A zöld csoda csacsi
Szöveges ítélet
A harmadik gyerkőc érkezésére lett vásárolva. Nem akartam a legnagyobb "busz méretet" ezért lett az arany középút. Kisebb mint egy Espace vagy egy MPV sőt picit elmarad a 3-as fogattól is (Galaxy,Sharan,Alhambra) viszont nagyobb egy scenic-nél. Osztákoktól lett behozva, vásárláskor amennyire lehetett átnéztem kívül belül.Apró dolgoktól eltekintve rendben volt. Az első két év gond nélkül telt szinte 0 költséggel. Közelgett az első műszaki és már érezni lehetett a futóművön hogy törődést igényel illetve az ajtók alján és a sárvédőknél jöttek a buborékok még 2 hónap volt a műszakiból gondoltam átnézem. Közel két év után ismét alámásztam ,de 1-2 pillantás után sikítva ugrottam ki a kocsi alól. Konkrétan nem volt már futóművem szét volt rohadva mind két bölcsőváz és a lengőkarok nagy része az első kereszt stabilizátor egyik fele kiszakadva a szét rohadt bölcsőből. Ezek ellenére teljesen vezethető volt az autó és stabil csak néha volt kis koppanás nagyobb úthibánál illetve enyhe kormányrázás nagyobb sebességű körforgalmakban. Kíváncsi lennék ilyen hibákkal hány autó marad még talpon. A műszakira való felkészítés így lett jó pár hét, teljes futómű csere és lakatolás majd fényezés 4 rugómba fájt az egész de most 100% biztosra veszem hogy jó pár évig hűségesen fog szolgálni költség mentessen. A hibát a sónak tudom be és főleg a sógorék trehányságának (ennyit az osztrák precizitásról) az autó végig vezetett szerviz könyvel rendelkezik és valós km.-rel viszont később vettem észre hogy az autó nem kapta meg az előírt 3 és 5 éves alvázkezelést sem a könyvben sem a rendszerben nem szerepelt a számlán igen. Az alkatrész beszerzése többnyire egyszerű bontott és új egyaránt viszont nem mindig Premacyhoz kell keresni gyakran a keresett alkatrészt 626 alatt találjuk úgy hogy a rendszerben nincs is Premacyhoz rendelve, laikus ne vágjon bele. A motor megbízható, csendes és kielégítő a turbójuk nagy, lámpánál ne arcoskodjunk mert kb. 2000 ig csodát ne várjunk de utána mintha egy gyorsvonat tolna meg, előzni is lehet vele és ha megszokod még élvezhető is. A váltó az első 5 fokozatban pontos viszont a rükvercbe rakáshoz néha meg kell mozdítani előre (egyenes fogazás). Kényelmesen mozog a városban és a pályán is boldogul de igazán elemében a közutakon érzi magát, kényelmesen elutazik még 150 el is nem melegszik a vezérlés is bőven bírja (a szíj ellenére) viszont itt már szereti a hasát 9-10 körül bever de 80 és 130 között 6-7 literrel megelégszik. Az utastér tágas és kényelmes fantasztikusan variálható és pillanatok alatt szét szedhető a gyerekek nagyszerűen elvannak hátul (2 gyerekülés és 1 magasító) a csomagtér megfelelő 5 fő számára bár 1 hetes nyaralásra 3 gyerekkel már kell a tetőbox igaz cipeljük a lökődős mocitól kezdve a grillen át mindent :) . A nagy felújítástól eltekintve imádom és egy nagyszerű autó! Bátran elindulnék vele a világ végére is mert tudom ,hogy visszahoz.
Hibalista
- Teljes első és hátsó futómű csere (első és hátsó bölcsők -segédkeret-, lengőkarok,stabilizátorok,kormány összekötők és szilentek)
Ide hordtam szervizbe
Saját magam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 163000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | E36 318tds | Következő autója? | 5 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
