A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » cx-3 (2014)

cx-3 2.0i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Racionális választás... /hölgyeknek/

Szöveges ítélet

Picit elfogult leszek, mert egy E90-es BMW-ből költözött át a család egy új CX-3ba.

A férfi élet legnehezebb döntései közé sorolom a rajongásig szeretett autó lecserélését. Az összes nyűgje, baja ellenére az utolsó lehelletéig hajtottam volna, de mivel a feleségem napi szinten logisztikázza a családi autóval a lányainkat és az utóbbi hónapokban már a szakszervíz aranyfokozatú támogatójává váltunk, ezért muszáj volt cserélni.

SUV-ot akartunk, ebben nem volt vita. Hetekig vájkáltám az internet hazai és külföldi autós bugyrait, hogy rátaláljak arra, ami egy ilyen anyagi teher után valós fellélegzést és a közlekedés klasszikus értelemben vett örömét visszacsempészi közénk.

Régimódi, konzervatív ember vagyok, így a downsizing nekem nem adja, így a kisebb családi crossover-ek elég nagy része emiatt a feltétel miatt ki is esett a rostán. A Mazda CX-3 rendes Skyactive technológiás 2 literes motorral bír és a külseje is olyan, amitől a nők megfordulnak utána. Megfordulnak, de nem éppen azért, mert a sofőr egy Macho Grande, hanem azért mert ahogy mifelénk mondják „olyan cuki”.

Maga a forma nekem picit olyan, mintha a tervezési projekt 80%-a az autó elejére fókuszált volna. „Derékig” egészen rendben van, talán még varacskosnak is mondanám, de a fara... Hát az felejthető, sőt nem is mondanám szépnek. Ha háttal áll mikor a parkolóba megyek érte szinte fintorognom kell, picit sincs az az érzésem, hogy de király hamarosan ebbe a csodába fogok ülni, inkább szívom a fogom, hogy milyen kicsi, de a racionalitás oltárán ott van a könnyebb parkolás lehetősége.

Mikor a szalonban először beleültem, az volt az első benyomásom, hogy egy pici, szerethető autó lesz. Kedves milliő vett körül, nem a személytelen műanyaghalom, hanem egy karakteres, picit nőies, nem agyoncicomázott, de puha és a funkcionlitásnak alárendelt belső.

Parádé kategória, hogy könyöklő semmilyen felszereltségnek sem része, külön kell megvásárolni extraként hozzá. Enélkül el se tudom képzelni mit kezdenék a jobb kezemmel vezetés közben. Talán ebből is látszik, hogy a célközönség mennyire a 10:10 perces kormányfogással operáló hölgyek voltak.

A kormány nagy tartományban állítható, a bal 1 megfelelően és meglepően kényelmesen felszetupolható. Az első hosszabb utunk során vettem észre, hogy a bal kezemre nem gondoltam és nem tudom az ajtó szélére támasztani a könyököm, mert túl magasan van, az ajtón lévő könyöklő meg rövid, pedig nem vagyok egy ogre.

A váltó szépen és rövid úton jár, a 2 literes motor ugrik rendesen. A 6 gangos váltó jó elosztású 130-nál 3.200-at pörög és 160-nál, természetesen német autópályán a Balaton felé  sem hangos, simán alap hangon lehet beszélgetni menet közben és ha már hang, akkor a hangrendszer is rendben van. USB, AUX, rádió lejátszás van benne, szerintem ez tökéletesen elég a mai világban.

A műszerfalon nincs vízhőmérséglet visszajelző, de legalább az infók között nem lenne rossz, ha ki lehetne választani, bár a BMW-ben sem volt, de ott is hiányzott.

Indításkor kis múltidézés és az első 1-1.5 percben erőteljes szivató hang. Ez elég béna, de a parkolóból való távozást nagyban felgyorsítja. A lámpánál bekapcsol az I-STOP nevű rendszer, ami stand by üzemmódba löki a motort. A magam részéről gyűlölöm és nem értem miért nem lehet fully kikapcsolni, minden újraindításnál el kell végezni az offolást, de el kell ismernem, hogy hatékonyan dolgozik, mert bejáratósként 6.2 liter vegyes fogyasztást produkál így az autó, viszont az érzés mikor a Hungária körúton leáll a vas és egyből arra asszociálok, hogy kampó-basszó, nah az nincs ezzel egyenes arányban.

A klíma hibátlan, a legnagyobb melegben is percek alatt lehűti az amúgy nem túl tágas utasteret. A tükrök helyzete, nekem nagyon szokatlan. Hatalmas elefántfülek vannak az autón, de picit hátrébb, mint várnám, emiatt megszokást igényel, ahogy az ablaktörlő lefelé kapcsolása is. A kuplung melletti kerékjárati ív olyan közel van a pedálhoz, hogy már többször elakadt benne a lábam.

A csomagtartó egy középső lemez kivételével 350 literesre bővíthető, ezt már a szalonban elvégeztem, így vállalható méretű lett. A racionalitás jegyében, ha évente 1x-2x elmegyünk nyaralni, emiatt nem kéne nagy vasat venni, ha amúgy meg szűk helyekre minden nap be kell állni vele.

Hibalista

- Még semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4200
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? E90 Következő autója? C-Klasse
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda cx-3 2014 (2015)

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)