A legjobb. .. nem, de tényleg!
Szöveges ítélet
Még meg se volt a pénzem az első autómra, már pörgött a google, a népítélet, a youtube és minden más fórum. Tesztvezettem egy halom autót mielőtt megálapodtam a kis mx5-nél. Itt angliában hihetetlen olcsók ezek a kis kocsik. 900 ezer forintnyi fontért vettem a TÖKÉLETES állapotba lévő kocsit, 78ezer mérföldel, full papírokkal, 2 előző tulajjal. Jó vételt volt, de álltalában ilyen olcsók itt a használt autók.
Naszóval... megpróbálok valami rendszert vinni az irományba:
Külső:
Szép, alacsony, esztétikus. Igen..nem az maszkulin e36os kocka bmw, de lányosnak egyáltalán nem mondanám. Nekem kicsit 14colos fotelkerekek vannak rajta, amik lehetnének nagyobbak, de legalább olcsó rá a gumi :). A régi mx5öknél gyakori a kerékív/küszön környéki rozsda, de az enyémnél még nincs gáz. A soft-top baromi jó! Egy kézzel fel le csukható az ülésből, nem ereszt, kemény viaszos gumiszerű, fűtött üveggel. 5*. A festés minősége tip-top.
Belső: Az üléseket nagyon eltalálták. Én 190 centi vagyok, így egy kicsit szűkösnek találtam először a belsejét... ki is kaptam az ülést, kivágtam belőle egy kis szivacsot és máris jobb lett. :D A műszerfal amúgy nekem jobban tetszik mint az új kocsikban.. ebben még van anyag, nem az a kopogós csillógós plasztik amit sok új kocsiban talál az ember. A kormány szép, a műszerek gyönyörűek stb..
Vezetési élmény: hááát... a legjobb! ilyet szabad mondani? Sorolok egy-két autót amit vezettem és nem voltak olyan jók mint az mx5 (élményből): BMW 118d, Audi S3, Mx5 2.0 MK3, Focus, Accord, stb. ... össze se lehet hasonlítani. ez a mazda egy más dimenzió. ez nagyrészt az alacsony vezetési pozíciónak és a kabriónak köszönhető, de a kormányzás, a váltás és a pedálok harmóniája is a legjobb amit valaha próbáltam. Menjetek el egy kereskedésbe és próbáljátok ki, meglátjátok!
Teljesítmény: A 150lovas 1.8-as szépen mozgatja az 1 tonnás kasznit. Sose volt probléma az erejével, alacsony fordulatszámon is van nyomaték, amúgy meg hét és félig szépen pörög. Esőben, kettesben egy kövérgáz megindítja a hátulját egy körforgalomban, de ha valaki csúszkálni venné akkor inkább a sper difis változatokat nézze, a nyílt difi kicsi kiszámíthatatlan. A gáz még nem elektromos, minden lenyomásnál hátbavág. Az S3 260 ló, de közel se üt úgy hátba mint az mx5.. persze amint megjön a turbó, megindul és belepaszíroz..
Szóval jó kis kocsi ez az mx5, a csomagtere elfogadható, iszonyat olcsó fenttartani (legalábbis itt angliában ahol sok van belőle), és fantasztikus vezetni. Ez az autó arra jó, hogy beülsz és boldoggá tesz. Nem lehet levakarni a mosolyt az ember arcáról. Ha valami kételyetek merül föl, írjatok! hahajdu@gmail.com
Hibalista
- Spigott és kinyomó csapágy búgott. Gondoltam biztosra megyek ezért váltóstul és kuplungostul mindent kicseréltem. Ez így kompletten volt 140,000 forintnyi angol font. - - Minden más rendben van.
Ide hordtam szervizbe
Angliai magyar szerelő
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Én :)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW 330cd |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
