Nem ide való!
Szöveges ítélet
Sokáig vártam az autóra. Régóta szerettem volna egy Mx-5-t. De méreteim miatt egyik generáció sem volt kényelmes. Ezért nagyon örültem, hogy a 2018-as faceliftben már a kormányt is állíthatóvá tették, és hát az extra alvázvédelem is jól jött. Tehát, aki ilyet akar, csak a 2018 utániból válogasson (160-as amúgy sem volt olyan jó konstrukció). Azt gondolom, hogy az autó minden pozitív tulajdonságáról már előttem sok száz(ezren) ékesszólóan megemlékeztek. Vitathatatlan, tökéletes kis masina. De 1 éve eladtam. Fáj érte a szívem, de nem bántam meg (azt sem, hogy megvettem). Az alábbiakat azok figyelmébe ajánlom, akik vásárláson gondolkodnak de a hátrányok miatt még nem határoztak. Félreértések elkerülése végett nem lebeszélni akarok senkit, inkább megvilágítani néhány problémát, ami legtöbbször nem az autó hibája.
1. Leggyakrabban elhangzó negatívum: kicsi és nem praktikus. Praktikum nem zavart. Nem ezzel vittem a családot nyaralni. Kicsinek kicsi, főleg kívül, ami miatt főleg autópályán a kamionok mellett fenyegetve érzi magát az ember.
2. Hangos. Hát igen...100 km/h felett már nem élvezetes a nyitott tető. Zárt pedig kb 120 km/h felett. Bose Hifit nem is értem.
... de nem ezek miatt adtam el, ezekkel együtt lehet élni.
Amivel viszont nem, az a magyar úthálózat és az autóstársadalom. Ez a kocsi nem ide való, főleg nem Budapestre és környékére.
3. Az autó lételeme a hegyi szerpentin. Hegyi útjainkon az útminőség siralmas. Félted a kocsit.
4. Ahhoz, hogy eljuss egy jól autózható szakaszig, sokszor több tucat km-t kell megtenni autópályán, ami nem kellemes. Aztán, amikor odaértél beállsz egy szabadnapos egyterű vagy SUV mögé, amiben egy frusztrált családapa ül, aki éppen megmutatja a családnak, hogy kell lerázni egy kis sportautót. Ez abból áll, hogy a 30-40-el vett kanyarokban majd felborul, az egyenesekben meg kövér gázt ad... na ugye. Pont veszélyessé téve az előzést. Kulturált helyeken ilyenkor kirakják jobbra az indexet és elengednek. Egy biztonságos 70-80-at nem lehet kiautózni. És mindig van egy-két ilyen. Aztán, amikor beér a faluba (pl Mátrafüred/Pilisszentkereszt) elhúz 80-90-el. Na ugye...neki volt igaza.
5. Sok az irigy ember. Mivel a nagyon gazdag embereket nem érik el, egy kis Mazda sportautóval pedig közelebb állsz hozzájuk, rajtad fogják kitölteni a dühüket.
Hát ennyi. Nem akarok negatívnak tűnni, mert ez egy jó kis autó, és várom már a percet, amikor újra vehetek egyet. De előtte el kellene költözni.
Hibalista
- nem volt ideje
Ide hordtam szervizbe
Hilcz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Xtrail | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
