Mondanám hogy rossz, de hazudnék :)
Szöveges ítélet
Tavaly tavasszal érett meg a gondolat, hátsókerekes japán kell. Kezdetben a 2000-2001-es Lexus IS200-asok felé nézelődtem, de hamar rájöttem az egy picit drágábban fenntartható autó mint amit én be tudok vállalni. Így keresgéltem tovább és szembejött az MX5...De gondoltam előtte mindenképpen be kell ülnöm egybe, mert 186 centi vagyok ez pedig nem egy nagy autó, de legalább kicsi :) Magasabb testesebb egyének másfelé keressenek.
Az NB szériából nekem a faceliftes tetszik jobban, így ezeket kezdtem el nézni, leginkább Németországban. Több sikertelen egyeztetés után találtam egyet ami érdekesnek tűnt, Münchentől 50km-re. Úgy alakult, hogy pont volt egy kis munkám Németországban, így hazafelé megnéztem az autót.
A képek és a valóság fedte egymást, az első benyomás nem volt rossz. A tető állapota makulátlan, a szövet változat ami külön öröm, mert a vinyl össze-vissza repedezik a hidegben. A motor szépen szólt, azt azért hallani lehetett, hogy egy ideje állt már, amire a rozsdás fékek is utaltak.
És elérkeztünk minden MX5 rákfenéjéhez, a rozsdához. A hirdetésben írta a tulaj, hogy rozsda van az alján, hát volt is...Így utólag nem biztos, hogy átgondolt döntés volt, de tekintettel a motor, a váltó, a belső tér állapotára ami tényleg megkíméltnek volt mondható megalkudtunk az árban. Gondoltam, hogy hazajövök és majd megcsináltatom egy lakatossal a küszöböt és a hátsó kerékjárati ívet. Volt olyan lakatos, aki azt mondta ő ehhez nem mer hozzányúlni. Na nem az állapota miatt, hanem mert sosem csinált még ilyen Mazdát...Volt aki apám szavaival élve "ötvösként" viselkedett és bemondta h új küszöbök, darabja 170ezerért, plusz munkadíj, fél millából lesz is egy patent autóm! De jó!!! Természetesen továbbálltam. Összességében ez a betegség előbb-utóbb minden MX5-öst utolér és nyugodtan számolhatunk 200-250 ezret a javításra tokkal-vonóval.
Maga az autó nagyon szerethető, igazi adrenalinbomba egy átlagos elsőkerekes autó után. Az 1.6-os motor normálisan viszi a bódét de nagy tűzijátékot nem kell tőle várni. Arra ott az 1.8! Egy dolgot viszont ki kell emelni: az autóban olyan sebesség érzet van köszönhetően az üléspozíciónak, a hangoknak, hogy minimum másfélszeresének érzed benne a tényleges sebességet!!
A motor zseniális, 4500fölött a hangja is k*va jó! A stabilitás példás, a fékek viszont nekem picit karcsúak, de arra van megoldás :) A váltási érzetről tényleg csak jót lehet mondani, olyan rövid úton és pontosan jár. Autópályára nem a legideálisabb, de az igazi élettere a kocsinak úgyis a kanyargós országutak és szerpentinek. Pakolhatósága olyan amilyennek gondolod ránézésre...máig nem tudom hogy fértünk bele ketten egy hétre Horvátországba
Összességében nem tudok igazán rosszat mondani a kocsiról, nem véletlenül legenda a maga nemében. Ha a rozsdásodást kordában tudod tartani, és mondjuk télire van más akkor ár/érték arányban (ha fundrivingról van szó) nem tudok jobbat mondani.
Hibalista
- Eddig semmi. Bár a kuplungszett lassan cserés, még a gyári van benne.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 132000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | ibiza | Következő autója? | még tartom egy picit :) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
