A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Mx-3 (1991)

Mx-3 Mx3 1.6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mixi, a siheder

Szöveges ítélet

Az autót 8 évesen vettem, és egy évet használtam, így a tapasztalatokat ennek fényében kell értékelni.
Már a vásárlásnál kiderült, hogy törött volt az eleje, de azért a biztonság kedvéért átvizsgáltattam márkaszervízben (Mazda Óbuda, 7000 forint, készséges szerelő). Japán autóról lévén szó, még ilyen felhasználási terület, és vélhetően nem túl kíméletes előélet ellenére sem merült fel különösebb gond: légzsákok épek voltak, motor, futómű, kormányzás, fékek, klíma rendben.
Mazda Mesternél esett át a nagyszervízen, ha jól emlékszem, cakk-pakk 60-ba fájt.
Sok pozitívuma csak utólag - más kocsival összevetve - derült ki, de így még szebb emlékeket őrzök meg róla.
Aki azt hiszi, hogy ez egy komoly sportautó, nagyot téved. Inkább a forma szeretete, egy kis individualizmus, talán hedonizmus terelhet egy férfit egy ilyen motorizáltságú autó felé.
Szerettem megjelenni vele, pedig nem tartom magam nagyképernyősnek, de ez az autó mindenkiből, pláne a hozzá nem értőkből elismerő pillantásokat váltott ki.
Magáról a szerkezetről:
1,6-os száz lóerős autó, tehát nem fogja felszakítani az aszfaltot, de nagyon szépen lépeget, igaz, ehhez igényli (és szereti) a fordulatszámot, ezért pályán nagyon jó előzési rugalmassággal bírt. 120-130 környékéről pillanatok alatt érte el a 160-170-et. Fogyasztása mindent egybevetve, és az én tényleg kíméletes stílusomat alapul véve 8 liter volt, ezt pár deci közelítéssel télen-nyáron hozta. Hátrányként értékeltem a nyers motorhangot, ezt csak a magas fordulaton előtörő szebb hangok feledtették valamennyire.
184 centimmel éppenhogy el tudtam helyezkedni a vezetőülésében, de két óra után már nagyon elzsibbadt a jobb lábam.
Futóműve jó átmenet a kényelmes és a sportos között, jó úttartás jellemezte, de a fekvőrendőrők előtt sem fordult vissza. Súlyelosztása nekem megfelelő volt, az én tempómnál nem jelentkezett alulkormányzottság.
Kormányzása pontos, könnyed, de nagy a fordulóköre, előírásos gumimérettel is!
Váltója nem tetszett, ez más japán autóknál nem megszokott, egyedi lehetett, hogy a hátramenetet sokszor csak másodikra, harmadikra vette, és kissé lötyögősnek is bizonyult. A kiosztása jó - kivéve az ötödiket - , a nagy sebességű haladásnál magas fordulatszám nem tesz jót a menetkomfortnak, de mint fentebb említettem, így legalább könnyen "ugrott".
Az utastér nagyon tetszett. Szerettem a műszerfal kialakítását, a formákat, a pontosan kattanó kapcsolókat, a tartós bevonatokat. Egyedül az üléshuzat kezdett fáradni itt-ott. A kocsi nem kényeztet el tárolóhelyekkel, de a legszükségesebbeket el tudtam pakolni. A hátsó ülések 170-175 centiig elmennek, de beszállni nem könnyű, és nem is jegyzi meg a beállítást egyik ülés sem, sőt a vezetőülésnek csak a támlája dönthető.
Helyenként zörögtek a műanyagok, de nem volt vészes. A kilátás nem rossz, sőt a hátsó ablak osztása még pozitívumokkal is járt: nem vakítottak a hátulról jövők, nem koszolódott esőben, és volt ablaktörlő, ami pl. az új Civicről nem mondható el…
A csomagtere sokszor bizonyított, két személynek sok napra elegendő pakkot nyelt el, nagyon jó kialakítású, mert nem nagyobb ugyan a mostani kisautókénál, de fektetett hasáb, nem pedig álló, ami jobban kihasználhatóvá teszi. Praktikumát erősítette a dönthető üléstámla, a kivehető kalaptartó, és két kis kihajtható fül a kalaptartó-konzolon, ami lehetővé tette szélesebb tárgyak beemelését is.
Világítás nem rossz, de a mai mezőnyben csak a refi állja meg a helyét. Nem volt rajta harmadik féklámpa, sokszor féltem, hogy a közös rekeszben világító helyzetjelző és féklámpa kevés lesz a lassítás jelzésére...
Közös életünk vége felé még kapott új stabilizátorpálcákat, katalizátort, meg egy-két apróságot szintén 60 ezerért, és kicsiny olajfogyasztás kezdett jelentkezni: 4 dl/5000 kilométer. A mostani VAG-os autómon ez akár a tíszerese is lehet, a kézikönyv szerint…

Hibalista

- Vásárlás utáni kötelező: olaj, szűrő, feszítőgörgők, vezérműszíj, stb. - 60000 Ft;
- Később stabilizátorpálcák e-h, bontott katalizátor, új gyertyák - 60000 Ft;
- Jeladós indításgátló kikötése (otthagyott miatta, mert szétrázódott, de valszeg utólagos beszerelésű volt) - 8000 Ft;
- Riasztótávirányítók újrahangolása - 7000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Mazda Mester
Megnyugtatóan hozzáértő személyzet, de amikor megláttam, hogy a kiskereskedelmi áron 2300 forintos áron kapható olajat 3000-ért számolták fel, kicsit elkeseredtem. Azért jó szívvel ajánlom őket.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Kis maszek mester a XII. kerületben. Értett hozzá, de marha lassan dolgozott, és többször kellett visszavinni hozzá a kocsit, mert ezt-azt elfelejtett megcsinálni, meghúzni, ilyesmi.
De legalább olcsó volt:-)

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 92000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Skoda Fabia
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Mx-3 1991

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)