Tapasztalati leírás
Szöveges ítélet
Szóval. Volt egy pár darabom, úgyhogy nem erről az egy darabról beszélnék konkrétan. A vezetési élményről nem írok, azt páran megénekelték előttem, és tényleg olyan jó, hogy nagyon. Inkább üzemeltetési tapasztalatokról beszélnék, előre bocsájtom, abszolút nem dráma az autó, feltéve, ha nem egy romjaiból sufniban feltámasztottal hozott össze a sors. (Az enyémek sérülésmentes Németországiak voltak, általában szervízkönyvvel.)
Szóval a gyenge pontok:
1. Küszöbrohadás. Illetve nem is a küszöb kezdi, hanem a hátsó sárvédő alsó íve, amelyik a küszöbben folytatódik. Rohadnak, nagyjából mindegyik, ennyi. Nincs mit tenni, ki kell lakatoltatni, kb. 20-ért van hozzá javítóív, megveszed, megcsináltatod (vagy olyat veszel, amelyiket már megcsinálták), és élsz tovább vidáman.
2. Kuplungszett, tapasztalataim szerint kb. 160-170 e. km-nél kezd el meghalni. (Ez nyilván bal láb függő, hogy pontosan mikor.) Elinduláskor az egész erőátviteli rendszert rázza a kuplung,határozott gázadásra nem csinálja, de nyilván ki kell cserélni, de ennek a költsége sem dráma.
3. Repedős Vinil tető. (2002-ig szerelték ilyennel.) Ha jó a vinil tetőd ápold kültéri műanyag ápolóval, ha repedt akkor csináltass rá vasznat, kb. 80-ból megcsinálják, passz. Alapvetően azt mondanám vegyél 2003 és utána évjáratút, a gyári vászontető szép fekete, elegáns és semmi baja.
4. Első kerékcsapágy hajlamos a zúgásra, általában a jobb. 30-40-ből munkadíjjal együtt cserélik, ez sem dráma
5. Huzamosabb, több száz kilométeres etap után a nyelestengely csapágy tud zörögni, de nem érdemes agyalni rajta, ha kihűl a kocsi, elmúlik, passz. Hétköznap nem csinál semmit.
6. Ablakemelő mechanika hajlamos a szorulásra, kipucolod, ha már rossz több cég is fel tudja újítani egy húszasért, szintén semmi dráma
7. Szereti az első fékbetétet (nyilván erős az igénybevétel), rendeset vegyél, az olcsó gyorsan elfogy.
8. A motorkontroll lámpa : kettes lambda szonda halott. Univerzlis Bosch megoldja. 25-30
Baráti jó tanács: KLÍMA NÉLKÜL NE VEDD MEG.
A lényeg: Ne ijedjetek meg a fenti felsorolástól, mert az MX-5 alapvetően egy nagyon pénztárcabarát járgány, és durván jó..
Ja! Még valami. Ne tegyél nagyobb méretű felnit, a futómű a gyárihoz van kitalálva. Gumin nem spórolunk!!!!!!
Hibalista
- Semmi dráma
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | mx5 | Következő autója? | mx5 mindörökké!!!!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
