szerint) 0.3Bar turbó nyomás mellett 225LE, 250Nm, 0.6B-nál 248LE, 287Nm, 0.9B-on pedig 263LE, 328Nm lett az eredmény. Azt gondolom ez nekem elég is. Most jön majd a karosszéria felújítása!

Egy igazi élmény vezetni. Gyári adat szerint 6.7s alatt van 100-on. Az ember bele préselődik az ülésbe gyorsításkor. Egyszer mentem ki vele az EuroRingre (http://www.youtube.com/watch?v=Xibu0y6gEXc), de nem volt szívem egy órán keresztül nyüstölni! Szinte láttam a lelki szemeim előtt azt a sok apró alkatrészt, amit sk szereltem össze, és nagyon megsajnáltam, hogy így gyilkolom. Viszont minden megtett kilométert élvezek vele a mai napig. Kanyarokban eszméletlenül stabil (a passzív hátsó kerék kormányzásnak is köszönhetően), a gyárihoz képest (205/60R15) a peresebb gumikkal olyan, mintha egy futómű tuningon is átesett volna. A gyári futóműhöz pedig nem érdemes hozzányúlni, ha napi használatban van az autó. Lenyitott tetővel autópálya tempó mellett is alig fúj be a menetszél, sőt még télen is (persze napsütéses időben) lenyitott tetővel simán komfortossá lehet fűteni az utasteret.
A teljesítmény persze fogyasztással is társul. 15L körül behabzsol, bejáratáskor, finoman haladva sikerült 11.5L-el kijönni. Mindennapos melós autónak semmiképpen nem alkalmas! Második autónak, élményautózáshoz viszont nem tudok jobbat elképzelni.

Hibalista

- Motor felújítás 350e - Komplett fékrendszer felújítás (fém fékcsövek, féktárcsák, főfékhenger, fékbetétek, féknyereg felújító készletek) 150e - Stab pálcák első futómű 25e - Kerékagycsapágyak 36e

Ide hordtam szervizbe

Mazda Mester. Megbízható, lelkiismeretes lenne, de mióta a wankel motorhoz is értő szerelője kiment Németországba dolgozni, azóta nem érdemes hozzá Rx-et vinni. Alkatrészek horror áruak náluk!

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

"Csak egy ember van talpon e vidéken", aki megbízható, és ért is a wankel motorokhoz. Köszönet Varga Rolandnak a sok segítségért, és a korrekt munkáért!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1989
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 165000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? RX7 FB Következő autója? Nem hiszem, hogy valaha eladom
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Rx-7 1985

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)