Nagyra nőtt sportoló
Szöveges ítélet
2008 januárban vettem, most viszem 75 ezres szervízbe. Megint olyan autóm van, ami után megfordulnak az emberek. Igazi sportgép, nem könnyű jól vezetni, meg kell szokni, főként a turbolyuk miatt. Elindulni dízelesen nagy gázzal lehet, 2300 alatt gyenge a motor. Emiatt a 6. fokozat szinte csak autópályán használható a szabályokat betartva. (90-nél 6-ban 1700 körül forog a motor.) Bár a váltó nagyon jó, a hajtáslánc miatt meg kell tanulni finoman kapcsolgatni. (Érthetetlen, hogy Európába nem hozzák automata váltóval!) Persze mindezt egy pillanat alatt elfeledteti a kocsi menetdinamikája. Mire mások elhatározzák, hogy előznek én már 2-3 autó mellett is elmentem. A sebesség lehatárolásakor nálam 220-at mutat az óra.
A fogyasztás erősen használatfüggő. Országúton 110-120, autópályán 140-150 + Budapest, átlagosan 11-12 L közötti fogyasztást jelent. Nagyobb sebességnél 3-4 literrel is több lehet. (A 60 ezres szervíznél frissítették a motor vezérlő szoftvert, azóta 0,5-1 literrel kisebb a fogyasztás!?) Az első 60 ekm-t prémium benzinnel tettem meg, azóta átálltam a normál 95-ösre, de sem a fogyasztásban sem a menetteljesítményben nem tapasztaltam változást.
A fékek kitűnőek, bár 30 ekm körül szabályoztatni kellet az első tárcsákat, mert nagy sebességnél fékezve beremegett a kormány. Parkolni nem könnyű vele, egyrészt a kocsi sarkait csak sejteni lehet, másrészt kissé nagy ívben fordul.
Terepen még nem volt szívem kipróbálni, de ránézve a gyári gumikra, ezt a műfajt nem is gondolta komolyan senki a Mazdánál. Havas úton viszont remek, csak annyit lehet észlelni, hogy gázadásra szinte ugyanúgy gyorsul, mint szárazon.
Valószínűleg sok praktikusabb családi autó létezik, tekintve a belső tér variálhatóságát, rakodó rekeszeket, kilátást, stb., de a CX7 nem is igazán családi autó, inkább egy nagyra nőtt sportgép. Kanyarokban bármelyik sportosabb személyautóval felveszi a versenyt, de a nagy kerekei és magasabb építése miatt a hazai silány utakon is jól boldogul. Egyedül a környezeti "lábnyoma" gondolkodtat el kicsit szinte minden tankolásnál.
Hibalista
- Első féktárcsákat szabályozni kellett 30 ezernél.
Ide hordtam szervizbe
Auto Focus M3 bevezető
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 74000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | M6 sportkombi 2,3 GT | Következő autója? | VW 1302 S (1972) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
