Az első Japán szerető
Szöveges ítélet
Újonnan vettük egy BMW után. Innen kezdve már csak a japán nekem az autó...
Hihetetlenül kényelmes, tökéletesen kiszolgálja az igényeimet. Bejártam vele fél európát és semmi gond nem volt. A problémák úgy 150 000 km után kezdődtek, szerintem ez természetes is.
Nagyon szeretem a formáját, számomra szép autó. Nagy tágas hely, hatalmas pakolórész ha kell. Ülések praktikusan hajthatóak. Nyomaték, sebesség nagyon ott van. Aki vezette már, az tudja miről beszélek :)
Alkatrészeknél felkell készülni a bogarászásra különben pénztárca igényes lesz a dolog. Normális téli gumik kb. 60 e /db...
Neten rendeltem hozzá automata indexet (kb 10 perc beszerelni) és elektrosztatikus tolatóradart (na ez már kb. 3 óra de nem kell megfúrni az elemeket hozzá). Olcsó de nagyszerűen müködő kiegészítők. A kocsihoz a netről leszedhető minden bontott rajz és szerelői útmutató.
10e km ként olajcsere! Nem kell a szervizkönyvre halgatni mindig...
Turbó, lánc, stb. még mindig ugyanolyan jó. Egyéb folyadékokat mindig ellenőrizni kell!
kb. 30 000 km után visszahivták a kocsit a hivatalos szervizbe, hogy a fék egy hűtő lemezét nagyobbra cseréljék. Szerintük ez megoldja a fékezéskor néha már jelentkező kormányremegést. Szerintem nem. Egyértelműen hiba volt a 6 os fékrendszerét ebbe belerakni és nem a terheléshez tervezni újjat. Ezt megelőzve rendeltünk a neten EBC tárcsákat és új betéteket. kb. 150 000 Ft. Jelenleg is ezek vannak benne!
Már 180 000 km felett járunk, immár garancia nélkül. A garancia hosszabítást bár befizettük (100 000 Ft/2 év) amikor szükség lett volna rá 5. 5 éves korában elöször (difi tömités) mindenféle okokba belekötöttek és megszüntették. Persze a pénz maradt náluk... Magyar módi. Nem lényeges, olcsón megoldottuk a dolgot, OTT szervizben kb. 2 óra alat kicserélték a dolgokat.
Ami viszont az alultervezés hibája: első difi (transfer case) nem birja ennyit ezt a terhelést, elereszti az olajat lassan és a csapágyak betörnek egy idő után. A neten tucatszámra található ez a hiba. Javitás nincs csak csere lehetséges. Mazdánál 1.5 M, bontóban 300-400 e, neten USA ból 400 dollár... lehet tippelni honnan jön. Egyébként ott rengeteg az ilyen autó és ezért olcsók az alkatrészek hozzá.
Megoldás 30 e Km ként nézni az egyéb folyadékokat is.
Következő valszeg a szelepszár szimering lesz, viszont ahoz van javítókészlet :)
Eladva nem lesz, mert szeretem. Addig lesz használva amig lehet, kissé már kimélve lesz.
Hibalista
- - első kerék csapágyak elkoptak 1x cserélve, - - silentrudak, hosszrudak elövigyázatosságból - - hátsó difi tömités,olaj csere - - 4 db új féktárcsa EBC furt-hornyolt - - XENON fényszoró elektronika beázott, száritás tömités siliconnal házilag, - - osztómű csere -
Ide hordtam szervizbe
OTT szerviz, XI ker.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Béres Autó Kft. Üröm (osztómű)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 185000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Jazz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
