A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Mx-5 (1998-2005)

Mx-5 1,6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kerekded elvezet

Szöveges ítélet

fiatalkori alom beteljesülese. mindenkeppen szerettem volna egy kabriot, es mivel a mixxer legendaja engem is vonzott, ugy döntöttünk felesegemmel, hogy marpedig lesz masodik autonak. 4 ezer eurot szantunk ra, kriterium a klima, jo allapotu tetö es a rozsdamentesseg volt. ebböl lett egy szervon kivül tök pucer, picit rozsdas es szep vaszontetejü meregzöld roadster 2,5 ezerert. elöl komplett fek, olaj, szürök, gyertyak, vezermüszij csereje megvolt 500 eur-bol. arajanlat mazda-szerviztöl: 2ezer eur :( jo dolog az ismerös ;)
szezonrendszam van rajta aprilistol szeptemberig, igy a biztositas es az ado vicc. fogyasztas "tetönyitottsagtol" függöen 7 es 8 liter között.
a formaja gyönyörü, nem csak az olaszoknak sikerül/t klasszikus szepsegeket rajzolni. csodaszep a gömbölyü fenek a kerek csipövel es a keskeny derekkal.
gyakran van balhe, hogy ki is vezesse. imadjuk mindketten. a hatsokerekhajtas szokatlan volt eleinte, kanyarbol nem kihuz, hanem kitol minket. alacsony a sulypont, kicsi a tömeg, fordul mint a fünyiro: Garmisch alatt a hegyekben csupa öröm es boldogsag. a valto elöször szokatlan volt, de csak hatarozottsagot kivan, az örömodak megalapozottak.
4-500 km-t az autopalyan is ki lehet vele birni, 120 felett viszont mar eleg hangos ugy a motor mint a menetszel, nyitott tetönel pedig felerösödnek a rosszindulatu legörvenyek is.
a klima tenylegesen hianyzik, a vezetö labanal hatarozott a kemence höje, de nem kibirhatatlan. a következöben lesz ;) sajna abs sincs, ugyhogy nedves uton csak ovatosan duhajkodunk.
a motor ketarcu: az elsö probauton csodalkoztam a sok "hülyen", akik a fürge es pörgös motorrol regeltek, hiszen a dizel focus mar 1800-2000 körül elkezd tolni, iyenkor ez meg csak tipikus nagypapa-auto, lustan lendülnek a mutatok. aztan feltünt a 7ezerig skalazott fordulatszammerö: 4ezer felett mintha masik motor lenne. nagy levegöt vesz es egy hangos orrfujassal mar lehet kapcsolni a következö fokozatot, a sebring vegdob miatt meglehetösen morgosan. 150 felett is hatarozott fickossaggal lendül neki.
egy hetes kirandulashoz (olasz tengerpart, balaton) 2 fönek kielegitö meretü a csomagter a nem letezö pakolohelyeket is kihasznalva (üles alatt strandpapucs, szeldzseki az ülestamla hatara akasztva).
alig varjuk az aprilis 1et: bolondok lennenk nem beleülni es felebreszteni a teli alombol.

Update1: ujabb 3000 km-rel nött a szamlalo allasa, szezon közepen jarunk. kapott uj gumikat, friss olajat szürövel, egy racsot a hütö ele. ugyebar ez a pimpelös hülyegyerök tipikus mintapeldeja: rozsdamentes hütöracs, alufelni, sportkipuf, csak nalam nem 18, hanem 35 evesen. a racs muszaj volt, mert a gyarit a puff utan nem potoltak, es a hütö bordai kaptak rendesen a kavicsokat.
a fogyasztas varosban extrem rövid tavon 10 liter, amugy nyitott tetövel max 8 liter, zarttal 7 liter ugy, hogy azert szepen kiforgatjuk a motort alkalomadtan. egy hetes tura münchen-bp-szekszard-sopron-münchen tavon problemamentesen megoldhato, 2 db kezipoggyasz meretü börönd befer a csomagtartoba, plusz egyebek mindenfele. egy fenekkel mü-bp szakado esöben nem a legkellemesebb, de legalabb megtudtuk, hogy a vaszontetö tökeletesen zar.
nagyon-nagyon kezes es közvetlen, eszement a kanyarsebesseg. körforgalom külön öröm, laza talaju üres parkoloban ökörködni plane. imadjuk a preciz kormanyt, a klattyanos valtot, a pörgös motort, es ugy altalaban mindent. vigyorfaktor ezerrel.

Hibalista

- eddig meg semmi - Update1: a bal hatso fek fogyott el. a tarcsa eleg rozsdas volt vetelkor, es mire "bejaratodott", elfogyott a betet. komplett csere. - az egyes es kettes kicsit nehezen kapcsolhato a szinkrongyürük kopottsaga miatt hidegen, meleg valtoolajnal viszont semmi gond vele.

Ide hordtam szervizbe

ismerös ismeröse ;)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 125000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Focus Következő autója? 3as vagy 6os benzines
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Mx-5 1998

További ítéletek (33 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)