A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » MX-30 (2019)

MX-30 launch edition modern 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Feleségem rühellte, most meg imádja.

Szöveges ítélet

Ez a kocsi egy csoda. Persze elektromos, meg amúgy is új, de állami támogatással 7,5 millió alatt venni egy 143 lóerős kis méregzsákot, amiben még kamerarendszeres parkolássegéd is van.... A 2020-as állami támogatást megkapva sokat kerestem melyik elektromos legyen, végül a mazdára esett a választás az alábbiak miatt:
- fél évig írtam az előző autó futásteljesítményét naponta: 20-120 km közötti sávból nem lépett ki szinte sose (na jó, kétszer, de akkor is úgy, hogy 150-200 km-t mentünk valahova reggel, és este vissza). Tehát 200 km mindenre elég, azaz nem volt kötelező a 3-400 km-t tudó autók közül választani.
- fontos volt az ár, mert nincs kolbászból a kerítés ( a többi kb 1-1,5-2 millióval lett volna drágább)
- mindet kipróbáltam. A hyundayok lettek volna az első választás, de későn ébredtem, és már nem volt belőlük egy sem, csak rendelésre, az meg már drágább volt, mint a pályázathoz szükséges határ... (meg igazából két kereskedésben is eléggé lekezelően bántak velem, így ezt elvetettem)
- majdnem peugeot lett, de ott a gyerek nem fért be mögém rendesen, amikor beállítottam magamra az ülést (190 cm-es vagyok),
- mindegyik másik modellben a vezetéskor hallottam egy magas hangot, nagyon zavaró volt, a mazdában nem volt ilyen probléma.

Szóval végül a mazda lett a választás. A feleségem autója lett volna (nekem van céges, korlátos magánhasználattal), meg néha az enyém, esetleg a gyerek mehet vele edzésre. Ehhez képest a feleségem három hónapig nem volt hajlandó vezetni (elektromnos, autómata váltós, meg amúgy is indokkal). A fiam vezetési szokásaival kb 2 literre jött ki a fogyasztás átszámolva üzemanyagra - 17kw-os fogyasztással járt, ez otthoni 45 ft-os árammal számolva 760 ft + töltési veszteség kb 8-850 ft./100 km. Nálam ez inkább 1 liter felé járt, mivel én kb 14,5 kw-al jártam vele, és szeretem az ingyenes töltőket (van a kedvenc boltunknál 40 kw-os, így két nap alatt fullra töltöm (töltöttem) az aksit a fél órás ingyenes töltéssel, vásárolni meg amúgy is oda járok). Három hónapja megváltozott a helyzet: feleségem kénytelen volt vezetni, azóta nála van. Eldugta a pótkulcsot, és nem szívesen adja ki a kezéből az autót. Az első autó, aminél "irigykedik" ha más vezeti. Hogy hogyan csinálja nem tudom, de 13 kw alatt jár vele, és kb 250 km-t tud a kocsival úgy megtenni, hogy a fele autópálya. (mondjuk azt mondta, hogy autópályázásnál keres egy buszt, amelyik 100-110-el megy és beáll mögé szélárnyékba, így nem zavarja a kamionosokat, és jól fogyaszt a kocsi). Képes lekapcsolni a légkondit, mert sokat fogyaszt! AZ én feleségem!, akinek levegőhiánya van a céges Kodiak-ban ha nem megy 3-as fokozaton a légbefúvás! No mindegy.

Amit perverzül imádtam még az autóban, azok a visszatöltési fokozatok, amiket a fülekkel lehet irányítani. A feleségemet idegesíti a kattogásuk, így ő nem használja azokat. Ja és Ő nem szereti az ingyenes töltőket (mondjuk okos telefon nélkül nem tudja hasznalni sem azokat), így otthon tölti. Tehát amit nyerünk a vámon elveszítjük a réven.

Sajnos nekem vásárláshoz sem szívesen adja oda a kocsit... (kicsit vicces helyzet azok után, hogy hallani sem akart arról hogy majd ő vezeti).

Ami nagyon szuper benne: az autómata vészfék funkció. Amíg vezettem addig egy alkalommal szerintem egy koccanástól védett meg (nem vagyok rá büszke, de átsuhantam sötétsárga lámpán, és az előttem átsuhanó satuzott utána mert rájött, hogy ott akar jobbra fordulni, így a vészfékezés funkció nélkül....).

Ami nem tetszik: Aki kitalálta a kormányon az ezüst gombokat, azt áztatnám sósavban... :-( Na jó nem, de hogy nem lehet látni a piktogramokat, meg tudni sem lehet, hogy mit irányítanának.... A feleségem nem is használja azokat, engem is csak idegesítettek inkább. A kábelnek adott zsákba szerintem soha többet nem lehet a kábeleket visszatenni. Legalábbis nekem nem sikerül, de a híresen türelmes feleségemnek sem, pedig próbáltuk....

Ami kicsit zavaró, hogy előlre egy komoly csomagtartót lehetett volna fabrikálni, ha nem középre teszik a motort. Én konkrétan be tudnék feküdni a motor alá a 190 centimmel, és kényelmesen elférnék, de nekik még egy kábeltartót sem sikerült odaeszkábálni. Ez gáz egy kicsit.

Megmutathattam egy barátomnak (10 km hosszan :-)) az autót, és szerinte az ő ford mustangja sem gyorsul jobban 50-60 Km/óráig, csak hangosabb. Kipróbáltam én is az övét. Szerintem azért jobban gyorsul, vagy legalábbis érzésre gyorsabb. Mondjuk 15 liter a fogyasztása százon....

Eddig kb 10.000 km-t tettünk bele 7 hónap alatt.
A szervízre azért írtam 9-est, mert most valami miatt visszahívták és menni kell valamit kicseréltetni. Logikusan eddig nincs tapasztalatunk a szervízről.

Ami érdekes volt az autóban: A fiam kétszer tett meg vele 150 km-t (budakeszi -eger). Az első hónapban alig maradt az autóban szufla (5 km-nyi maradékkal ért oda), két hóünappal később 40 km maradt az autóban ugyanolyan körülmények között. Úgy tünik másféle tapasztalatokból is, hogy az autó először nem adja le a teljes teljesítményét, csak pár ezer km után. Kicsit olyan érzés, mint a eégi telefonoknál, amik pár hónap használat után jobban bírták a gyűrődést... Nem értek a technológiához, de ez a tapasztalatunk.

Zserár

Hibalista

- Semmi, de ugye elég friss

Ide hordtam szervizbe

Békéscsaba Mazda

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2020
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (1) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 3 l
Előző autója? Avensis verso Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda MX-30 2019 (2020)

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)