A SPORTKOCSI
Szöveges ítélet
Az a szivató az ne lett volna mivel nem ismerték csak néztek mint Rozi a moziban miért pörög ez a motor aztán elég meleg lett és egyszer csak csend és alapjárat. Az elindulás egyes duda, kettes duda, hármas duda, és így tovább ( duda = 6500-töl pirosban a fordulatszámmérő). mint egy speed motor csak elindulsz és a franc má meg 120-al megyek.
Egyszer sikerült 12,5 literrel megtenni 100 kilométert de szerintem az véletlen volt vagy elszámoltam magam.
úgy általában 15-18 l/ 100 km volt az átlag, de mondjuk egy dugó a körúton 25-30 l is lehetett. Egyszer felvettem egy stoppost Érd felé lehetett vagy kb 40-es én meg 32 voltam, beült letegezett, mikor kérdeztem hogy szerinte mennyi idős vagyok 25-re saccolt ( tahát ez az autó fiatalít is ) mert szerinte egy 30-as pasi már család, gyerek, pocak . Igen mint az előttem szólók a Thököly út nem ennek az autónak lett tervezve. aztán kb másfél évvel később sikerült az egyik kamrában keresztbefodítani az éltömítést.
Az autó állt vagy egy fél évet mire szereztem bele egy másik motort, de a kettő szarból nehéz egy jót összerakni.Még egy negyed éves parkírozás után kitaláltuk az autószerelő haverommal akivel együtt dolgoztam hogy egy 3600-os ROVER pont jó lesz, na megkezdödtek az építési munkálatok közdarab, miegymás. Ezzel nem volt baj mivel T1 és T2 VW-ket építettünk át diesel-lé, de néhány gond azért akadt pl a ROVER-ben volt vagy160 Ló és 250 Nm ezért a Mazda nyelestengelyt ki kellett venni és egy esztergályos ismerős összeépítette a ROVER nyelestengellyel. Tehát a motorba a ROVER nyelestengely ment be a saját kuplungtárcsával aztán egy szikraforgácsolás és a váltóban már Mazda volt, amúgy próbálkoztunk a menetes megoldással is de az első próbán 4-ből 5-be egy olyat húzott a meneten a motor hogy azt már csak flexszel lehetett kilazítani. A gyujtása azt hiszem egy Alfa elektronikus gyujtásából lett, kézzel reszeltem egy nyolc ágú csillagot, a régi négy ágú helyett, és még jó is lett. Nem volt baj ezzel a hibriddel ha csak az nem hogy bivaly erős volt ( még ötödikben is elindult álló helyből), nem ment csak kb 120-al mert a váltó rövid volt neki, orr nehéz volt minden kanyarban képes volt keresztbefordulni ha egy kicsit nem figyeltem, pl ha az Egér úton 80-al menten nem volt szabad csak úgy előzni a kanyarban mert máris két sávban haladtam. mindenhol fenn akadt mert vagy 30 kilóval nehezebb lett az eleje, ja és egy puklit kellett építeni a motorház tetőbe mert az a két SU karbi nem fért el másképp ( pedig a karterből is kivágtam vagy 2 centit), tehát ha eddig láttad az autó jobb elejét mostantól jó ha tudod hol volt. Sikerült egy tökéletes súlyelosztású autóból egy gonosz törpét faragni. Mivel nem igazán lehetett egy ilyen átalakítást leműszakiztatni ezért P rendszámmal jártam vele, mivel ez a ROVER motor sem tegnap jött ki a gyárból átalakítottam gázosra ( hátsó ülés ki tartály be, a szőnyeg még be is takarta). Na ezzel volt egy életveszély ( már nem a gáz miatt). Aztán amikor már nagyon megbántam az egyész alakítgatást elcseréltem egy Mercire meg egy kabrió Golf-ra, a Golf is egy külön történet.
Hibalista
- A motor nem bírta a 7500 és felette
- Izzó csere, az előző gazda perverzitása a sok lada index és szélesség jelző amik állandóan kiégtek a köténylemezen.
Ide hordtam szervizbe
Sehova akkor épp egy autószerelő műhelyben dolgoztam
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 250000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 15 l |
Előző autója? | 80 TD | Következő autója? | Mazda 626 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
