A megbízható igásló
Szöveges ítélet
Egy hibáktól hemzsegő és benzintemető kombi Omega után, végre egy tényleg munkára fogható, megbízható,nem túl drága, zártrakterü haszon-járművet kerestem. Először Transtporterben gondolkodtam, de a piacon 10 éves, szétrohadt hulladékokat akartak adni 1.5 milláért. A másik esélyes a 96-tól gyártott Hiace volt, de nemigen akadt belőle 3millió alatt. Így tűnt fel a színen a Mazda. 4 éves volt és borzasztóan le volt pusztítva, viszont vonóhoroggal és friss vizsgával árulták 1.6-ért. A motorja és a futóműve rendben volt. Új gumikat vettem rá, nem volt benne belső visszapillantótükör (máig tűnődöm, hogy miért vették ki belőle). Gondoltam veszek a Mirainál mennyi lehet 5-6 ezer? Mindenki ül? 50.000!!!!!!!!!! Három napig röhögtem:-)
Végül találtam bontóban 3e-ért. Kormányszervóm sem volt, mert azt is kiszerelte az előző "tulaj". Ezúton csókoltatom! Már meg sem mertem kérdezni a gyárit,mert féltettem az arcizmaimat, de használtan is 100 körül lenne, ezért maradt a kenyérszervó. Megszokható, csak mozgatni kell a kocsit, mert álló helyzetben áttekerni halálos.
A megbízhatósága szerintem példás. Bármilyen hidegben normál izzítás után pöcc-röff indul, egy darab akksival! Városban 9.5, közúton 100mk/h-nál 8L elég neki. Pályára ritkán megyek vele. 130-nál (11L) többet nem szeret, de minek is kéne? Nem erre tervezték. Néha azért jó vele hosszabb útra menni,mert kb. 150km után kitisztulnak a városi tüttyögéstől bekormolódott hengerek, érezhetően halkabb lesz a motor és a gyorsulása is javul. Súlyt ritkán viszek vele és csak kis távolságokra, de esküszöm, hogy szereti ha meg van pakolva. Csak emelkedőt ne lásson :) A raktere jóval nagyobb, mint gondolnád. Üresen pattog, eddig két darab laprugó bánta, de 100ezer után ez szerintem belefér.Régebben folyton eltörött a kipufogó a motor rázkódásától, végül 2db fémszövet-cső beépítésével és az alapjárat feljebb vételével sikerült orvosolni a hibát. Hatalmas hátránya viszont a hátsókerék hajtás . Tehetsz rá bármilyen gumit hóban, vagy sárban teljesen tehetetlen. Némileg segít rajta 300 kiló a raktérben, de jobb, ha nem mész le vele az útról! Az olajcseréket 10 ezrenként kéri, ez szűrőkkel együtt Castrol 10w40-el 18ezerbe kerül. Ennél a típusnál mindenki azzal rémisztgetett, hogy 200ezernél hengerfejes lesz.A hiba ki is jött 196ezernél. Az előjelek: 2 hetente megitta a vizet a kiegyenlítőtartályból, leállítás után kluttyogott a hűtőfolyadék, menet közben hol volt fűtés, hol meg nem, az utastérben érezni lehetett a fagyállószagot, hidegen indítva gőz jött a kipufogóból. A művelet 120ezerbe került, de már vagy fél éve tudtam róla, ezért nem ért meglepetésként.
Összességében szeretem, mert megbízható, szinte bármit elviszek vele (vagy rajta) és ha meghúzom, vagy neki koccan valaki, nem érdekel. Japán autó forever!!!
Hibalista
- -Kb. 30 ezrenként egy-egy gömbfej.
- -Fékbetéteket eddig csak elöl cseréltek 50 ezer után, a hátsókra csak legyintettek:-)
- -Kipufogó a közepétől hátra felé.
- -Hengerfej heggesztés és tömítés
-
Ide hordtam szervizbe
Szabó Józsihoz Érdre. Azt cseréli, amit tényleg kell, utángyártott alkatrészekre. Amíg ő dolgozik, én hozzá viszem a kocsikat.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Omega B | Következő autója? | Japo 4x4 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
