A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Mx-5 (1998-2005)

Mx-5 MX-5 NB FL 1.6 Magic 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A világ legnépszerűbb roadstere

Szöveges ítélet

Nálam is szerelem volt első látásra. Vezetni olyan élmény, amit egy normális személyautóban nem lehet átélni akármennyire is megpimpelik őket. Hiába az átlag személyautónak az ültetés, a hatalmas kerék, a cicás spoilerek, a sportkipufogó, chiptuning, sosem lesznek sportautók, mert nem annak vannak tervezve. Közvetlenségben ami hasonlót tud az egy Alfa vagy BMW, de az Alfa ugye nem hátsókerekes és mindkettő sokkal-sokkal nehezebb. Egész évben használom a kocsit már három éve. Teljesen alkalmas a hétköznapi közlekedésre is. A kényelemre önmagához képest adtam 10 pontot, nem egy Cadillachez képest. Ez már a faceliftes változat, innen az NB-FL(új ülések, módosított beltér, stb.). Nagyon kellemesek a fűthető Nardi bőrülések, jó fogású a Nardi bőrkormány, a váltó precíz pontos, fék is OK. Télen is használható az autó 4 db jó minőségű téligumival, csak némi elszántságot és bátorságot igényel a dolog. A kocsiban, bár a kisebbik 110 LE-ös 1.6-os motor van, azért a gyári 190-et (német autópályán) GPS szerint megfutja(több nem is nagyon kell, egy ilyen autóban kicsit más feeling a 190 km/h), gyorsulása jó (bőven 10 s alatt), ehhez a kocsihoz elég. Dragster versenyre nem mennék vele, de mivel ez egy roadster nem is arra való. Futóműve hibátlan, kanyargós útszakaszon nem igazán van ellenfél(az autó nem több egy tonnánál). A tető nagyon jól szigetel télen is (keménytetőnek egy nagy előnye van csak, hogy mivel az üvegfelülete kicsivel nagyobb és domború, ezért jobb a kilátás hátrafelé), fűtése hibátlan, még sok is. Télen is simán lehet cabriozni ülésfűtéssel és felhúzott oldalablakokkal és ez nem vicc! Nincs bent hideg, csak egy baseball sapka kell. 140 km/h-ig tető nélkül lazán lehet vele autózni és beszélgetni is normál hangerőn, ha van légterelőnk hátul. A csomagtartó 150 liter körüli, ami elég kicsi, de határeset. Egy bőrönd vagy 2 sporttáska. Sajnos sörös rekesz kizárva(túl magas). Kapható hozzá ugyanakkor esztétikailag sem utolsó krómozott csomagtartó a csomagtérfedélre, melynek ált. 35 kg a terhelhetősége, így nagyjából dupla csomagot vihetünk vagy jöhet a láda sör. A fogyasztása jónak mondható, vegyes használat mellett 8.5 liter. Fenntartása nem katasztrófa. Évente megy éves szervizre, ez esetemben 10-12ezer km-enként történik meg, és számszerűsítve kb. 40000 Ft-ot jelent. Az ABS egy kissé talán túlérzékeny. Az autót mindenütt megnézik kicsik-nagyok, nők-férfiak. Integetnek, kérdezgetnek, teszik nekik. :-) Ezt az elején szokni kell. Nem szeretem a japán autókat, mert unalmasnak tartom őket 99%-ban, a megbízhatóság pedig számomra a top 3 kritériumban sem szerepel. Mégis az mx5-öt nagyon lehet szeretni, mert egy nagyon kellemes, nagyon jól vezethető és kiválóan összerakott autó, nem véletlen hát, hogy a világon a legtöbbet eladott roadster.

2009 tavaszán lesz majd időszerű egy nagyobb szervíz az autó kora és futásteljesítménye alapján, melynek során szíjak, feszítőgörgők, váltó-,és differenciálmű olaj lesznek cserélve az éves szervizen felül.

Hibalista

- 2008.10.20 - Szakszervizben szervizeltetem évente (12-13 ezer km megy bele egy év alatt), 79 ezer km-nél tartunk most mindenféle gond nélkül! Mindeddig csak olaj (Mobil1 Super S 5w40), olajszűrő (gyári 2900 Ft), légszűrő (gyári 6800 Ft), fékfolyadék, hűtővíz, gyújtógyertyák (45 ezer km-nél) első fékpofák (47 ezer km-nél) lettek cserélve. - - 2009.10.20 - 88ezer km van az autóban, egészen idáig a két első tompított égőt kellett cserélni 7 év és több mint 80ezer km után. 90ezres szervizen volt az autó, így az összes szíjat és görgőt cserélték plusz a szokásos motorolaj(Mobil 1 0w40), szűrők cseréje, és váltóolaj(Mobil 1 75w90), differenciálműolaj(Mobil 1 75w90). Ez így összesen 125ezer Ft volt. Az autóházban 44ezret fizettem, az olajat és a gyári mazda alkatrészeket külföldről rendeltem. - -

Ide hordtam szervizbe

Schneider Autóház Pécs - Kedvesek és gyorsak, jól végzik a dolgukat.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Mazda Székesfehérvár - Kedvesek, adminisztrációs ügyet intéztek profin, hihetetlen gyors sebességgel

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 34000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Punto Következő autója? nincs még tervben
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Mx-5 1998

További ítéletek (33 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)