madzag
Szöveges ítélet
Ha valaki még nem ült japán autóban, akkor az vagy tegye meg, vagy soha ne üljön bele, mert akkor már nem kell más.
Volt már nagyon sok autóm ( FORD, VW, MERCEDES, TOYOTA, SKODA, NISSAN, OPEL, STB), tipikus felhasználó vagyok. Eentúl csak japán lesz. A maga puritánságával, sokak szerint túlzó egyszerűségével számomra tökéletes. Már régóta nem tudnak rendes autót gyártani Európában. A BMW, MERCI, A VW meg a csoportja mehet a p-ba a japánok megbízhatósága mellett. A francia csigazabálókról meg az olasz szutykokról nem is beszélve. Gyakorlatilag elpusztíthatatlan technikák. A családomban van egy rakat (Toyota, Honda, Mazda), mindegyikre igaz.
Az, hogy mindenki az alkatrészáraktól van betojva, egész egyszerűen nem értem. Ebben az autóban ugyanis nem kell cserélni semmit, kivéve a jó magyar utaknak köszönhetően egy-két futóműalkatrészt. Az, hogy 140000-nél a gyári féktárcsa van fenn, gyári kuplungszett, stb, pl. egy Fordnál elképzelhetetlen. Akkor mi is a drága?
Érdekes, japán autók ítéleteiban nem nagyon vannak fikázók, nemúgy a francia vagy olasz részlegen.
Aki nem költötte el a gatyáját még egy francia kotványra vagy egy jófajta német tutitechnika dízelautó motorjára úgy, hogy meg sem látszott rajta, és a sokszázezres javítások után bármikor beszarhatott és be is szart újra, az vegyen ójrópait, aztán tegye meg.
Aki meg valaha birtokolt már japót, az tudja miről beszélek...
Ezzel az autóval bármikor, bárhová el mernék indulni úgy, hogy nemhogy "átvizsgálásra" nem vinném el, de még az olajszintet sem nézném meg...
Az 1.8 motor kicsit gyenge bele, ekkora autóba inkább a 2.0 benzines való, de az ritka mint a fehér holló. Itthon inkább a dízel jellemző, mivel újonnan egy árban voltak. Sajnos azonban az eladó dízelek többsége lelakott, sokat futott példány. Nagyon nehéz kifogni jót. Amelyik meg igazán tuti, azt nem adják el. Egy ilyen felszereltségű, ekkora autó ma újan 6 milla...Meggondolandó, ki cseréli le ennyiért.
Felszereltsége (TE) a mai kor követelményeinek megfelelő -nem is kell több egy autóba. Családi autónak ideális, mérete a mai, új egyterűeknek felel meg (a C-MAX-nál sokkal nagyobb). Tágassága a mai napig le tud nyűgözni, ha valamit cuccolni kell. Külön jó, hogy az összes hátsó ülést ki lehet venni egyenként, az anyósülés támlája meg vízszintesbe állítható. Rengeteg cuccot be tud nyelni. A kölykök meg a nejem is imádják, minden elfér benne.
A kilátás fenomenális, minden látható az úton, nem a földön ülsz. Amin már első nap melepődtem, hogy mennyire más beülni illetve kiszállni ezekből az egyterűekből. A 323 után szinte felüdülés volt, néhányszor "kiestem" belőle kiszálláskor, mert lendületből akartam, mint az előzőnél. Ennél erre nincs szükség, derék illetve hátfájósaknak ideális választás.
A fogyasztásával ki vagyok békülve (8). Ha viszont sietősre veszem, elkezd vedelni, de melyik nem. Itattam már meg 14 litert 1.4-es Corollával is autópályán...
Hibalista
- semmi, ez japán
Ide hordtam szervizbe
magam szervizelem
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 323 | Következő autója? | csak mazda, de ezt még vegy 6 évig megtartom... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
