A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Mx-3 (1991)

Mx-3 1.8 V6 24V 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Szomjas és szexi középtávfutó

Szöveges ítélet

Nohát. Én most lettem egy MX3 boldog tulajdonosa.

Ez a V6-os, 24 szelepes, 1845ccm es verzió. Bőr, klíma, ABS, szervó, elektronyos minden (tetőablak is).
230.000 km van benne (ez nem lett visszapörgetve :) ), pöccre indul, tökéletes, gyönyörű állapotban zajtalan motorral, teljesen jól egyben van.

Ismerősök - ismeretlenek megnézik, mivel eléggé újautó formája van, izlésesen sportos kinézettel, csodálatos motorhanggal

A 140 lóerős motor a pici karosszériát lendületesen mozgatja, sportosnak azért nem nevezném, főleg a mai járgányok mellett. A 8.3-as százas sprint mai szemmel elfogadható, a kétszázas végsebesség egy sportkocsi (szerű) autótól gyenge, de hétköznapi használatra teljesen jó. A hathengeres motor hihetetlenül kulturáltan ketyeg (mint egy új), nehéz, de nem lehetetlen lefullasztani. A nyomatéka meglehetősen kevés, ha teljesítményt akarunk pörgetni kell, akkor viszont kapunk egy ménesnyi virtuális lóerőt a gurgulázva hörgő hathengerestől (még ekkor sem üvölt).

Az elöl ülőknek nagyon kényelmes, bár az üléspozíció joformán a földön van, hátulra inkább csak magas fájdalomküszöbű törpéket ültetnék. Najó, a helyzet nem ennyire tragikus, gyerekeknek jó hátul is, felnőtteknek inkább csak a sarki sztriptízbárig kényelmes az utazás.

Ezek voltak a jó dolgok.
A méretéhez és a motorteljesítményéhez képes nagyon sokat fogyaszt, főleg mai szemmel. 130 as tempónál a 10-11 liter simán bemegy, városban több is lehet, országúton (talán) megáll 7-8 literben.
A menetzaj (a SZÉLZAJ!!!) autópályán nagyon magas. Hosszú úton fárasztó, még felhangosított rádióval is.

__________________________

eltelt két év...
Egyre jobban tetszik az MX3. Mire cserélném le? Mittudomén... Talán, ha sok pénzem lenne, kapna egy KLZE jspec motorcserét. De annyi úgysem lesz, szóval minden marad a régiben.

Amit talán hiányolok (ez az előző bekezdésből is kiderült) a picit nagyobb motorerő (főleg a nyomaték hiányzik, mert 3500-tól, ahol a VRIS rendszer tölteni kezd, húz mint a barom). De araszolásnál, és lejtőn elindulásnál muszáj mindig megcsúsztatni a kuplungot picit. Félek, hogy elkopik. Ámbár, ha ez is ilyen olcsó, akkor fütyülök rá.
Az elérhető kanyarsebességek fenomenálisak.
MX3 tulajdonosok vigyázzanak: nagyon balesetveszélyes a jármű. Ugyanis az, hogy te lazán beveszel egy kanyart (vagy egy körforgalomba be-ki sikánt megoldasz) nem jelenti azt, hogy a mögötted jövő erőlködő nagyvas (BMW, merga) vagy a boyracer suzukis is képes rá. Láttam visszapillantóból olyan csúf patkázást, hogy ihaly!
Az előzésekkel sincs gond: minden normális közlekedési szituációt képes megoldani a gép.

Talán egy szerkezeti gond van vele (vagy a sofőrrel?) Már kétszer löktem fel beton virágtartót. Egyszerűen nem látszik, ha tolatok.
MACSKÁK vigyázzatok!

Hibalista

-
- Legjobban az előjött hibák tetszettek:
- (Le lett eresztve a klímagáz, utána töltéskor): Kattogni kezdett töltés közben a klíma. A palackos szaki azt mondta, hagyjam ott a kocsit (mert ő nem tölti tovább, biztos tönkrement a kompresszor) 200e Ft-ból megjavítja. Elvittem egy "guru"-hoz, aki a fejét fogva elkezdett jajgatni, hogy "úristen mit töltöttek bele, biztos új gázt, hát nézzem meg a csatlakozót ebbe régi való, minimum 3 kiló a javítás." (hiába magyaráztam, hogy MX3 csak új gázas klímával van) Summa summárum: fel lett töltve új gázzal (egy másik) rendes műhelyben, és azóta is működik. Tökéletesen. Javítási költség: (töltés) 7e Ft.
-
- Hiba 2: amióta megvettem, azt észleltem, ha kevés a benzin a tankban, akkor balkanyarban leáll-kihagy a motor. Gondoltam ellötyög a szívókától, vagy ilyesmi. Aztán azt is észleltem, hogy hidegben egyre nehezebben indul. Aztán azt is, hogy ingadozik az alapjárat. MEghogy melegen gyenge lesz a motor. (nem pörög végig a kilóméteróra 235-ig, csak 215-210 a vége. Németországban. na persze.) Itt kezdtem elöször ideges lenni. Nyomás a szervízbe! Első szaki "bonyolult japán motorok, egy vagyon lesz stb." Próbálkozott ezzel azzal, de semmi nem jött be. Már elkezdtem töprengeni, hogy el kéne adni a drágámat, de egy nagyon profi autószerelő ismerősöm tette a legjobb szolgálatot ekkor: nem volt hajlandó hozzányúlni a kocsihoz, kisérletezni, akárhogy könyörögtem, hanem elzavart egy ismerőshöz diagnosztikára. Ott kiderült a turpisság: Benzin helyett a tank alján valami rém gusztustalan massza tartózkodott, ami kinyírta időközben az AC pumpát (szóval fogalmam sincs mitől működött a kocsi, de tény, ha beindult nagy nehezen, akkor kiment a világból). Tanktisztítás + AC pumpacsere + diagniosztika 8e, AC pumpa 16e.
-
- Elfogyott egy féltengely. 16e. Cserével. Jutányos nemde?
-
- Féktárcsa ütött, már nem szabadott felszabályozni, ezért csere. Párban. (utoljára a rönó 19 16V-men egy ilyen (sőt kisebb) műtét 120e-be került) Ezért vert a víz, amíg meg nem láttam a számlát: (nem emlékszem pontosan de cirka) 30e. Munkadíjjal együtt.
-
- Egyszóval nagyon barátságos volt minden javítási költség.
- Egyet kivéve: betörtem a bal első fényszórót, és amikor cserélni akartam, új árban 160e-ért akartak a nyakamba sózni egyet. A legolcsóbb helyen. Szóval kapott egyet a bontóból.
-
- A meghibásodásokat nem vethetem a szemére. Ami nem kopó alkatrész, az a trutyis benzin miatt volt. (Nem tudom hol tankolta az előző gazdája, de amit ezen megspórolt, remélem duplán rákölti a következő járgányára.)

Ide hordtam szervizbe

Bob Tibi. Aki ismeri tudja. Csillagos ötös. Olcsón és gyorsan dolgozik. És tökéletes munkát végez. CSakhogy állandóan tele van a műhelye. Lehet ezen csodálkozni?

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Bob Tibi műhelye mellett dolgozó karosszériás.
Nagy kalap sz*r. Amihez hozzányúltak, nem lett jó.
Pl.: hangos lett a kipufogóm (odavertem egy fekvőrendőrhöz), megnézte: szét van esve a katalizátor, biztos az a gond, csere! (30e zsuppsz) Csere után persze ugyanolyan szar. Erre a duma: ezek a sportos gépek ilyen hangosak... Na itt mentem el más szervízbe. Ott ránézett a srác: "nahát, ki van csúszva egy cső... 1000 pénz. (Az MX3 ugyanis nem hangos. Nem is hallani hogy jár. Sokszor ki is lépnek elém a figyelmetlen gyalogosok.)

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1994
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 230000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Renault 19 16V 1.8 Következő autója? csak japán. A rönyó jobban ment, kevesebbet evett, de a gatyám ráköltöttem :(
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Mx-3 1991

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)