Ebbe jól beletaláltak
Szöveges ítélet
Ez a második ilyen autóm, előtte volt egy 1,6 NA is (a bukólámpás); néha kicsit majd összemosom a kettőt, hiszen alapvetően ugyanannak az autónak két változatáról van szó.
Nem szeretném megismételni mások szavait és parttalan ömlengésbe sem akarok bocsátkozni az autó kiválóságát illetően. Sok, nagyon sok típussal volt már dolgom. Láttam és vezettem sokkal erősebb, gyorsabb autókat, de valamiért egyik sem olyan kedvesen szórakoztató, mint az MX5. Talán azért, mert olyan kicsi. Mintha egy kabátot vettünk volna fel magunkra, nem egy autót. Ez a megvalósult játékautó, a felnagyított matchbox.
Csukott tetővel sosem éreztem magam igazán jól benne, viszont meg kell adni, hogy így is jól használható. Egyik sem ázik be, amíg cafatokra nem szakad a tető, nagyon gyorsan be lehet fűteni és jól tartja a meleget. A bukólámpás változatoknak a hátsó ablakuk plexiből van, ez elég gyorsan bemattul és erősen párásodik is, az NB-n már fűtőszálas üveg került a helyére.
Az igazi valója nyitott tetőnél mutatkozik meg. Előrebocsátom, hogy én szeretem a szelet is meg a napot is, ezért nem lepődöm meg olyasmin, hogy huzat lehet a kabrióban, vagy hogy 35 fokban sapkát kell felvenni. Azért veszünk nyitott autót, hogy érezzük a természetet, szelet, napot, halljuk a madarakat. Ezt tudja is. Az oldala, a hátulja még nem olyan magas, mint a modernebb autókban (vagy az utódjában, az NC-ben)ezért hajóskapitányként minden irányban körbetekinthetünk. Az A-oszlopoknál levő kis, nem lehúzható háromszög-oldalablakok a legnagyobb jótétemények, amelyek a roadsterest érhetik, mert éppen ezek akadályozzák meg, hogy a nagy sebességű menetszél lehúzott ablaknál a fülünkre kanyarodjon. Már 180-nal is mentem nyitott tetővel, lehúzott ablakkal és jól éreztem magam. Ha egyedül vagyunk, akkor a trükk az, hogy a jobb oldali ablakot felhúzzuk, a balt leengedjük, így nem lesz szükségünk se szélfogóra, se másra; a szél sosem fúj ránk.
Most lássunk pár negatívumot! A tengelytáv elég kicsi, ezért az autó nem mondható komfortosnak. Az Anniversary (jubileumi) kiadás a többinél keményebb felfüggesztést kapott a sportolás érdekében, ezért nem kellemes a nagyvárosban, viszont nagy tempónál mindent ki tud rugózni. Az ülések elsőre jónak tűnnek, de hosszú úton a gerincnek kényelmetlenek. Itt vége van, nem tudok más rosszat, minden más a tökéletest súrolja.
Most nézzük, mi a legjobb! Az 1,8-as motorral különösen, de még az 1,6-tal is úgy érzed, nyitott versenyautóban ülsz. Minden rezdülést érzel, tapintasz, hallasz. Ez már olyan, mintha nem az autó száguldana, hanem te magad. És talán nem is mész nagyon gyorsan (pedig de) mégis a lényeg az, hogy gyorsnak ÉRZED, száguldasz, suhansz, repülsz! És ettől boldog vagy...
Hibalista
- "Sajnos" semmi nem romlott el rajta...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 178000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | MX5 NA | Következő autója? | S8 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
