Egy kis coupé senkinek sem árt!
Szöveges ítélet
Jó kis autó,na! Nagyon szerettem, de azért nem bánom, hogy eladtam, mert már 15 évesen nem tartozott a fiatal géposztályhoz.
A kényelemre azért adtam 8 pontot, mert 1-2 személynek tökéletesen elegendő a hely, de több embernek már kényelmetlen, kompromisszumok sokasága. ("Várj, előrrébb húzom az ülést!" és akkor már senki sem fér el igazán) Bár mi egyszer a haverokkal öten beültünk (5x180 cm+), de csak rövid távra.
Nálam jó dolga volt az amúgy már kicsit megfáradt szegény párának. Gondoskodtam róla, ápolgattam, és 1,5 év alatt mindössze 8000 kilométert mentem vele. Hétvégi autó volt. Nem vagyok ilyen gazdag, hogy van külön hétvégi autóm is, de csak hétvégén autóztam.
A motor a bukólámpás 323-ból való 1,6 16v 90LE. Dinamikusan mozgatja a kis kocsit, kb úgy megy mint egy 1,4 90 LE-s Honda civic, de sokkal nyomatékosabb. Max 5500-ig kell pörgetni, afelé nincs értelme, már csak forog. A fogyasztása viszont nagyon durva is tud lenni. 1,6-os motor 90 lóerő és városban még rövid lábbal is képes 9-10-et fogyasztani. Persze országúton 6,5-7 liter. Főként városban használtam, ezért kicsit húzós volt a tankolása.
A futóműve alapvetően jó. Az úttartás 195/60 R15 gumikkal is kiválló, a rugózása sportosan kemény, de azért van egy kis dőlés kanyarban:( .
A fékek is rendben vannak szerintem, a könnyű, papír szerint 960 kg-os kocsit könnyedén megfogja az elöl tárcsa hátul dob.
A forma az fenomenális. Azóta sem gyártottak szerintem ilyen szép kis coupét. Nagyon csajozós! Főleg, ha feltűnő színű. Az enyém sárga volt, ami igen ritka a sok piros, fekete és zöld mx-3 között.
Az alkatrészellátás mondhatni gyengécske. A nagy autóalkatrész hálózatoknál csak benzintankot lehet hozzá kapni,de azt kétfélét :) . Van viszont néhány,erre a piaci lyukra rátelepedett mazda bontó, ahonnan bármit be lehet szerezni.
A belső téri műanyagok némelyike silány minőségű, és itt nem a kopogós-nem kopogós - amúgy közhellyé vált - kérdést feszegetem. Ha valamit megbontassz, az 90%, hogy törik. Elöregednek, elgyengülnek. Az említett féklámpa ízzó cseréhez pedig le kell bontani a csomagtartó fél burkolatát (törnek a fülek és pöckök), ezzel a más kocsin 5 perces műveletet sikerül egy óra alatt elvégeznünk.
A Mazda jó autó, de nem látom benne azt a kifinomultságot, mint a Hondákban. Kevésbé praktikus, de szebb megoldásokat látni mindenhol az autón.
Ha valaki sportkocsinak látszó, nem tömeg-autót akar venni, nagyon jó választás egy mx-3. BÁTRAN AJÁNLOM MINDENKINEK!
A következő kocsim nem japán lesz. Escort kabrióra fogok vadászni, mert egyszer már megmérgezett a kabrió és azóta sem ürült ki a méreg a szervezetemből.
Hát ennyi! Viszlát mx-3!
Hibalista
- hátsó fékbetétek elkoptak
- központi zár, de megbütyköltem
- kiégett egy féklámpa ízzó
- a fényezése nagyon csúnya volt, ezért kapott új ruhát (baráti áron 100e Ft)
-
Ide hordtam szervizbe
Jóska bácsi, de csak fékbetétet cserélt
Amúgy önerőből megoldottam mindent
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 158000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 19 1,8 16v cabrio | Következő autója? | Ford Escort cabrio |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
