Kerekded elvezet
Szöveges ítélet
fiatalkori alom beteljesülese. mindenkeppen szerettem volna egy kabriot, es mivel a mixxer legendaja engem is vonzott, ugy döntöttünk felesegemmel, hogy marpedig lesz masodik autonak. 4 ezer eurot szantunk ra, kriterium a klima, jo allapotu tetö es a rozsdamentesseg volt. ebböl lett egy szervon kivül tök pucer, picit rozsdas es szep vaszontetejü meregzöld roadster 2,5 ezerert. elöl komplett fek, olaj, szürök, gyertyak, vezermüszij csereje megvolt 500 eur-bol. arajanlat mazda-szerviztöl: 2ezer eur :( jo dolog az ismerös ;)
szezonrendszam van rajta aprilistol szeptemberig, igy a biztositas es az ado vicc. fogyasztas "tetönyitottsagtol" függöen 7 es 8 liter között.
a formaja gyönyörü, nem csak az olaszoknak sikerül/t klasszikus szepsegeket rajzolni. csodaszep a gömbölyü fenek a kerek csipövel es a keskeny derekkal.
gyakran van balhe, hogy ki is vezesse. imadjuk mindketten. a hatsokerekhajtas szokatlan volt eleinte, kanyarbol nem kihuz, hanem kitol minket. alacsony a sulypont, kicsi a tömeg, fordul mint a fünyiro: Garmisch alatt a hegyekben csupa öröm es boldogsag. a valto elöször szokatlan volt, de csak hatarozottsagot kivan, az örömodak megalapozottak.
4-500 km-t az autopalyan is ki lehet vele birni, 120 felett viszont mar eleg hangos ugy a motor mint a menetszel, nyitott tetönel pedig felerösödnek a rosszindulatu legörvenyek is.
a klima tenylegesen hianyzik, a vezetö labanal hatarozott a kemence höje, de nem kibirhatatlan. a következöben lesz ;) sajna abs sincs, ugyhogy nedves uton csak ovatosan duhajkodunk.
a motor ketarcu: az elsö probauton csodalkoztam a sok "hülyen", akik a fürge es pörgös motorrol regeltek, hiszen a dizel focus mar 1800-2000 körül elkezd tolni, iyenkor ez meg csak tipikus nagypapa-auto, lustan lendülnek a mutatok. aztan feltünt a 7ezerig skalazott fordulatszammerö: 4ezer felett mintha masik motor lenne. nagy levegöt vesz es egy hangos orrfujassal mar lehet kapcsolni a következö fokozatot, a sebring vegdob miatt meglehetösen morgosan. 150 felett is hatarozott fickossaggal lendül neki.
egy hetes kirandulashoz (olasz tengerpart, balaton) 2 fönek kielegitö meretü a csomagter a nem letezö pakolohelyeket is kihasznalva (üles alatt strandpapucs, szeldzseki az ülestamla hatara akasztva).
alig varjuk az aprilis 1et: bolondok lennenk nem beleülni es felebreszteni a teli alombol.
Update1: ujabb 3000 km-rel nött a szamlalo allasa, szezon közepen jarunk. kapott uj gumikat, friss olajat szürövel, egy racsot a hütö ele. ugyebar ez a pimpelös hülyegyerök tipikus mintapeldeja: rozsdamentes hütöracs, alufelni, sportkipuf, csak nalam nem 18, hanem 35 evesen. a racs muszaj volt, mert a gyarit a puff utan nem potoltak, es a hütö bordai kaptak rendesen a kavicsokat.
a fogyasztas varosban extrem rövid tavon 10 liter, amugy nyitott tetövel max 8 liter, zarttal 7 liter ugy, hogy azert szepen kiforgatjuk a motort alkalomadtan. egy hetes tura münchen-bp-szekszard-sopron-münchen tavon problemamentesen megoldhato, 2 db kezipoggyasz meretü börönd befer a csomagtartoba, plusz egyebek mindenfele. egy fenekkel mü-bp szakado esöben nem a legkellemesebb, de legalabb megtudtuk, hogy a vaszontetö tökeletesen zar.
nagyon-nagyon kezes es közvetlen, eszement a kanyarsebesseg. körforgalom külön öröm, laza talaju üres parkoloban ökörködni plane. imadjuk a preciz kormanyt, a klattyanos valtot, a pörgös motort, es ugy altalaban mindent. vigyorfaktor ezerrel.
Hibalista
- eddig meg semmi - Update1: a bal hatso fek fogyott el. a tarcsa eleg rozsdas volt vetelkor, es mire "bejaratodott", elfogyott a betet. komplett csere. - az egyes es kettes kicsit nehezen kapcsolhato a szinkrongyürük kopottsaga miatt hidegen, meleg valtoolajnal viszont semmi gond vele.
Ide hordtam szervizbe
ismerös ismeröse ;)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | 3as vagy 6os benzines |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
