A hirosimai dög! 2.0i Gt
Szöveges ítélet
Most jelenleg utálom! Így műszaki előtt muszáj voltam kicseréltetni a két hátsó kerékjárati ívet. Mazda betegség ! Majdnem sírva fakadtam mikor körbe mutogatta a mester a szétrohadt alját! Hihetetlen! Érthetetlen számomra,hogy egy újkorában 6,5M-ós autón ,hogy a fenében nincs alváz és üreg védelem? Most már van! Hogy ez a figyelmetlenség az Én hibám-e ? Kicsit igen. Megvásárlás után azonnal el kellett volna vinnem megcsináltatni. De ki gondolta? A fékrendszer? Hát szerintem ehhez az autóhoz kicsi ! No nem a tervezőket akarom becsmérelni -nem érek Én fel oda- csak a bazi nagy spórolás meg jó lesz a 626-osé ez alá ...hát na -mindegy lehetne nagyobb és akkor talán nem kellene évenként vele szarakodni. Ide lehetne sorolni a stabirudakat is .
Maga az autó egyébként jó! 2.0i Gt 132Le vígan viszi ezt a karosszériát. Ettől kisebb motorral nem is kellett volna szerelni! A belső tér tágas jól variálható,ülések egyesével kivehetők,dönthetőek,Jómagam 180cm-el mindenfele normálisan kilátok,az osztott A oszlop szokott néha megtréfálni de ez is csak szokás kérdése bár takarításkor azért szoktam morogni a pucolandó felületek "nagysága" miatt! :) Hűtés ,fűtés kiváló a hifi szintén jól szól !Fogyasztás: Mondjon nekem bárki bármit 1300kg-hoz kell a benzin! Ha hihetek a fed.comp.-nek nyáron 6.3 ,télen (pl.most is) 8.1 az átlag ez kb 7.5 -re jön ki.No azért fel tudtam tornázni 9.5 is. Aki ettől kevesebbet mond annak nem hiszek.
Ha jól tudom ez a legjobban felszerelt kivitel -ettől fiatalabb csak a Dvd alapú navi-val tud többet - így minden elektronikai,biztonsági kütyüvel rendelkezik. 4 légzsák,fed.comp.digit klíma ,sötétitett üvegek,spoilerkészlet stb... bár a napfénytetőt hiányolom. Alkatrészárak: Erős közepes! Ha van ismerős és a sok kis ,fő,mellék,alá,felé,vállalkozó KAPZSI kisiparos ,kereskedő ,beszerző grrr... lefölözött járulékait ki tudja kerülni az ember akkor egy 5340Ft stabilizátor rudat meg tud venni 2350Ft-ért ! Ez egy példa volt! De a vezérlés cserénél ez már súlyos tizen sőt huszonezer bakker! Ebben a felállásban nem csak a Mazda de bármilyen autó viszonylag kevésből fenntartható! Magyarország így szeretlek! Még szerencse ,hogy -legalábbis Nálam- a fődarabokkal eddig nem volt gond! Cserélgethetném a komplett kipufogósort százezrekért de minek? Kilukad ,behegesztik! Egy darabig.:)
Viszont van olyan alkatrész amit nem lehet hozzá kapni! Ilyen pl: Az üléseken lévő tálcák kihajlító mechanikájának tartókonzolja ( lenne üléssel együtt Pestről 40+ postáért ! ) de ilyenek a sárvédő dobokat helyén tartó műanyag foglalatos csavarok ,patentek.Vagy egy egyszerű balos tükörlap! Csak kompletten 20 E-ért! Bontóban nincs ilyen autó! Szó szerint! Ha néha bevisznek egyet ,két hét alatt szétrabolják! :) Ismeretség kötelező! Ezen kis nüanszok ellenére szerethető autó! Nyíregyházán 1db van ilyen színű mint az Enyém! hehe.S ez olyan nem is tudom milyen érzés ,hogy nem jön velem szembe egy másik ilyen gép! Aszem jó! Sokszor érzem a tekinteteket. Ez meg miféle jószág?
Ez egy hirosimai Mazda!
Összegezve: Mivel elég ritka így az alkatrészek is azok bár kis utánajárással beszerezhetőek!
Mivel elég ritka így úgy érezheti az ember,hogy különleges autóban ül ! Aztán dehogy!
Mivel elég ritka - kiderül,hogy nem is annyira hiszen a hasznaltauto.hu-n legalább 100db van eladó! Lehet mazsolázni!
Nem bántam meg ,hogy megvettem, messze a legjobb autóm eddig! Most ,hogy rendbe tették a hozzá értők még egy darabig meg lesz! És már nem is utálom annyira!:)
Hibalista
- Futómű: Stabilizátor rudak ( nagyon hamar kinyírják a minősíthetetlenül szar magyar utak!)2-3000 Ft/db Német utángyártott termékek ,féknyereg ( besült? kipucolták ,megjáratták azóta ok)3000Ft,első kerékcsapágyak 15000Ft, - generátor ( csapágy és első pajzs csere)32000Ft. Az ablaktörlő mechanikát szereltem ki belőle mert nyiszogott ,már abbahagyta! A 6 év alatt kb. ennyi na persze a kopó alkatrészeket ( szűrők,szíjak,féktárcsák,betétek,olajak) és egy lezuhanó gally miatt betört szélvédő cserét nem számolva mondhatom azt ,hogy eddig nem kellett vagyonokat költeni rá. Remélem így marad.
Ide hordtam szervizbe
Ahogy megvettem Nyíregyházán hordtam egy csapathoz de hamar kiderült,hogy a rengeteg bevállalt autó miatt nem fordítanak kellő időt és figyelmet egy-egy járgányra így elpártoltam Tőlük! Állítólag kicserélték az kerékcsapágyakat és láss csudát 3 hónap múlva ismét búgtak ,morogtak. Vajon miért?
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Kis falumban megismertem egy szerelő srácot azóta -ha nyűgöm van- Őt zaklatom! Eddig minden hibámat megoldotta fillérekért! Köszi Ádám!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Escort 1.3 Club | Következő autója? | Még nem döntöttem el! |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |