Mixi, a siheder
Szöveges ítélet
Az autót 8 évesen vettem, és egy évet használtam, így a tapasztalatokat ennek fényében kell értékelni.
Már a vásárlásnál kiderült, hogy törött volt az eleje, de azért a biztonság kedvéért átvizsgáltattam márkaszervízben (Mazda Óbuda, 7000 forint, készséges szerelő). Japán autóról lévén szó, még ilyen felhasználási terület, és vélhetően nem túl kíméletes előélet ellenére sem merült fel különösebb gond: légzsákok épek voltak, motor, futómű, kormányzás, fékek, klíma rendben.
Mazda Mesternél esett át a nagyszervízen, ha jól emlékszem, cakk-pakk 60-ba fájt.
Sok pozitívuma csak utólag - más kocsival összevetve - derült ki, de így még szebb emlékeket őrzök meg róla.
Aki azt hiszi, hogy ez egy komoly sportautó, nagyot téved. Inkább a forma szeretete, egy kis individualizmus, talán hedonizmus terelhet egy férfit egy ilyen motorizáltságú autó felé.
Szerettem megjelenni vele, pedig nem tartom magam nagyképernyősnek, de ez az autó mindenkiből, pláne a hozzá nem értőkből elismerő pillantásokat váltott ki.
Magáról a szerkezetről:
1,6-os száz lóerős autó, tehát nem fogja felszakítani az aszfaltot, de nagyon szépen lépeget, igaz, ehhez igényli (és szereti) a fordulatszámot, ezért pályán nagyon jó előzési rugalmassággal bírt. 120-130 környékéről pillanatok alatt érte el a 160-170-et. Fogyasztása mindent egybevetve, és az én tényleg kíméletes stílusomat alapul véve 8 liter volt, ezt pár deci közelítéssel télen-nyáron hozta. Hátrányként értékeltem a nyers motorhangot, ezt csak a magas fordulaton előtörő szebb hangok feledtették valamennyire.
184 centimmel éppenhogy el tudtam helyezkedni a vezetőülésében, de két óra után már nagyon elzsibbadt a jobb lábam.
Futóműve jó átmenet a kényelmes és a sportos között, jó úttartás jellemezte, de a fekvőrendőrők előtt sem fordult vissza. Súlyelosztása nekem megfelelő volt, az én tempómnál nem jelentkezett alulkormányzottság.
Kormányzása pontos, könnyed, de nagy a fordulóköre, előírásos gumimérettel is!
Váltója nem tetszett, ez más japán autóknál nem megszokott, egyedi lehetett, hogy a hátramenetet sokszor csak másodikra, harmadikra vette, és kissé lötyögősnek is bizonyult. A kiosztása jó - kivéve az ötödiket - , a nagy sebességű haladásnál magas fordulatszám nem tesz jót a menetkomfortnak, de mint fentebb említettem, így legalább könnyen "ugrott".
Az utastér nagyon tetszett. Szerettem a műszerfal kialakítását, a formákat, a pontosan kattanó kapcsolókat, a tartós bevonatokat. Egyedül az üléshuzat kezdett fáradni itt-ott. A kocsi nem kényeztet el tárolóhelyekkel, de a legszükségesebbeket el tudtam pakolni. A hátsó ülések 170-175 centiig elmennek, de beszállni nem könnyű, és nem is jegyzi meg a beállítást egyik ülés sem, sőt a vezetőülésnek csak a támlája dönthető.
Helyenként zörögtek a műanyagok, de nem volt vészes. A kilátás nem rossz, sőt a hátsó ablak osztása még pozitívumokkal is járt: nem vakítottak a hátulról jövők, nem koszolódott esőben, és volt ablaktörlő, ami pl. az új Civicről nem mondható el…
A csomagtere sokszor bizonyított, két személynek sok napra elegendő pakkot nyelt el, nagyon jó kialakítású, mert nem nagyobb ugyan a mostani kisautókénál, de fektetett hasáb, nem pedig álló, ami jobban kihasználhatóvá teszi. Praktikumát erősítette a dönthető üléstámla, a kivehető kalaptartó, és két kis kihajtható fül a kalaptartó-konzolon, ami lehetővé tette szélesebb tárgyak beemelését is.
Világítás nem rossz, de a mai mezőnyben csak a refi állja meg a helyét. Nem volt rajta harmadik féklámpa, sokszor féltem, hogy a közös rekeszben világító helyzetjelző és féklámpa kevés lesz a lassítás jelzésére...
Közös életünk vége felé még kapott új stabilizátorpálcákat, katalizátort, meg egy-két apróságot szintén 60 ezerért, és kicsiny olajfogyasztás kezdett jelentkezni: 4 dl/5000 kilométer. A mostani VAG-os autómon ez akár a tíszerese is lehet, a kézikönyv szerint…
Hibalista
- Vásárlás utáni kötelező: olaj, szűrő, feszítőgörgők, vezérműszíj, stb. - 60000 Ft;
- Később stabilizátorpálcák e-h, bontott katalizátor, új gyertyák - 60000 Ft;
- Jeladós indításgátló kikötése (otthagyott miatta, mert szétrázódott, de valszeg utólagos beszerelésű volt) - 8000 Ft;
- Riasztótávirányítók újrahangolása - 7000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mester
Megnyugtatóan hozzáértő személyzet, de amikor megláttam, hogy a kiskereskedelmi áron 2300 forintos áron kapható olajat 3000-ért számolták fel, kicsit elkeseredtem. Azért jó szívvel ajánlom őket.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Kis maszek mester a XII. kerületben. Értett hozzá, de marha lassan dolgozott, és többször kellett visszavinni hozzá a kocsit, mert ezt-azt elfelejtett megcsinálni, meghúzni, ilyesmi.
De legalább olcsó volt:-)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 92000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Skoda Fabia |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
