Családbarát: kis fogyaztással
Szöveges ítélet
Szóval hosszú kiesés után kellett egy kocsi. Egy használható autó!
Eddig a francia autógyártás termékeit teszteltem: kényelemben verhetetlen, idióta mérnöki megoldásokban szintén.
Szóval kellett egy olyan autó, ami kibírja:
1. Az egyébként nagy teljesítményű benzines autón szocializálódott nehéz lábam.
2. Lehet bele pakolni...gyereket és a hozzátartozó "deotthonnehagyjukmégaztis" feeling.
3. Keveset fogyaszt!!!
4. ÜZEMBIZTOS!!!
5. Jól variálható.
Szóval egyterűt kezdtem keresni a fenti paraméterekkel. Nem volt egyszerű.
Aztán néhány hónapos keresgélés után kezdett körvonalazódni, hogy Premacy lesz az "áldozat" abból is 2002 utáni újabb modell.
Szóval elárulom a nagy titkot, rohadásmentest sajnos nem vesztek, ha csak nem volt M zárolt konzervált az elmúlt 10 évben. Mint azt sajnos megtudtam, a Mazda 2001 és 2006 közötti alváz és üregvédő anyagokat beszállító cége valami fatális hiba folytán ritka sz@r minőséget szállított, de erre későn jöttek rá. Szóval akinek korróziómentes, az vagy utólagos alváz és üregvédelmet kapott, vagy fényezi magát.
Fontos tudni, hogy 2006-tól elektronikus szervizkönyvvel is rendelkeznek ezek a gépek és alvázszám alapján lekérhető az előtörténete. /Hajrá nepperek/
Szóval ezekkel az információkkal indultam el autót venni.
Kecskeméten sikerült egy viszonylagosan kicsit rozsdás példányt vásárolni.
Szokásos kötelező elemek cseréjét követően kapott egy tél+nyári gumi garnitúrát és ennyi.
Mai napig jó érzéssel tölt el, ha vezetem. Elvisz A-ból B-be, nem kérdez, csak teszi a dolgát.
Valóban az ülések kemények, de nem kényelmetlenek.
Hitetlenül jól pakolható. Hosszú távú autó, de rövid távon sem fogyaszt sokkal többet. Ami megdobja a fogyasztást, az a klíma.
Eddig egy fenékkel a leghosszabb utam megállás nélkül 856 km volt és még lötyögött a gázolaj az 50 literes tank alján és ebben volt 170 km/h folyamatosan tartós sebességteszt Németországban GPS szerint és nem volt a vége még volt kb 750 1/min a szabályzási fordulatig. Valamiért a km óra 120-nál 10km/h 155-nél 15km/h 190-nél 20km/h csal.
Nem eszi az olajat 10eKm-ként cserélem.
Ja a legfontosabb voltak helyek, ahol Webastoval szerelték ezeket a példányokat, az enyémben is van :) gondolom az előnyeit nem kell elmondanom.
Hát röviden ennyi.
Nem a szép autó kategóriába tartozik, de roppant praktikus és elfogulatlanul nem tudok rosszat írni.
Bár dízel, de nincs benne kettős tömegű lendkerék, hiper nagynyomású befecskendező rendszer, részecskeszűrő állandó regenerálással és minden egyéb a mai dízelekre jellemző úri huncutsággal.
Hibalista
- Használatból adódó kopó alkatrészek: - Első-alsó lengőkar kompletten: 51 eFt/db - Hátsó stab. pálca: 3 eFt/db - Kapott egy kpmplett Brembo fékszettet elől hűtött hátul sima tárcsa: kompletten betétekkel fékszerelékekkel együtt: 60 eFt - Vezérlés: - szíj 25 eFt - vízpumpa 30 eFt - hidraulikus feszítő 25 eFt - csapágy+szimering 20 eFt - -
Ide hordtam szervizbe
Nagyon jó barát :) + jómagam
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 230000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
