Demi Zümm Zümm
Szöveges ítélet
Mazda (még japán, hirosimai gyártással!). Kisautó és mégsem (3,8 méter). Csomagtere 670 liter, négy ember kényelmesen elfér benne, fejtere még két méteres embernek is megfelel, motorja 1,3-as SOHC, 72Le, 16 szelep.
Kormánya precíz (holtjátéktól mentes), rendkívül kis fordulókörrel rendelkezik. Felfüggesztése patent (kemény, japános, nem dől, fekszik a kanyarban.
Váltója igazán kiváló - nem kattog, mint egy Swift-é, nem lötyög, mint egy Peugeot-é, nem nyekeg, nem akad. Határozott: Rövid úton jár, akadásmentes, hirtelen váltáskor sem hozható ki a sodrából, kiosztása szuper - tökéletes. Áttételezése: arany középút, nem túl hosszú, nem túl rövid.
Városi fogyasztása szuper (6,5-7 liter is hozható), autópályán kisautóhoz képest csöndes, 120km/h-ig jól fogyaszt, utána sem horror, de mivel nincs sok tartaléka, és kocka, ezért +10km/h-ként +1L - tehát nincs értelme gyilkolni. Vége 160km/-170km/h körül lehet - de nem próbáltam.
A motortér szigetéles hihetetlenül jó. Alapjárata egyáltalán nem érezhető, autópályán sem tolakodó (városban már többször leléptek elé, mert nem hallották meg. Nem érdemes hajszolni, de lehet pörgetni, örömmel veszi, nem kelletlen, de komoly tartalékai nincsenek - elsősorban autópályán.
Motorja agyonüthetetlen, 20 éves továbbfejlesztett konstrukció (SOHC). Lehetne erősebb. Arányai, karakterisztikája pont jók, talán ha 8 szelepes lenne és nem 16 akkor még előbb adná le a nyomatékát. Nem olyan jól kihegyezett, mint egy Honda, és nem is annyira úttörő, de pörgős.
Fékjei kiválók, pontosan adagolhatók, dobféke 200Ekm-hez közeledve sem rohad
Ülései nem túl nagyok, kicsik (rövid ülőlap/háttámla), oldaltartásuk csekély, párnázásuk nem túl jó, kissé puha. A hátsó üléssor teljes egészében előre, illetve hátra tolható. A támla előredöntésével, és az ülőlap ezzel egyidejű felhajtásával (háttámla ülőlapra, majd a kettőt egyben fel és előre) az első ülés mögé, a hátsó lábtérbe hajtogatásával nyerhető egy szinte vízszintes, 670 literes alapterületű, plafonig pakolva 1000 literes raktér. Egyedülálló méretű raktér egy 3,8 méteres autótól. Az utastér már a motorház alatt megkezdődik. Minden centi hely kihasznált.
Belső formavilága 90-es évekbeli japán, azaz unalmas, polgári, de legalább nem hivalkodó/tolakodó. Sehol kályhaezüst és króm imitáció :). Ellenben bézs belső.
Alapfelszereltsége: légkondi, szervó, központi zár, állítható magasságú vezetőülés, és függőleges irányú kormány állítás.
Külső designje érdekes. Ahhoz képest, hogy kocka, sokkal szebb, mint egy Ignis, vagy Wagon R és jobb is :). Mivel szélesen terpeszt (felfelé pedig összeszűkül). Felfüggesztése jóval alacsonyabb, mint versenytársaié. Alacsonyan van a súlypontja, és több, mint 10cm-rel alacsonyabb is, mint a Wagon R/Ignis/Agila, ezért mégsem tűnik annyira kockának - pedig az. Van egy formája, trükkös, pofás, szerethető a designeja. Egyszóval: ki van találva.
Lámpái kiválók, jól adják a fényt, nagyok, szélükön külön búrában apró ledek. Hátsó lámpái nagyok, kifejezetten erősen világítanak - sokan panaszkodnak is rájuk.
Nem rohad, pedig évek óta van rajta egy pár kisebb horzsolás - az alja se.
Abszolút ajánlható, kiváló ár/érték arányú jármű, kiváló városi fogyasztással- és helykihasználtsággal, zéró meghibásodással.
Volt már nagyobb, erősebb, szebb, stílusosabb autóm, de eddig ez a leghasználhatóbb, és ez még soha nem hibásodott meg.
Hibalista
- Semmi - - O-gyűrű-, főtengely szimmering-, kézifék elfáradt, így 200.000km-hez közeledve, de ezek nem hibák, és pár ezer forintból cserélhetők.
Ide hordtam szervizbe
Első sorban márkaszerviz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
