Ablakot le, könyököt ki
Szöveges ítélet
Namost én soha nem akartam roadstert venni, mert köcsög autónak tartottam, a mazdáról meg annyit tudtam, hogy a 323F gyerekkoromban nagyon teccet, még a bukólámpás kivitel. Ez abban az id?szakban volt, amikor alfám volt, és az a3-as audi volt álmaim netovábbja (elmúlt).
Aztán egyszer asszem a budafoki úton álltam a dugóban, és ott volt/van egy mazda szalon, és az el?tt láttam meg az mx-5-öst. Villámcsapás, ledöbbenés, mijaszar, miez, mazda, micsoda?? Na innent?l nem volt megállás, gy?jtöttem a prospektusokat, jártam a szalonokat, nézegettem az extralistát, stb stb. Böngésztem a zindex mazdás és mx-5 fórumát - innen is sziasztok!! - és mindenütt csak azt olvastam, hogy király, és tuti.
Aztán úgy esett, hogy nem volt pénzem vadcsiújra, hitelt nem akartam bevállalni, így elkezdtem a használtautó piacot böngészni. Fél évig kutattam, amíg az ölembe esett egy hibátlan, új szagú, 1 éves példány, aminek a tulaja - lenyomoztam, még a munkahelyét is felhívtam - külföldi munka miatt adta el. Megvettem. Miután megkötöttük az üzletet, majd´ 1 órát álldogáltam, gugoltam, hunyorítottam, és a irigykedtem magamra. Minden szögb?l gyönyör? volt és kívánatos.
Persze utána szembesülhettem minden hátrányával: 185 centimmel pont kicsi a beltér, két év alatt nem tudtam megszokni, hogy cip?kanállal tudok csak ki-be szállni, valami mindig nyomta a térdemet, a beltér fekete (egyébként szép, és puha anyagokból), és az a kurva ronda karcóra is szúrta a szememet.
Vezetni nagy élmény volt, mondjuk kellett egy-két hét, meg egy-két 180 fokos megpördülés, amig megszoktam a hátsókerék hajtást, 1 hónap után meg úgy tolta a seggét kanyarban, visítva kenve 2 kg gumit az aszfaltra, hogy majd´ elélveztem. Persze ez nem az 1.6-os motor k?kemény 110 lóerejének (harmatos) volt köszönhet?...
A legdurvább az volt, hogy nyaranta heti 3-4x lementem a balcsira, vagy bárhova csak azért, hogy vezethessem. Csajozni iszonyat eccer? volt vele, szinte semmit sem kellett tennem... MINDENKI megnézte, vagy ?szintén, vagy csak a szeme sarkából, de nem volt kivétel.
Együttélésünk els? évében kezdtem unni a belterét, ezért hosszas tanakodás után az mx5 fórum egyik tagján keresztül telerendeltem chromdesign cuccokkal, több mint fél milla értékben. Magam reszelgettem bele ezeket, kidobtam a randa karcórát, betettem egy 2DIN-es fejegységet, a végeredmény szerintem gyönyör? lett.
Nagy el?nye volt a "hátránya", azaz, hogy szigorúan kétszemélyes, így bulik, egyebek után "sajnálkozva" tárhattam szét a karjaimat, hogy bocsi, senkit nem tudok hazavinni, csak azt a nagymell? sz?két, pusztán irgalomból...
Aztán megismertem a feleségemet - aki akkor még nem volt az, ugye - és lassan lassan beláttam, hogy ha családot akarok, akkor váltani kell valami olyasmire, aminek akkora a csomagtartója, hogy esetleg két szatyor is belefér, illetve 4 személyt is bele lehet tuszkolni. Meg kezdtem megunni a kabriózás hátrányait: kicsi hely, mindig kócosan és izzadtan érkezem (a klíma ellenére), ráz mint a barom - mondjuk ezért demszkáj tökeire kellene rálépni párszor.
Szal meghirdettem, és azért ment el csak 2 hónap alatt, mert mindenkinek megmondtam: az autó kifogástalan, szal alku nincs, és megnézem, hogy kinek adom el. Jó kezekbe került, és pont annyiért adtam el, amennyiért vettem. Jó-jó, közben beletoltam a chromdesign cuccost, meg a fejegységet, de így is jól tartotta az értékét. Szerintem az új tulaját is szereti, Mazda Mester szerint 1 év alatt az is beletett 30e km-t :D
Egyébként az els? télen még garázsba tettem, a második alkalmával vettem rá négy lemezfelnin téligumit, rácuppantottam a keménytet?t, és hóban-fagyban is használtam. Jó móka volt, nem kellett kézifék a hóban való pörgéshez, de kabátban már tényleg kurva nehezen fértem el benne.
Hibalista
- - öööö ... ... a gyújtáson kellett néha állítani, mert hidegen rángatott
- - ja, meg egyszer a jobboldali ablak gumiszigetelése elszakadt, gariban javítva
- - és a puhatet? csatjai elfáradtak, szintén gariban cserélve.
-
- Mazda Mester azé´ csak 9 pont, nehogy elbízza magát
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mester
XIII. Reitter F. u. vége (Újpestnél)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Alfa 146 | Következő autója? | Honda Civic Type-R |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
