Szinte tökéletes
Szöveges ítélet
A nagyobb testvérét váltotta, az most lett volna 3 éves. Jó autó de szerintem elavultak a rendszerei, a cx-30 teljesen más világ. Fullos 4 kerekes, az alapmotorral. Próbáltam x motorral is de semmi különbséget nem éreztem, szerintem nem éri meg a felárát. Ezzel a motorral (g165) volt az előző autóm is, csak abban más a szoftver és a teljesítménye nagyobb volt, bár semmivel nem érzem a mostanit (g122) gyengébbnek, szerintem biztos nagyobb a teljesítménye és a nyomatéka mint a gyári adatok. Az aszfaltot nem kaparja fel, de mindennapi használatra pont jó. Országúton a hengerlekapcsolással 5,5 körüi a fogyasztása, nagy átlagban 6,5, városban 8 körüli. Egy 1,5 tonnás autótól ez szerintem kiváló. A váltó a legjobb amit valaha próbáltam, rövid utakon jár, nagyon precíz, és pont kézre esik. A fék erős de érzéketlen., megszokást igényel. Futómű terén szerintem kimaxolták a lehetőségeket, nem billeg/bólogat az autó, bírja az úthibákat, csak rossz úton kicsit dübög. Hangszigetelés no. 1, rendkívül halk az autó, ebből kifolyólag nincs az embernek benne sebességérzete, erre nagyon vigyázni kell. Kormánymű kiváló, ráadásul a kormány nagyon jó fogású. Kamerák már ha kicsit nedves az út is hamar elkoszolódnak, (csak az oldalsók nem), erre kitalálhattak volna valamit. Egyébként, magas a felbontás, kristálytiszta képet adnak, menet közben is kapcsolhatóak, a gyerekek azt nagyon szeretik. A középső kijelzője szélesvásznú amitől tartottam is, de remekül használható, nem nyúlik bele a szélvédőbe, nagyon kitalálták. A vezetéstámogató rendszerek példásan működnek, nem zavaró semmi sem, a menüből konfigurálhatóak. Kiemelném az adaptív tempomatot, ilyen jól programozott rendszerhez még nem volt szerencsém, az automata kormányzása is ügyes, bár az életemet nem bíznám rá.A hangrendszertől sokat ne várjon senki, de olyan olcsón adják, hogy azt bőven megéri. Start/stop az előzőben is remek volt, de ebben még finomabb, nem lehet zavarba hozni és teljesen észrevétlenül dolgozik. Logikus és jól dolgozik a fűtésrendszere is, ügyes az automatikája. Világítása kiváló, full automata az egész, még a táblákat is kitakarja, hogy ne csillogjon rajta a fény. A beltéri anyagok ilyen jó minősége ezen az árszinten egyáltalan nem jellemző, az Audi Q2/3 felett van. Minden puha, szép (mű) bőr, hibátlan varrások, egyszerűen jó az autóban ülni. Az ülés átlagosan jó, normális oldaltartása van, vastag a szivacs, de nem egy AGR. Sajnos nincs ülésszellőztetés, de legalább teljesen perforáltak a felületek. Hátul nincs ülésfűtés, ezt nem értem hogyan gondolhatták komolyan (fullosba sincs, nem létező tétel, Cx-5 ben ezek vannak). Kormányfűtés olyan mint a többi olcsóbb márkánal, csak a széleit fűti. Helykínálat elől nagyon jó, semmivel nem kisebb mint a Cx-5, hátul megfelelő. Csomagtér átlagos, szerencsére nincs a ma szokásos használhatatlan polcrendszer. Az autó szépségéről nem írok mivel ez szerintem szubjektív, én inkább tartom elegánsnak mint sportosnak. A körbeműanyagozása élőben egyáltalán nem zavaró a szemnek, teljesen másként mutat élőben mint a képeken, amúgy hasznos.
Összességében pár apróságtól eltekintve kiváló autó. Nagyon modern, igényes, jól vezethető, minőségi, ezen az árszinten (9-10-11m ft.) a legjobb vétel jelenleg. Biztos vagyok benne, hogy nem a kommersz márkákat (Honda, Toyota, Ford, Opel, stb.) célozták meg vele.
Javasolni szeretném mindenkinek aki ezen az autón gondolkozik, hogy minden opciót húzzon be, nem drágák és nagyon megérik az árukat.
Hibalista
- Nem volt meghibásodás idáig.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | CX-5 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
