Szomjas és szexi középtávfutó
Szöveges ítélet
Nohát. Én most lettem egy MX3 boldog tulajdonosa.
Ez a V6-os, 24 szelepes, 1845ccm es verzió. Bőr, klíma, ABS, szervó, elektronyos minden (tetőablak is).
230.000 km van benne (ez nem lett visszapörgetve :) ), pöccre indul, tökéletes, gyönyörű állapotban zajtalan motorral, teljesen jól egyben van.
Ismerősök - ismeretlenek megnézik, mivel eléggé újautó formája van, izlésesen sportos kinézettel, csodálatos motorhanggal
A 140 lóerős motor a pici karosszériát lendületesen mozgatja, sportosnak azért nem nevezném, főleg a mai járgányok mellett. A 8.3-as százas sprint mai szemmel elfogadható, a kétszázas végsebesség egy sportkocsi (szerű) autótól gyenge, de hétköznapi használatra teljesen jó. A hathengeres motor hihetetlenül kulturáltan ketyeg (mint egy új), nehéz, de nem lehetetlen lefullasztani. A nyomatéka meglehetősen kevés, ha teljesítményt akarunk pörgetni kell, akkor viszont kapunk egy ménesnyi virtuális lóerőt a gurgulázva hörgő hathengerestől (még ekkor sem üvölt).
Az elöl ülőknek nagyon kényelmes, bár az üléspozíció joformán a földön van, hátulra inkább csak magas fájdalomküszöbű törpéket ültetnék. Najó, a helyzet nem ennyire tragikus, gyerekeknek jó hátul is, felnőtteknek inkább csak a sarki sztriptízbárig kényelmes az utazás.
Ezek voltak a jó dolgok.
A méretéhez és a motorteljesítményéhez képes nagyon sokat fogyaszt, főleg mai szemmel. 130 as tempónál a 10-11 liter simán bemegy, városban több is lehet, országúton (talán) megáll 7-8 literben.
A menetzaj (a SZÉLZAJ!!!) autópályán nagyon magas. Hosszú úton fárasztó, még felhangosított rádióval is.
__________________________
eltelt két év...
Egyre jobban tetszik az MX3. Mire cserélném le? Mittudomén... Talán, ha sok pénzem lenne, kapna egy KLZE jspec motorcserét. De annyi úgysem lesz, szóval minden marad a régiben.
Amit talán hiányolok (ez az előző bekezdésből is kiderült) a picit nagyobb motorerő (főleg a nyomaték hiányzik, mert 3500-tól, ahol a VRIS rendszer tölteni kezd, húz mint a barom). De araszolásnál, és lejtőn elindulásnál muszáj mindig megcsúsztatni a kuplungot picit. Félek, hogy elkopik. Ámbár, ha ez is ilyen olcsó, akkor fütyülök rá.
Az elérhető kanyarsebességek fenomenálisak.
MX3 tulajdonosok vigyázzanak: nagyon balesetveszélyes a jármű. Ugyanis az, hogy te lazán beveszel egy kanyart (vagy egy körforgalomba be-ki sikánt megoldasz) nem jelenti azt, hogy a mögötted jövő erőlködő nagyvas (BMW, merga) vagy a boyracer suzukis is képes rá. Láttam visszapillantóból olyan csúf patkázást, hogy ihaly!
Az előzésekkel sincs gond: minden normális közlekedési szituációt képes megoldani a gép.
Talán egy szerkezeti gond van vele (vagy a sofőrrel?) Már kétszer löktem fel beton virágtartót. Egyszerűen nem látszik, ha tolatok.
MACSKÁK vigyázzatok!
Hibalista
-
- Legjobban az előjött hibák tetszettek:
- (Le lett eresztve a klímagáz, utána töltéskor): Kattogni kezdett töltés közben a klíma. A palackos szaki azt mondta, hagyjam ott a kocsit (mert ő nem tölti tovább, biztos tönkrement a kompresszor) 200e Ft-ból megjavítja. Elvittem egy "guru"-hoz, aki a fejét fogva elkezdett jajgatni, hogy "úristen mit töltöttek bele, biztos új gázt, hát nézzem meg a csatlakozót ebbe régi való, minimum 3 kiló a javítás." (hiába magyaráztam, hogy MX3 csak új gázas klímával van) Summa summárum: fel lett töltve új gázzal (egy másik) rendes műhelyben, és azóta is működik. Tökéletesen. Javítási költség: (töltés) 7e Ft.
-
- Hiba 2: amióta megvettem, azt észleltem, ha kevés a benzin a tankban, akkor balkanyarban leáll-kihagy a motor. Gondoltam ellötyög a szívókától, vagy ilyesmi. Aztán azt is észleltem, hogy hidegben egyre nehezebben indul. Aztán azt is, hogy ingadozik az alapjárat. MEghogy melegen gyenge lesz a motor. (nem pörög végig a kilóméteróra 235-ig, csak 215-210 a vége. Németországban. na persze.) Itt kezdtem elöször ideges lenni. Nyomás a szervízbe! Első szaki "bonyolult japán motorok, egy vagyon lesz stb." Próbálkozott ezzel azzal, de semmi nem jött be. Már elkezdtem töprengeni, hogy el kéne adni a drágámat, de egy nagyon profi autószerelő ismerősöm tette a legjobb szolgálatot ekkor: nem volt hajlandó hozzányúlni a kocsihoz, kisérletezni, akárhogy könyörögtem, hanem elzavart egy ismerőshöz diagnosztikára. Ott kiderült a turpisság: Benzin helyett a tank alján valami rém gusztustalan massza tartózkodott, ami kinyírta időközben az AC pumpát (szóval fogalmam sincs mitől működött a kocsi, de tény, ha beindult nagy nehezen, akkor kiment a világból). Tanktisztítás + AC pumpacsere + diagniosztika 8e, AC pumpa 16e.
-
- Elfogyott egy féltengely. 16e. Cserével. Jutányos nemde?
-
- Féktárcsa ütött, már nem szabadott felszabályozni, ezért csere. Párban. (utoljára a rönó 19 16V-men egy ilyen (sőt kisebb) műtét 120e-be került) Ezért vert a víz, amíg meg nem láttam a számlát: (nem emlékszem pontosan de cirka) 30e. Munkadíjjal együtt.
-
- Egyszóval nagyon barátságos volt minden javítási költség.
- Egyet kivéve: betörtem a bal első fényszórót, és amikor cserélni akartam, új árban 160e-ért akartak a nyakamba sózni egyet. A legolcsóbb helyen. Szóval kapott egyet a bontóból.
-
- A meghibásodásokat nem vethetem a szemére. Ami nem kopó alkatrész, az a trutyis benzin miatt volt. (Nem tudom hol tankolta az előző gazdája, de amit ezen megspórolt, remélem duplán rákölti a következő járgányára.)
Ide hordtam szervizbe
Bob Tibi. Aki ismeri tudja. Csillagos ötös. Olcsón és gyorsan dolgozik. És tökéletes munkát végez. CSakhogy állandóan tele van a műhelye. Lehet ezen csodálkozni?
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Bob Tibi műhelye mellett dolgozó karosszériás.
Nagy kalap sz*r. Amihez hozzányúltak, nem lett jó.
Pl.: hangos lett a kipufogóm (odavertem egy fekvőrendőrhöz), megnézte: szét van esve a katalizátor, biztos az a gond, csere! (30e zsuppsz) Csere után persze ugyanolyan szar. Erre a duma: ezek a sportos gépek ilyen hangosak... Na itt mentem el más szervízbe. Ott ránézett a srác: "nahát, ki van csúszva egy cső... 1000 pénz. (Az MX3 ugyanis nem hangos. Nem is hallani hogy jár. Sokszor ki is lépnek elém a figyelmetlen gyalogosok.)
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 230000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Renault 19 16V 1.8 | Következő autója? | csak japán. A rönyó jobban ment, kevesebbet evett, de a gatyám ráköltöttem :( |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
