A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Mx-5 (1989-1998)

Mx-5 1,8 NA 

Az ítélet értékelése
3,8(4 db)

Jinba Ittai, 人馬一体

Szöveges ítélet

Ódákat tudnék róla írni, de arra ott van a www.miata.hu – ez a lelkes kis közösség remek hátteret, rengeteg segítséget és kiváló programokat nyújt ezen típus szerelmeseinek. Bárki ilyen autóban gondolkodik, először ott nézzen körül. A lényeg – ahogy a cím is írja – Jinba Ittai. Ez az autó tökéletesen megvalósítja a ló és lovasa elvet. Gyakorlatilag az autó részévé válsz és részeddé válik az autó amikor vezetsz. Olyan, mintha a meghosszabbított végtagjaid lennének az autó kezelő elemei. Profi munka. (http://en.wikipedia.org/wiki/Jinba_ittai)
Soha életemben nem akartam két üléses autót venni. Egyrészt, mert mindig én fuvaroztam a haverokat, másrészt, mert egyáltalán nem tartottam praktikusnak. Ez az autó nem is erről szól.
Kint a Hungaroringen dolgozik a srác, aki árulta, néha behoz egy roadstert kicsit sérülten, rendbe teszi, eladja - fizetéskiegészítésként. Az autó rendben volt, ez volt az egyik ok, amiért megvettem. A másik sokkal egyszerűbb, rábeszélt a baráti társaságom, a legmeggyőzőbb indok így hangzott: „Nézd, életedben kétszer lehet jó roadstered: egyszer, amikor még nincs gyereked és szabad vagy, egyszer pedig, amikor már felnőttek a gyerekeid. Szerinted mikor tudod élvezni, most vagy mikor már fáj a derekad és vízhajtót szedsz?” A harmadik ok az volt, hogy 1,8-as. Nem adtam volna pénzt 1,6-os modellért. Azzal tele van lassan az ország. Ez erősebb, nyomatékosabb, több benne gyárilag a merevítés, tartósabb és megbízhatóbb megoldások vannak benne.

Szóval megvettem.
Attól a pillanattól kezdve pedig fülig ért a szám. Ez a kis autó annyi örömet és élményt ad, hogy az elmondhatatlan. Tapasztalni kell. Nagyon könnyen megtanulható rajta a hátsókerék hajtás és a lendületből vezetés. Megfelelő körülmények között kiválóan autózható hosszába-keresztbe – gyakori vendég voltam a Clark Ádám téren este fél 11 körül – követve a locsoló kocsit. Olyankor pár kör befigyelt. ;-)

Különösebb típushibáról az NA modelleknél nem tudok beszámolni. Mivel egy 15 éves autóról van szó, akad rajta néha javítani való, pár vízcső elöregedett, tömítések és hasonló apróságok, bár szerintem ez a normális karbantartás része minden autónál. A futómű nagyon tartós, remekül viseli az esetlegesen durvább vezetési stílust is és a budapesti, pocsék úthálózatot a megfelelő beállítás esetén. Mivel gyakorlatilag olyan a futómű, mint egy versenyautóé – minden állítható minden irányba – így bármilyen használatra fel lehet készíteni a kocsit. Mivel egyáltalán nem vagyok híve semmi „tuningnak”, így egy tökéletesen gyári állapotú autóról van szó, mégis remek élményeket adott a Hungaroringen, az Euroringen és a Kakucsringen is, egyszer-egyszer. ;-) Remek móka továbbá a bukólámpa is – korábban nem szerettem, de rengeteget lehet vele játszani, megtanul az ember kacsintani is egy idő után a kocsival.
Az utastér – roadsternek megfelelően – nagyon szűkös, a pici csomagtartó – amit nekem egy mély-láda kitöltött – az egyéb tároló rekeszekkel együtt két ember egy heti nyaraló cuccát normális esetben elnyeli. Amennyiben nem, ott van a kívülről felszerelhető rács, erre gyakorlatilag bármekkora holmi ráfér, amit nem szégyellünk. :-D A motor végtelenül tartós, amíg megkapja a megfelelő karbantartást. USA-ban pletykálnak millió km fölötti futásteljesítményekről, tény, hogy a huszonéves, bőven 300000km fölötti vélhető futásteljesítményű autók a klubban egy gram olajfogyasztás nélkül működnek – ahogy az enyém is, a maga 175000km-ével.  Mikor vettem 104000km-t mutatott az óra, másfél év alatt sikerült „belecsavarognom” laza 60000km-t. Jó vele menni, no. ;-) Teljesen igaz, amit korábban írtak – nem akarsz belőle kiszállni, inkább mész még egy kört. Meg még egyet. Aztán meg egy levezetőt. :-D
A vásárlás után még egy évig megvolt mellette párhuzamosan a 323F 2.0 V6-os Mazdám, így helyhiányban nem szenvedtem, ha többen voltunk, de ezt az autót egyedül tartani nem praktikus. Kell mellé egy nagyobb mindenképp. Ezért is adom el, szükségem van a helyre és kijátszottam magam egy időre, nem utolsó sorban már kevés a 131 lóerő, valami erősebbre vágyom.

Vezetési élményt a 3 korosztály közül – NA, NB, NC – az első nyújt legintenzívebben. Végtelenül direkt a kormány, nyers és őszinte az egész autó. Az idő előrehaladtával, az újabb modelleknél nőtt a tömeg, kényelmesebb, lustább lett az egész. Egy nőhöz lehet leginkább hasonlítani, aki fiatalon egészen tüzes, de még idősebben is tudja, mitől doglik a légy – bár kicsit meggondoltabban. ;-) Biztosan lesz még ilyen autóm pár év múlva, egy esetleges családi dobozos mellé játszani kiváló lesz és nagyon gazdaságosan fenntartható, hiszen a www.kabrioklub.hu oldalon keresztül fillérekből lehet biztosítást kötni rá, az alkatrészek pedig olcsóak, sok minden kompatibilis a 323BG modellekkel, fogyasztása pedig átlagban 8-12 liter, használattól függően, ráadásul a rozsda sem gyakori vendég még a télen használt autókon sem. Apropó tél, eloszlatnám azt a hitet, hogy télen nem jó a hátsó kerekes autó, hiszen a legjobb játék a világon. A másik tévhit, hogy télen nem lehet cabriozni. Lehet. Kell hozzá egy szélfogó és remek fűtés – mint az MX5-ösben. Szuper túrákat tettünk 4-5 ilyen kis autóval februárban is Lepence felé 5-6°C-ban.
Az autónak egyetlen igazi hátrányát tudnám kiemelni, ez pedig az, hogy borzasztóan pici. Nem veszik észre a forgalomban, tükörben, autóból kinézve, járdáról lelépve, stb. Ezen okból érdemes rakni bele egy ordas nagy kürtöt. Sokszor életmentő volt nekem is. Elég mókás pl, hogy a piros lámpánál megállva felnézel egy régi Suzuki Swiftbe. :-D

Mindent egybevéve ez egy remek és méretéhez képest kiválóan kihasználható élményautó. Javaslom azoknak, akik megtehetik, hogy tartsanak egy második autót játszani és néha szívesen mennek egy kanyart hétvégénként egyik-másik szerpentinen vele.

Korábbi ítélet:
http://nepitelet.hu/autok/mazda/323_323f_v_1994/aaa_rizsraketa_avagy_feeeel_da_fayaaaaa_b-/

Hibalista

- Nem romlott el semmi. - Vízcsövek elöregedtek és volt, ami elengedte a vizet, de ezen kívül csak forgó-kopó dolgok.

Ide hordtam szervizbe

Mazda MesterA korábbi említést revidiálva nem kritizálom itt, már megtettem máshol: http://www.mazdaklub.hu/forums/viewtopic.php?f=8&t=16Szerintem a viselkedése kritikán aluli volt.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

S.K. nyolcast adok, mert néha lassan dolgozom. :-DAmúgy akinek van egy kis affinitása az autószereléshez és szerszáma, türelme, az nyugodtan álljon neki. Ez az autó pont olyan "egyszerű, mint egy Zsiguli." ;-)

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1995
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 104000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 72000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? 323F 2.0 V6 Következő autója? 325i Cabrio
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Mx-5 1989

További ítéletek (17 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)